Echo van het hoofd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamavanjoshua, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Komende week moet mijn zoontje (vandaag 9 weken) een echo van zijn hoofdje.

Ik was namelijk bij het CB en zij vonden dat zijn hoofdje erg snel groeide.

Nu heeft mijn andere zoon van nu 4 jaar ook altijd een groot hoofd gehad en ik ook.

Toch maak ik me best zorgen.

Hij is dus 9 weken en heeft een omtrek van 42cm.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of hier meer over weten?

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    mijn zoon had op precies 2 mnd: 40.1 cm
    en op precies 3 mnd: 41.1 cm.

ons andere zoontje had een groter hoofd dacht ik als baby, zijn maten:

12 weken leeftijd: 42,7 cm
    die maand daarvoor had hij hoofdomtrek van 39 cm...

volgens mij gaat het ook niet helemaal goed met dat meten...
    als je oudste en jijzelf ook een relatief groot hoofd hebben, moet je je geen zorgen maken. Ze willen waarschijnlijk gewoon voor de zekerheid een echo.....

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Geen ervaring met dat.

Maar mijn zoontje moest wel een keer een mri in. Omdat ze hem toen helemaal gingen onderzoeken.
    Toen ben ik met hem meegegaan dat kanon in. Erg krap maar ik dacht jij straling ik ook straling en ik kon hem ook gelijk geruststellen.

4. Bij mijn dochtertje zeiden ze in het begin ook dat haar hoofdje (te) snel groeide. Gelukkig viel het mee en is het niet zover hoeven komen dat ze een echo moesten maken. Meid, kan me voorstellen dat je hiervan schrikt! Maar jij en je andere zoontje hebben ook een groot hoofd schrijf je, dus hoogstwaarschijnlijk is er gewoon niks aan de hand!

Wanneer krijgt hij een echo? Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen! Hou je ons op de hoogte?

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoontje heeft twee keer een schedel-echo gehad. Om een heel andere reden: hij is ruim 8 weken te vroeg geboren en in de beginperiode in het ziekenhuis checkten ze dan of er infarctjes enzo waren opgetreden.
    De echo zelf stelt niet zo veel voor hoor. Weet het niet meer precies, maar zo'n heel jong kindje merkt hier eigenlijk niet zo veel van.
    Over het meten van omvang hoofdje: hangt maar net van af hoe recht of hoe scheef er wordt gemeten. Meet zelf maar eens je hoofd een paar keer achter elkaar en laat een ander het een paar keer doen: komt toch steeds iets anders uit.. Goed dat het CB doorverwijst hoor, maar i zou nog even wachten met je zorgen maken: het CB kan eigenlijk alleen maar uit de voeten met super gemiddelde kindjes... En als je kindje daar (op welk vlak dan ook) iets van afwijkt, kunnen ze er niks eme en weten ze er ook niet zo veel van af. En dus verwijzen ze door.
    Succes!

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zodra het veel afwijkt willen ze voor de zekerheid een echo.
    Ik denk niet dat jeje druk moet maken omdat jezelf ook aangeeft dat zowel jij als je zoontje ook een grotere omtrek hebben.
    En ik ben het met het meten eens!
    Marin haar hoofdje was gekrompen....Tsja hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen....

Maar Marin heeft een kleine omtrek en toen ik vroeg hoe dat kwam vertelde ze me dat papa en mama dan waarschijnlijk ook een klein koppie hadden...

Deel Deze Pagina