Bij de eerste groei-echo met 28 weken bleek ons ventje al 1150 gram te wegen. Dat was qua gewicht dus boven gemiddeld. Nu heb ik morgen de tweede groei-echo van in totaal 3 en kunnen ze er dus echt iets "van zeggen". Mocht het nou blijken dat het kindje zwaarder blijkt te zijn dan de meeste kindjes, wat is dan verder de gang van zaken? Bij wat voor gewicht beslissen ze bijvoorbeeld om eerder te halen of controles bij de gyn te laten lopen? In assen zijn ze best "streng" op alles goed monitoren. Zo laten ze je wel doorlopen tot 42 weken zwangerschap, maar zit je in de laatste 2 weken om de dag aan de ctg om het kindje in de gaten te houden. Wat kan ik verwachten?
Op zich zullen ze niet veel extra doen. Eventueel testen op suiker. Als je kindje echt heel zwaar wordt en je maar smalle bekken hebt kunnen ze besluiten de bevalling eerder in te leiden. Maar goed wat is te zwaar. Ken genoeg kinderen van ruim 4 kg en hebben geen andere behandeling gehad dan pas geboren kindjes van 2,5 kg Is je kindje echt tegen de 4,5/5kg dan zullen ze je niet laten lopen tot 42 wk mocht je overtijd gaan maar eerder met 40 wk inleiden.
Volgens mij is 1150 gram bij 28 weken een prachtig en ongeveer gemiddeld gewicht hoor! Voor 28w4d is 1153 gram precies gemiddeld (p50 / 0 sd) wanneer je al eens eerder zwanger bent geweest en nu een zoontje verwacht. Op basis van dit gewicht zou ik me zeker geen zorgen maken.
Hier het overzicht waar ik deze info uit heb: http://www.perinatreg.nl/uploads/167/78/Geboortegewichtcurven_Zoons_Multiparae.pdf
Volgens hun was hij 250 gram zwaarder dan gemiddeld, maar nog wel binnen normale waardes. Suiker ben ik al op getest en daar was gelukkig geen sprake van Dit is mijn tweede zoontje, de eerste lag met alles op de middenlijn en deze ligt met alles daarboven lijkt het wel Ik ben heel benieuwd welk lijntje deze baby is gaan volgen en wat ermee gedaan wordt. Hopelijk hoef ik mij inderdaad geen zorgen te maken
@brunette Ik bekijk die tabellen nu eens goed en kom er niet echt uit haha! Ons kindje lag in ieder geval op de +1 lijn bij de vorige echo. Dit soort tabellen aflezen is niet mijn sterkste punt kom ik nu achter
Hier met 31.1 2000 gram. Schijnt ook te zwaar te zijn. Ik heb dan wel suiker. Volgende week (1 mei) heb ik weer een groeiecho, dus zal dan ook hier even plaatsen wat er dan gezegd gaat worden. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat/afloopt!
Mijn kleine was met de groei echo van 29+4 1452 gram.. Volgens mijn vk en echoscopiste niets aan de hand. Twee weken later geschat op 1800 en nog steeds niets aan de hand. In mijn ogen zou jouw baby dan ook niet echt voorliggen. Verder dus geen ervaring met vervolgstappen, maar denk dat ze je dan nog vaker een echo aanbieden em als het echt nodig blijkt zullen ze je denk ik aanbieden om rond 38 weken (denk haast niet eerder) om in te leiden. Wellicht eerst nog suikertest.. Veel succes!
Onze eerste was een echte P50 baby, uiteindelijk ook "maar" 3190gr. Deze daarentegen was bij 27+4 al ruim 1300gr. Dinsdag glucosetest. Vind het best spannend, wat het uiteindelijke gewicht gaat worden.
Vanochtend geweest, kindje is nu ongeveer 1850 gram. Niks aan de hand want bij een geboorte bij 40 weken zou de baby dan 3,5kg wegen. Over 4 weken nog een keer heen en dan daarna nog een gesprek bij de gynaecoloog (?). Waarom wist ze mij niet te vertellen... Wel bijzonder dat de baby de vorige keer boven de middelste lijn zat en er nu precies op. Zowel de meting van toen als vandaag