Klachten bij polyhydramnion

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door gewoonloesje, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik 34+ zwanger van onze 2e.
    Ik heb vanaf week 23 continue buikpijn die niet te verklaren was.
    Rond de 30 weken toch een groeiecho gedaan omdat mijn buik ook echt enorm werd. Hier werd te veel vruchtwater geconstateerd en ligt het kindje ruim voor op de groei. Op de P90/95 lijn.
    We zijn door de gynaecologen ook bekeken en toen hebben ze besloten dat ik een GUO moest in Groningen.

Uit de GUO komt duidelijk polyhydramnion. En dan echt met EXTREEM veel vruchtwater. Op dit moment is mijn buik groter als dat ik had met mijn zoontje rond de 42 weken.

Nu ben ik benieuwd of er mensen hier ervaring mee hebben. En dan m.n. met de klachten van de moeder. Ik weet dat er een topic is uit 2016.

Ik heb zelf namelijk 24/7 buikpijn. Dit neemt nu alleen nog meer toe. Ik word ook heel benauwd en slaap heel slecht. Dit zijn op zich allemaal verklaarbare kwaaltjes. Maar ik ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft en wellicht wat tips?

De gynaecoloog gaat mij sowieso met 39 weken inleiden, en is ook duidelijk dat ik me alleen maar slechter ga voelen. Ik vind dit zo'n eng idee. Ik denk nu soms al, hoe ga ik het doen vandaag??:(
    Daarbij heb ik een zoontje lopen van 1,5.

Met de kleine meid in mijn buik gaat het op moment goed! Die word nauwlettend in de gaten gehouden. En er kan iets zijn met haar slokdarm maar dat zullen ze pas na de bevalling kunnen zien.
    Dat geeft natuurlijk ook zorgen en ik wil het liefst dat ze niet te snel komt (mn vliezen kunnen het eerder begeven door de druk) want als er wel iets met haar is kan ze beter zo sterk mogelijk zijn.

Spannende tijden dus. ;):(

Ik hoop iemand is die zich in mijn verhaal herkent.

Liefs

2. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Sterkte!!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb polyhydramnion gehad bij de oudste, had ook vreselijk pijn aan m'n buik, was echt geen pretje en sliep de weken voor de bevalling ook heel slecht omdat ik me geen houding wist te geven die niet pijnlijk was. Ze kwamen er pas achter tijdens de bevalling die met 35+6 begon door een hoge vliesscheur (door het vele vruchtwater kon het vlies de druk niet meer aan) doordat alles zo opgerekt was voelde ik de weeën niet goed en kwamen we er pas bij 9cm achter dat ik aan het bevallen was. Ook waren de persweeën niet krachtig genoeg, ik kreeg daarom een infuus met wee opwekkers. Helaas zorgde het er ook voor dat de placenta niet loskwam en moest ik naar de OK. Bij ons was de oorzaak een afwijking bij mijn dochter, veroorzaakt door zuurstoftekort ergens rond de 33ste week. Daarnaast waren er nog andere afwijkingen in de hersenen die in aanleg niet goed waren. Ik duim dat er bij jullie meisje geen afwijkingen zijn verder! Dat komt gelukkig ook heel vaak voor, dat er verder geen afwijkingen zijn!

4. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mariamZ dankje!

@shart86
    Woow wat een heftig verhaal zeg!
    Ik hoop idd ook niet dat de kleine meid iets heeft, maar probeer dat nu een beetje los te laten omdat ze het toch pas bij de geboorte kunnen zien.

Ik heb zoveel druk en zoveel harde buiken dat er bij mij inderdaad ook een kans is dat m'n vliezen voortijdig breken.

Heb jij nog tips of dingen die hielpen tegen de pijn?
    Ik probeer wel eens warmte, maar het helpt niet echt.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Goed dat je het los probeert te laten, je kunt idd nu toch niks doen. Maar het is wel moeilijk!
    Ik ga er eens over nadenken wat ik in die tijd deed tegen de pijn... Weet het niet meer zo goed! Sterkte iig!

Oh en als je het niet vertrouwt, meteen bellen. Niet twijfelen, gewoon gelijk bellen. Beter 100x voor niks dan 1x niet bellen en dat er dan iets niet goed blijkt te gaan.

6. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ga ik zeker doen. Ik ben blij dat het weekend is en ik niet alleen thuis ben. A.s. donderdag weer controle staan.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!!

Xx

7. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand anders? :)

8. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook polyhydramnion gehad. Met 23 weken begon m'n buik wat voor te lopen en met een controle zo rond 28 weken meen ik, begonnen ze het toch wel gek te vinden. Mijn zoontje volgde de p95 lijn en ook giga vruchtwater.
    Door de druk constant een strakke buik, veel harde buiken en altijd benauwd. De gynaecoloog wilde me niet eerder inleiden dan 41 weken (helaas..). Mijn zoontje was 9 pond en paste niet door het geboortekanaal.
    Ik ben met 32 weken gestopt met werken, m'n buik was enorm en ik kon de laatste drie weken niets meer dan even naar de wc wandelen en terug. Gelukkig weet je al dat je eerder ingeleid word want die laatste weken waren geen pretje.
    Fijn dat je goed in de gaten gehouden word! Ik kreeg extra ctg's omdat ik door de druk vaak geen leven voelde.
    Als je vragen hebt, dan stel ze maar. :)

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier een P99 baby gekregen met heel veel vruchtwater. Dat was zelfs voor de grootte vd baby absurd veel.

Behalve dat hij niet wilde indalen, daardoor een hele lange persfase gehad waarbij hij steeds terugglibberde voor mijn gevoel.
    Gezond kind gekregen met vaccuumpomp uiteindelijk.

10. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor de reacties!

logan wat raar dat ze je lieten doorlopen! Hier is, met deze hoeveelheid vruchtwater 39 weken echt de max, omdat het risico op na bloeden te groot wordt. Echt heftig voor jou zeg! Was het je eerste? Volgens mij wel als ik je onderschrift zie.
    Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen met mijn zoontje in huis.

Gisteren heb ik er een echo gehad. Baby groeit nog op de p90 lijn maar nu wel in normaal tempo!! Vruchtwater was weer gestegen, maar dat had ik al gemerkt want ben extreem benauwd. Ik kan zo en hijglijn beginnen😂 ik heb om half 11 vandaag weer overleg met de gynaecoloog.

Nog een vraag aan allen: hoe was jullie conditie tijdens en na de bevalling? Nog lang last van gehad?

X

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had een nogal eigenwijze gynaecoloog. Mijn verloskundige wilde dat ik met 38w ingeleid werd, m'n zoontje was toen al 3800gram. De gyn wilde niets van haar aannemen leek het wel. Nu staaf in m'n dossier ook duidelijk dat m'n bevalling daardoor uitliep op een keizersnee en er de volgende keer echt eerder actie ondernomen moet.
    Op zich merkte ik van mijn conditie niet veel, ze zijn begonnen met vliezen breken en dat gaf wel lucht.
    Maar, het terugglibberen wat 1981mama zegt herken ik. Hier lukte het niet om met de vacuüm te halen en was ik na vier uur persweeën zo doodmoe... De gyn die mijn nacontrole deed zei dat het echt kwam door zijn gewicht en het dus onder de 4000 gram had moeten zijn, dan had het kunnen gaan.
    Inderdaad eerste kindje en dolblij dat er overal staat dat dit niet meer mag gebeuren.

12. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook blij dat ze dit bij jou niet weer laten gebeuren! Heftig hoor!
    Bedankt voor je reacties!
    Ik voelde me hierin zo alleen,
    Daarbij ook nog steeds de angst dat de kleine iets met de slokdarm heeft, maar dat probeer ik los te laten omdat dat pas bij de geboorte duidelijk is.
    Ik moet ook erg wennen aan de overgang van VK naar ziekenhuis.... ik heb nu soms na afloop van een controle méér vragen dan daarvoor en de controle daarna zit er weer iemand anders... moet hier erg aan wennen nog.
    Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen straks...

Xxx

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Probeer iemand mee te nemen naar het ziekenhuis. het liefst iemand die direct ook vragen stelt.
    Als je nog meer vragen hebt, schrijf ze op, en bel de balie voor een belafspraak omdat je met zoveel vragen blijft zitten.

mocht er een gynaecoloog toezeggen wanneer ze je willen inleiden, laat dit zwart op wit in je dossier vastleggen (er was mij eerst 37weken beloofd en daarna kwam een andere gyn met 39 weken aanzetten, ik ontplofte nog net niet ;) )

Heel veel sterkte de komende tijd!!! Ik hoop dat het goed zit met de slokdarm!

14. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    1981 mama bedsnkt voor je reactie.
    We gaan nu ook kijken of mijn vriend iedere week mee kan naar de controles. Omdat de dsgen per week worden bepaald is het soms lastig maar we gaan dst nu wel proberen.

Mijn benauwdheid word met de dag erger en dit merkte de gynaecoloog ook. Ze had het er over misschien toch naar de inleiding van 38 weken te gaan.
    Ik ben zelf niet zo voor inleiden, maar ik moet zeggen dat ik soms wel eens denk: hoe kom ik de dag door.:(
    Maar goed. We sukkelen lekker verder en hopelijk komt de dame met 37 weken zelf hahahahaa. Ik denk het niet... mijn zoon heeft tot 42 gezeten. Dat was echt een geweldige zwangerschap. Kleunere buik als nu met 35 en tot het eind rond gehuppeld haha.

Maar ga mezelf goed in de gaten houden want ik ben bang dat als de benauwdheid erger wordt er toch wwn vruchtwater punctie moet komen. ;)

15. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor wie meelezen:
    Vandaag echo gehad. Kleine doet het goed, groeit mooi volgens eigen lijntje verder. Flinke dame! Met 36 weken zit ze al zo rond de 3300gr....

Mijn vruchtwater was gelukkig gelijk gebleven!
    A.s. vrijdag weer gesprek met gynaecoloog. Ik word namelijk wel iedere dag meer benauwd, slaap slecht en de buikpijn is soms niet meer te houden. Wellicht toch vruchtwater punctie.
    We wachten het even af!

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Waarom een vruchtwaterpunctie? Vanwege de slokdarm?

17. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee om vruchtwater af te tappen. Puur ter ontlasting van mijn buik en benauwdheid!
    Het water komt wel vaak binnen 2 weken terug maar dan kan ik het zo hopelijk goed uitzingen tot 38 weken.

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    oh ik wist niet dat dit kon! enige risico is dan dat de bevalling begint omdat je vliezen knappen?
    Doen ze dat door je buik heen of door je vagina?

sorry hoor voor mijn vragen daarover maar mocht ik ooit nog... dan wil ik het ook aandragen (weet nu al dat ik dat ga krijgen dan)

19. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan gaan ze via je bovenbuik met een naaldje naar binnen en tappen zo wat water af. Er zitten natuurlijk wel risico's aan verbonden!
    Ze gaan mij nu met 37 weken inleiden.... vind dit ook eng en vroeg, maar was de beste optie uit velen.... lang verhaal. Maar goed, super spannend!

Deel Deze Pagina