de verloskundige vroeg me laatst of ik al geretoucheerd (inwendigonderzoek?) was? dat ben ik dus nog niet. nu is mijn vraag vanaf wanneer gaan ze dat doen en waarom?
inwendig onderzoek is om te kijken of je ontsluiting hebt. Dat kan je met jouw termijn al hebben! Wanneer hangt van je vk af. Kan ook pas zijn als de bevalling begonnen is.
hij vroeg het nadat ik zei dat ik telkens zo'n pijn onderin heb en dat het zo drukt. baby ligt overigens alvast in het bekken. en ik heb bruinige afscheiding,dat was oud bloed volgens hem. daarna vroeg hij dat
hey bij ons in Belgie toucheerd de gynaecoloog je vanaf dat je 36 weken bent. om te zien of je al opening hebt
Omdat jij aangeeft dat je pijn hebt en t onderin drukt, denkt hij/zij misschien dat je idd al wat ontsluiting zou kunnen hebben. Bij mij heeft ze gekeken toen ik dit ook aan gaf nl. En toen had ik al 1 cm.
Bij mij deed mijn gyn al inwendig onderzoek vanaf 30 weken en nu telkens als ik op afspraak ga elke twee weken. Ze voelt dan inderdaad inwendig of er al opening is en het babytje al is ingedaald. Zij is een heel voorzichtige en onderzoekt liever teveel dan te weinig, ook als alles goed gaat.