Ik heb een vraagje inzake de termijnecho, hoe nauwkeurig is deze op de dag (vd eisprong) gerekend? Ik werd namelijk meer dan een week teruggezet terwijl ik een hele korte cyclus had elke maand (de langste keer was 26 dagen) maar volgens mijn termijnecho (als ik zelf terugreken) heb ik mijn eisprong op dag 22 gehad. Mijn echo's erna met 17 weken en 20 weken bleek mijn kindje toch verder te zijn. Nu weet ik wel dat alle kindjes de eerste 12 weken ongeveer even hard groeien maar kan het toch niet zijn dat mijn eisprong eerder was en mijn innesteling later? Heb wel een innestelingsbloeding gehad. Met mijn termijnecho bleek ik 9 weken 2 dagen te zijn, de verloskundige deed toen 3 metingen en eerst kwam er 9 weken 3 dagen uit toen 9 weken en 4 dagen en uiteindelijk gaf de computer aan 9 weken en 2 dagen. Wat is nu juist?
hoi, alleen de termijnecho is betrouwbaar. Als die steeds ongeveer 9 weken aangaf moet je daarvan uitgaan. Als de termijnecho meer dan een week verschilt met de berekende datum dan nemen we toch de termijnechodatum, omdat die vrij nauwkeurig is. Als je het er niet mee eens bent moet je het nog eens met je eigen verloskundige bespreken. Mirjam