Hiep hiep hoeraaaa... Ons zoontje is vandaag 1 jaar. Dit gaat we in het weekend vieren (2 middagen met ene dag familie en andere dag vrienden met kindjes). Nou is dit de eerste verjaardag en heb geen idee wat ik voor de kleintjes evt op tafel kan zetten. Leeftijd tussen 1 en 11 jaar. Veel kleine van 1, 2 en 3 jaar. En ik zoek iets leuks om mee naar huis te geven. Het mag wel iets werk zijn maar ook niet teveel werk. Ik heb al een beetje zitten speuren en zie dan traktaties met danoontje en dat is leuk voor de kleintjes maar niet echt voor de grotere kindjes. Oh ik weet het niet zo goed wat ik wil. Best lastig
Misschien kunnen de kinderen zelf een plakje cake versieren? Zijn zoveel van die spulletjes tegenwoordig in de winkels?
Heb ik aan zitten denken maar kindjes van net 1 jaar al cupcakes geven weet ik niet of dat zo'n goed idee vind. De mijne krijgt het iig nog niet. Heb wel zitten denken aan kaasjes met druifjes of andere gezonde dingen want dat mogen ze allemaal. En voor de wat grotere chippies of zoiets. En dan is de vraag zal ik ze kindjes iets mee naar huis geven of niet? En wat maak ik dan? Moet ik het wel doen allemaal of gewoon simpel houden zo'n 1e verjaardag.
GEFELICITEERD met je zoontje! Kinderen onder de 4 inderdaad zou ik proberen zoveel mogelijk gezondere dingen te snoepen. Dus komkommer (mijn vader snijt er altijd sterretjes van :-D) appel, worstjes en kaas. Dat lag bij mij op tafel. Grotere kinderen kun je ook aan ouders vragen of ze een zakje chips mogen. Gewoon van de 1 persoonsverpakkingen. Hier is er ook vaak een schaal/bord voor de volwassenen met toostjes. Deze gaat rond en daarna buiten bereik van kleine handjes. Wat mee geven vind ik persoonlijk overbodig... dus daar heb ik verder geen ideeen voor
Hier niet anders als met andere verjaardagen.. Heb altijd wel naast de zoutjes ook komkommer en cherry tomaatjes staan. Verder eten hier alle ukkie's hier van boven de 1 taart mee, de grotere een eigen klein stukje, de kleintjes smullen van mama mee.. Iets anders geven heeft geen zin want de kleintjes willen toch wat papa/mama/broer/zus heeft. Verder altijd krentjes en nijn koekjes in huis. De grote kinderen krijgen een eigen zakje chips. (Hier komen de kindjes vaker mee met een verjaardag,vandaar dat het niet veel anders is) ze eten dan vaak juist de komkommer/droog toastje/worstje of wat ze verder nog van de ouders mogen.. Ik had bij vertrek voor alle kindjes een zakje met een bellenblaas,feesttoetertje en koekje/snoepje na leeftijd. Leuk ingepakt en een jongens en meiden variant gemaakt. De taart was wel speciaal gemaakt in thema en idem versiering van het huis. Fijne dag! Het is zoooo leuk zo'n 1e verjaardag.
Hier deden fruitspiezen in een kool in alufolie 't erg goed. Verder had ik komkommer, druifjes, cherrytomaatjes, gevulde wraps etc op tafel. Voor de kleine kids ook nog rozijntjes en knijpfruit.
op tafel, gewoon soepstengels, mini rijstewafeltjes ( bijv met smaak van goodies appel, bosbes oid) snoeptomaatjes, nijntjekoekjes ofzo, bij hema heb je div dingen in doosjes, (yoghurt) rozijntjes, gedroogde fruitstukjes (appel of aardbei), rijstringetjes.. Voor de wat oudere nibbit chipje ofzo ik maakte gewoon soort van cadeaupakketjes, crepepapier en daraover doorzichtig folie, leuke strik eromheen, bedank kaartje eraan.. voor de kleintjes, had ik bijv een koekje/mini ontbijtkoekje /rozijntjes en bijv een gek washandje of boekje of badspeeltje ( van een dier bij zeeman, kost een drol) voor de iets oudere bijv een jojo, of gekke puntenslijper,leuke gum oid qua lekkers kun je het aanpassen naar bijv een lolly ofzo maar dus wel vershcillende, naar leeftijd pakketje gemaakt zeeman en action kun je vast wat vinden
Thanks iedereen. Ik heb er overal wat tussenuit gepikt en nog wat op google opgezocht. Bijna alles klaar en morgen en overmorgen 2 kleine feestjes (teveel bezoek om in 1 dag te doen). We hebben er zin in