mijn vriend en ik proberen zins december 2007 een tweede te krijgen. maar het duurt zolang vind ik. ik ben al minimaal 2 jaar van de pil af en heb voor de rest geen anticonceptie gebruikt(na de bevalling van de eerste ben ik niet meer aan de pil gegaan) wel met condoom gevreeen dat wel . maar nu heb ik ook een ovulatie kalender en daar hou ik bij wanneer ik vruchtbaar ben . maar is zo kalender wel te vertrouwen en ben ik er niet te veel mee bezig, want ieder dag zoek ik wel iets op op het internet enzo. ik heb een tijdje gehad dat ik twee maanden niet ongesteld werdt en zo in een keer weer wel de testen waren ook negatief maar wel gevoelige borsten enzo maar dat is nu ook allemaal verdwenen en wordt nu weer gewoon ongesteld. als je je aan de kalender houdt van wanneer je seks hebt heb je dan ook echt eerder kans dat je zwanger wordt of is dat allemaal maar fabeltjes? waar ik ook een beetje bang voor ben is dat ik mij er te veel mee bezig hou en dat ik schijnzwanger wordt hoe snel komt zo iets voor ? ben een beetje de kluts kwijt af en toe .
hoi Helena, als je graag een kindje wilt is het logisch dat je ermee bezig bent. het is alleen helemaal normaal dat je niet van de 1 op de andere dag zwanger bent, bij de meeste mensen duurt dat echt een poos. Dus voor je gevoel ben je lang bezig,maar dat is dus niet zo (lees ook eens het artikel kansen op zwangerschap, bovenaan deze pagina). Schijnzwanger ben je niet zo snel hoor! het is wel zo dat als je heel graag zwanger wilt worden, dat dan je menstruatie langer weg kan blijven. Je hebt de meeste kans op zwangerschap als je rond de eisprong vrijt, maar als je daaar helemaal gestresst van wordt kun je ook 2 keer per week vrijen en dan heb je altijd een goede kans! Mirjam