hoi hallo allemaal, over 2 weekjes krijg ik met 32 weken een extra echo omdat ik in het begin van de zwangerschap besmet raakte met het parvo virus type b19..oftwel 5e ziekte. is deze echo te vergelijken met de 20 weken echo? iemand die dat weet?
Ik krijg ook nog een 32 weken echo ivm niertjes en beentjes die afwijken. Ik moet naar een andere lokatie (wkz) dan bij de 20 weken echo . Ze noemen het bij mij een GUO , ik heb het met 23 weken ook gehaden met 25 weken . Ze kunnen daarop nog meer zien en is nog iets uitgebreider, maar in principe is het wel min of meer hetzelfde.
Bij ons was er ook een extra echo bij ca 34 weken, en deze keer staat hij ook alweer gepland. Meestal kijken ze dan voornamelijk naar de groei: is de kleine te klein dan er extra rust worden voorgeschreven, of in extreme gevallen zelfs besloten worden in te leiden als buiten beter is dan binnen. Is de kleine erg groot dan kunnen we eventueel ook besluiten eerder in te leiden. Ze kijken ook naar de placenta en het vruchtwater. Ook de ligging wordt gecheckt. Bij onze 2de kwamen we erdoor onverwacht achter dat hij in stuit lag! Verder wordt erg gekeken naar dingen die voor jou specifiek zijn.