Beste verloskundige, Vanaf gisteren heb ik heel veel bloed verloren, en vandaag heb ik de hele dag veel krampen gehad en wederom ontzettend veel bloed verloren. Tot slot kwamen er vanavond grote stukken weefsel (het kindje?) vrij van zo'n 7 a 8 cm. Duidelijk een miskraam lijkt mij.. Mijn vraag is dus eigenlijk alleen hoe lang blijft het bloeden doorgaan? Het spijt me dat ik het zo plastisch en koeltjes omschrijf. Ik heb vandaag trouwens niet met mijn eigen verloskundige gebeld (toen het net begon wel al) maar ik denk dat mijn vk nu toch niets kan doen en ik heb morgen toch al een afspraak staan met d'r. Dank alvast voor je antwoord
hallo, Hoe gaat het nu met je? Er kan inderdaad aardig wat bloedverlies komen kijken bij een miskraam, vaak is het zo dat als het vruchtje is afgekomen het bloedverlies en de krampen sterk verminderen. ER blijft dan een soort laatste dagen van je menstruatie over. Sorry dat we je vraag niet eerder hebben kunnen beantwoorden. Sterkte, Imke
Beste Imke, Dank voor je antwoord, de krampen zijn inderdaad behoorlijk afgenomen. Ik verlies voor mijn gevoel nog steeds best veel bloed wat eigenlijk vergelijkbaar is met het hoogtepunt van mijn menstruatie. Daarnaast verlies ik zo nu en dan (ongeveer 1x per dag) nog een groot stuk weefsel of een hele grote stolsel... Je begrijpt, ik ben een beetje bang dat ik toch nog een curretage zal moeten hebben. Mijn verloskundige zei afgelopen maandag dat als ik na 1 week nog steeds zou bloeden ik contact op zou moeten nemen. Wat denk jij?
Hallo, Dat je nog steeds vloeit betekent inderdaad dat er toch nog iets in je baarmoeder zit waar door het niet voldoende samen kan trekken en waardoor je dus blijft vloeien. houd het in de gaten, laat het niet te lang duren want stiekum verlies je steeds meer bloed daar word je duizelig en moe van en dan duurt het hersteld ook langer. Ik begrijp dat je liever niet gecuretteerd wilt worden maar misschien is het nu wel een goede oplossing. Sterkte imke
Imke, Dank je wel voor je antwoord, en ik bombadeer je meteen weer met een nieuwe vraag... het bloeden is nu grotendeels wel opgehouden (heb nu nog licht bruine afscheiding). Ik vroeg me alleen af of ik er nu vanuit mag gaan dat het over is.. en mijn nieuwe cyclus weer gewoon begint? Of moet ik toch nog even bij mijn vk of huisarts langs? Ik ben niet zo dolenthousiast over mijn vk daarom stel ik deze vragen allemaal aan jou.. hoop dat je het niet erg vindt.
Hallo, Nee natuurlijk vind ik dat niet erg! Ja je mag er van uit gaan dat het nu over is en dat je nieuwe cycles weer op gang gaat komen. vaak zie je wel dat het bruinige afscheiding blijft tot dat je een normale menstruatie hebt gehad. Fijn dat het over is en dat je niet gecuretteerd hoeft te worden! Imke