oh mijn god meiden! Ik heb vandaag een echo gehad en het hartje klopte niet!!!!! Nu moet ik morgenochtend terug komen om dan nog een keer te kijken... Hoe kan dit????!!!!!
Hoi Ukkie, wat een vervelend bericht. Je zal wel erg geschrokken zijn. Was dit je 1e echo? Ik hoop voor je dat je morgen beter bericht krijgt. Veel sterkte in de tussentijd en probeer wat afleiding te zoeken. liefs!
Jeetje, dat meen je niet... Heb je een inwendige of uitwendige echo gehad? In principe zou je met een uitwendige echo en volle blaas het goed in beeld moeten krijgen. Was het beeld verder wel duidelijk en lag je kindje op schema qua groei? Wat zei de gyn/vk er zelf van? Hopelijk hebben ze verkeerd gekeken en is alles toch nog goed. Succes morgen & ik ga voor je duimen. Het zou wel vreselijk zijn als het na alle onzekerheid en fantastisch nieuws nu toch nog fout zou zitten...
heb een uitwendige gehad. het kindje was wel iets kleiner dan normaal, maar dat was zo minimaal dat dat niks moest uitmaken. De vk zei dat dit wel vaker gebeurd en dat je daarna wel weer hartslag hoort omdat het kindje dan net niet goed zit of er iets anders in de weg zit???? We zijn hier heel erg van geschrolken!!! Ik hoop dat ik morgen wel een kloppend hartje hooor....
Ik heb zelf nog nooit gehoord dat een hartje tijdelijk niet kan kloppen. Dan zou het binnen een minuut toch weer op gang moeten komen? Kon de vk dan niet wat langer luisteren? Vreemd om iemand zo naar huis te sturen... Heeft ze met een dopptone geluisterd of via het echo-apparaat? Kon je op de echo ook geen knipperend hartje zien? Wij hadden ook met 11 weken geen kloppend hartje meer, maar aan de grootte van het kindje kon je zien dat het rond 8 weken gestopt was met groeien. Het was 1,5 cm groot in plaats van 4 cm. Achterliggen op groei en geen kloppend hartje kan helaas betekenen dat het fout is gegaan. Als je morgen weer geen kloppend hartje hoort en ziet, dan ben ik bang dat het slecht nieuws is. Dan zou je een miskraam moeten afwachten of er wordt een curretage gepland. Ik ga voor je duimen!
Als het goed is zie je het hartje ook kloppen bij een echo bij 11 weken. Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt. Heel veel sterkte
Het hartje moet je op de echo inderdaad duidelijk zien kloppen. Met een uitwendige echo met deze zwangerschapsduur moet dat zichtbaar zijn. Ik kan me zo voorstellen dat het om een of andere reden misschien niet hoorbaar is, maar je moet het wel zien.
Jeetje!! Dat meen je niet!! Ik heb hier geen ervaring mee. Ik hoop dat je morgen toch nog een kloppend hartje te zien zal krijgen! Ik ga voor je duimen meid!
Hoi Ukkie, Wat een rotnieuws zeg, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Heftig. Als ze alleen geluisterd heeft met de doptone, dan kan het heel goed mogelijk zijn dat je het hartje niet hoort. Dat gebeurd rond de elf weken vaker. Maar als ze daadwerkelijk gekeken heeft naar jullie kindje en het hartje niet heeft zien kloppen, dan vrees ik het ergste. Zoals Jippie al zegt: dan moet je gaan afwachten tot je lichaam het vruchtje vanzelf afstoot of je krijgt een curretage in het ziekenhuis. Sterkte meid! Romy
Volgens mij bedoelt ze dat het hartje niet TE HOREN is, maar WEL te zien! Dat kan kloppen idd bij dit termijn.. Als ze het hartje niet had zien kloppen dan had ze vast wel iets anders gezegd?? Sterkte meid mocht je iets anders bedoelen
Ukkie schrijft in haar eerste berichtje dat het hartje niet klopte. Later schrijft ze dat ze een uitwendige echo heeft gehad. Dus dan moet het hartje toch zichtbaar zijn? Als het op de echo wel klopte en het was met de dopptone niet te horen, dan kan het nog gewoon goed zitten. Ik kan me zo voorstellen dat er redenen zijn dat het niet hoorbaar is. Maar op de echo moet het wel te zien zijn.
en na haar eerste bericht heeft ze het over " het hartje horen" ik denk dat ze met de echo hebben geprobeerd het hartje te laten horen maar dit niet lukte, vandaar dat ze zei dat er misschien iets in de weg zat. Het vruchtje was goed op groei dus zal wel goedzitteb, als ze het hartje niet had zien kloppen had ze wel gezegd dat het overleden was en hoefde je morgen denk ik ook niet terug te komen. Kun je haar misschien niet bellen over hoe of wat? Ik drnk dat je het verkeerd begrepen hebt bij de vk
Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Heb je echt een echo gehad dat je je kindje ook kon zien? Of gingen ze naar het hartje luisteren maar kon ze die niet vinden? Als je een echo hebt gehad dan zou het raar zijn dat ze je gewoon weer naar huis zou sturen met de mededeling dat het morgen misschien wel goed is. Want met een echo moet je zien of het kindje leeft of niet en daar hoeft geen dag tussen te zitten, ook zie je het bewegen als het wakker is. Als er alleen naar het hartje is gezocht, dan zou het best mogelijk zijn dat het hartje niet gevonden is omdat er net wat voor zit of omdat je kindje net buiten bereik was bijv. Het is nog zo klein dat het goed zoeken is Succes! Ik hoop dat alles goed is.
Lijkt mij inderdaad ook... Als het wel zichtbaar was en niet te horen, is er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand.
Ik denk dat je even wat meer duidelijkheid moet geven. Met 11 weken moet je een hartje zien kloppen. Klopt het vandaag niet dan zal het morgen ook niet kloppen. Sorry dit klinkt heel hard maar het is niet anders. Als je een echo hebt gehad en het hartje klopte echt niet stuurt de vk of gyn je echt niet naar huis met het verhaal kom morgen maar terug. Ik denk dat de vk of gyn het hartje nog niet kon HOREN. Tja dat kan idd gebeuren. Weet je niet zeker wat de vk of gyn heeft gezegt, bel dan even op meid!!
sorry meiden! we hebben het niet gezien ze ging het hartje opzoeken...ppffff....al die stress om niks maar morgen gaat ze het nog een keer proberen en dan krijgen wel wel een echte echo. Sorry voor de mmiscommunicatie!!!
Snap het nog niet? Je hebt een uitwendige echo gehad zei je, anders kan je ook niet weten dat je kindje qua groei goed loopt?????en je schrijft in je 1e beticht dat je een echo hebt gehad, dus wat is het nou haha. Maar ze hebben ook geprobeerd om naar het hartje te luisteren??? Omdat het niet te HOREN was? - heb je nu een echo gehad vandaag? - heb je een hartje ZIEN kloppen? - heeft ze met de echoapparaat geprobeerd het hartje te HOREN, of met de doptone? Succes!!
hahaha sorry ik snap er zelf ook nog weinig van hahaha oke hier komt die want heb net nog even gebeld wat ze nou precies gedaan had hebben het eerste met de doptone het hartje proberen te beluisteren, maar dat hoorde we dus niet. Daarna heeft ze geen buiten maar inwendige echo gedaan daar hoorde we het hartje ook niet dus moet ik daarom morgen terug komen voor een buitenwendige echo