Hoi hoi, vanavond moest ik weer naar de verloskundige. De tweede keer. Vorige keer een echo gehad. Deze keer weer. Nu om de richtdatum vast te stellen (onduidelijke cyclus). Maar ze deed een heel uitgebreide echo . Hersentjes werden goed bekeken en ze zag wat ze nu zou moeten zien, maagje had al inhoud wat betekend dat de baby dus al van het vruchtwater drinkt, de nekplooi zag er normaal uit, geen verdikking, het neusbotje was aanwezig, 2 handjes met aan beide handjes vier vingertjes en een duim, beentjes, voetjes, teentjes. Zo vreemd en zo mooi. Tuurlijk weet ik dat ze tegenwoordig veel kunnen, maar met mijn zoontje waren we blij dat we hebben zien 'zwaaien' met 12 weken. Toen werd de rest helemaal niet bekeken. Ging het alleen om de grootte en keken ze of het hartje goed klopte. En dat was maart vorig jaar!! Hebben jullie met 12 weken ook al zo'n uitgebreide echo gehad? Onze vk zei dat ze dat ik de toekomst standaard willen gaan doen, een uitgebreide echo met 12 weken, omdat je dan naar het schijnt ook al veel kunt zien. Ze deed zelfs al een gooi naar het geslacht. Daar moesten we ons vooral nog niet op vast pinnen, maar voor wat ze nu zag zou het... en dat kon ze ook nog onderbouwen. Ben heel benieuwd of ze gelijk krijgt met de 20 weken echo, want die gaat onze vk zelf doen. Was in ieder geval blij dat alles weer goed was.
Hoi hoi, Ik had ook zo'n uitgebreide echo! Fijn he? Ik dacht dat het lag aan het feit dat mijn echoscopiste zelf ook zwanger was en dat ik met een pruillipje vroeg of ik nu wat langer mocht kijken haha. Ik vroeg naar het geslacht, ze zei dat ze wel wat kon zien maar daar nog geen uitspraak over wilde doen.. Ben nu ruim 14 wk en de gyn zei maandag dat hij normaal wel iets zou kunnen zien, maar de baby lag net verkeerd. Volgende keer hopelijk.
Hier werd ook zo uitgebreid gekeken, had ik helemaal niet verwacht! Maar was wel prachtig om te zien!