Tip: lees "uit verwachting" van Leonie van Mierlo

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ilse1973, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Ik heb in een half jaar tijd 3 miskramen gehad (de laatste in januari). Het kost erg veel tijd en energie om er weer bovenop te krabbelen. Daarnaast is het soms moeilijk om je gevoelens te verwoorden en soms heb je er ook gewoon geen zin in.

Onlangs heb ik het boek "Uit Verwachting" van Leonie van Mierlo gelezen. Zij omschrijft precies wat ik 3 keer door heb gemaakt. Ik heb het boek na het uitlezen aan mijn man gegeven zodat hij kan lezen wat je als vrouw meemaakt als zich een miskraam voordoet.

Het is verder een lekker, leuk, soms grappig, soms spiritueel verhaal dat lekker wegleest.

2. samkids

samkids Niet meer actief

Interessante tip Ilse. Ik zag het boek namelijk liggen op de bank van een vriendin die onlangs moeder is geworden. Ik nam dus als vanzelf aan dat het gaat over het leven na een voldragen zwangerschap. Maar uit jouw berichtje maak ik op dat het daar niet over gaat.

3. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Nee, het gaat (deels) over een zwangerschap die niet volbracht wordt. Het is zeker niet het overheersende thema. Het gaat over een vrouw die voor bepaalde keuzes in haar leven komt te staan.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het boek ook al vaker zien liggen, maar was bang dat het een erg zwaarmoedig boek, waardoor ik zelf nog dieper in de put zou zakken. Ik durfde het eigenlijk niet aan om te kopen. Begrijp ik het nu goed dat dit wel meevalt?

5. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Dat blijft natuurlijk persoonlijk, maar een groot deel van het boek gaat over de keuze waar de hoofdpersoon voor staat. Ik wil niet al te veel verklappen dus ik blijf een beetje vaag. Ze heeft uiteindelijk een keuze gemaakt waar ze achter staat en dan neemt haar leven een andere wending. Ik vond het eigenlijk nergens echt zwaarmoedig en vond het prettig dat het zo herkenbaar was.

Ik denk wel dat je het niet moet gaan lezen als je zelf nog midden in het verwerkingsproces zit.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

De schrijfster, Leonie van Mierlo, is enige tijd geleden (aflevering van 11 november 2008) te gast geweest in Het Elfde Uur. Daar heeft ze verteld waar haar boek overgaat en wat ze voelde bij de gebeurtenissen waarover ze schrijft.

Het boek staat nog steeds op mijn lijstje om te lezen.

Deel Deze Pagina