wie ook veel slaap nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik merk dat ik ouder word,niet alleen aan mijn grijze haren maar vooral omdat ik vaak moe ben en niet meer zoveel verdraag.
    Ik drink amper alcohol meer omdat ik anders de volgende dag helemaal gaar ben en heb sinds een jaar of 2 echt 8 uur slaap nodig anders ben ik de volgende dag moe moe moe.
    Herkennen jullie dit ook?

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ja dat heb ik ook. (En mijn man trouwens ook). We zorgen altijd voor minimaal 8 uur, liefst 8,5 of 9 uur rust 's nachts, anders trekken we het overdag niet.

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hier ook minimaal 8u per nacht anders komt t niet goed! korter kan wel maar dan stort ik eind van de middag in... heb het trouwens al mn hele leven

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Nou, niet helemaal.

Ik kan bijna de hele week toe met 6,5 tot 7 uur slaap maar heb wel minstens 1 nacht van 9 uren nodig aan het eind van de week. Meestal op vrijdag.

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook 1 die minstens 8 uur nodig heeft per nacht. En op zondag wil ik graag uitslapen, ik baal dan ook dat we morgen een verjaardag thuis hebben. Ik word er nu al moe van..pff

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ben nog niet oud....maar heb altijd al 8 uur slaap nodig gehad. Lekker toch! Slapen is gewoon mijn hobby ;)

7. susy26

susy26 Niet meer actief

ik ben ook iemand die maximaal 8 a 9 uur slaap nodig heb... als ik dat niet heb, ben ik zo lamlendig de volgende dag! blehh.. ga soms wel is te laat naar bed, enm dan weer te vroeg eruit, althans ,dan heb ik me uren niet geslapen, maar dan voel ik het s'avonds wel...dus dan lekker betijds naar bed. nu heb ik vanavond een uitje van me werk, weten niet wat we gaan doen, maar zijn rond 24uur weer terug. maar ik moet nog een half uur naar huis rijden,en morgen om 9uur weer werken,nou dan lig ik morgenavond zeker op tijd op bed.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ben ik dus niet de enige!

Gelukkig maar,dacht dat ik erg saai was geworden!:)

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb dit altijd gehad hoor. Eigenlijk heb ik 9,5/10 uur nodig om echt optimaal te functioneren. :)

Ik ben nu 28, maar al sinds de puberteit slaap ik liefst 9/10 uur per nacht. Ik kán wel met minder, maar dan ben ik dus moe.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ook.. heb echt min. 8 uur nodig. nu is het zo dat de kleine geregeld om half7 wakker is, dus haal ik het bijna nooit... regelmatig doe ik mee met zijn middagslaapje. ff bijtanken..

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    pfoei....wat slapen jullie allemaal veel zeg :|
    dat zou ik dus echt niet kunnen he, dan ben ik zo brak als wat,
    hier is het 4 tot 6uur max per nacht.
    Anders heb ik heel de dag hoofdpijn en ben niet vooruit te branden als ik meer slaap als dat :)

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Vanaf mn 12e heb ik ongeveer 8,5 uur slaap nodig per nacht, anders stort ik aan t einde van de week in, en slaap ik de klok rond, of nog meer..... :)

En ik ben benieuwd hoe t nu gaat met de zwangerschap, ooohhhh!!!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Om me helemaal fit te voelen heb ik zoiezo 8uur slaap nodig!
    Dus je bent niet de enige ;)

15. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ook hier een enorme slaapkop! Ik kan best met een keer wat minder hoor maar mijn humeur wordt er niet beter van als ik chronisch slaap tekort kom :D Ik slaap ook gemiddeld 8 uur.liefst nog wat langer!

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb eigenlijk ook zeker 8 uur per nacht nodig, maar red dit meerdere keren per week niet. Ben dus veel moe en slaap weleens ;s middags een uurtje.
    Zou vaker vroeg naar bed moeten gaan, maar vind dat zo sneu voor mijn man (die een avondmens is)

17. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Mijn man heeft ook echt veel slaap nodig.
    Als hij om 01:00 op bed ligt uit een nachtdienst, komt hij er om 11:00- 11:30 weer uit.
    Mede omdat hij tussentijds wel vaak wakker word als wij eruit gaan.:D
    Maar hij heeft echt meer slaap nodig als mij.

Ze zeggen naarmate je ouder word, je minder slaap nodig hebt

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb ook echt mijn slaap nodig. 8 a 9 uur is ideaal. Op minder kan ik prima een dag (of 2) functioneren, maar ik voel mij toch het beste met minstens 8!
    Mijn dochter sliep tot een half jaar terug echt heerlijk lang uit! (tot minstens 9 uur s´ochtends, maar meestal half 10). Nu komt ze tussen half 7 en half 8 en ook staat ze s´nachts geregeld naast mijn bed! (gaaaaaap)
    Dus nu is het vaak lastiger om aan mijn dosis slaap te komen, maar ik probeer het wel en ga regelmatig vroeg naar bed! (voel me soms ook echt een oud wijf!)

19. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik kan wel met minder toe maar liever niet :)
    Ik voel me het beste als ik 7 a 8 uur slaap. Zoon is nog weleens voor 7 uur wakker dus probeer altijd rond 23 uur wel te slapen.
    Maar ik heb afgelopen week een drukke week gehad en dan merk ik nu, dus ga dit weekend lekker op tijd mn bedje in even bijtanken.

20. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik moet ook zeggen dat ik het eerste jaar met baby erg zwaar vond, mede door het slaapgebrek. Heb me in tijden niet zo moe gevoeld als toen.
    En ik heb daarvoor 9 jaar als stewardess gewerkt dus weet echt goed wat moeheid is.
    Verschil is dat ik toen nog geen kids had en als ik thuiskwam (of ergens in een hotel) kon ik neerploffen en bed en flink bijslapen.
    Met een baby bepaald die meer je ritme en kan je gewoon niet altijd slapen als je dat wilt, en dat vond ik soms behoorlijk zwaar!

Deel Deze Pagina