Foute geslachtsbepaling echobureau?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bozoe, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    #1 bozoe, 29 aug 2016
    Laatst bewerkt: 29 aug 2016
    Hoi dames,

Ik vraag mij af of er hier iemand ervaring heeft met echobureau First Look in Groningen.

Zij geeft op haar website aan dat zij vanaf 13 weken een vroege geslachtsbepaling kan doen in verband met haar geavanceerde apparatuur. Wij zijn daar dan ook geweest met 13+2. Ze was toen overtuigd van een meisje. Ze kon er niets anders van maken en gaf dan ook 98% zekerheid.

Nou heb ik afgelopen vrijdag (14+3) opnieuw een pretecho gehad bij mijn eigen verloskundigenpraktijk met mijn schoonmoeder. In haar tijd werden er geen echo's gemaakt en het leek haar leuk om een keer mee te gaan vandaar. Mijn partner en ik hadden het geslacht nog niet aan haar verteld dus vroegen wij aan de verloskundige om te vertellen wat het geslacht was. Nou zei de verloskundige "70% een jongen". Het kindje lag er niet helemaal goed voor en liet zich maar van een kant zien maar er was echt een raketje te zien.

Kortom nogal een hilarische situatie aangezien vriend en ik er vanuit gingen dat het een meisje zou zijn. Het maakt ons uiteraard niets uit zolang het maar gezond is en een foutje kan altijd gemaakt worden. Het gekke is alleen dat er nog iemand op dit forum is waarbij ze bij First Look zeiden een meisje en vandaag bij dezelfde verloskundige toch een jongen. Ik vind het daarom toch een beetje apart als de mevrouw van First Look twee keer dezelfde fout maakt bij het doen van een geslachtsbepaling.

Wij mogen vanavond opnieuw langskomen bij First Look voor een echo om te zien of ze het inderdaad fout heeft gezien de vorige keer, dus we hebben vanavond hopelijk meer duidelijkheid over het geslacht van onze uk.

Is er iemand die dezelfde soort ervaring heeft bij First Look? Hier trouwens de foto's.

2. Tijgertje1980

Tijgertje1980 Actief lid

17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

kijk dit zijn de foto's van vandaag bij echo centrum Hoogezand...

wat denk je hiervan?
    ik weet het echt niet meer..

gr

3. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Ik denk een jongen hoor

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ai dat lijkt me ook ff een raar moment haha.. Ja dan kan haar apparatuur nog zo goed zien, feit blijft dat hoe vroeger je gaat in de zwangerschap hoe moeilijker het nog te zien is en dan is een foutje snel gemaakt.. Ben benieuwd wat het nu is haha

5. Tijgertje1980

Tijgertje1980 Actief lid

17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nieuwolkje...van wie denk je een jongetje?
    van Bozoe of van tijgertje?

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Haha ja dat moment was wel heel grappig, schoonmoeder begreep onze verwarring ook helemaal niet.

Achteraf blijkt inderdaad dat het nog wel erg vroeg is met 13 weken. Ik ging er alleen vanuit dat als zij aangeeft dat het vanaf die termijn echt mogelijk is en ze een zekerheid van 98% geeft, dat het dan ook klopt. Maarja we zullen het vanavond zien. Ik laat het je weten:D!

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Je ziet bij jou wel heel duidelijk iets tussen de benen hangen, dus lijkt mij inderdaad een jongen :D.

8. Tijgertje1980

Tijgertje1980 Actief lid

17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bozoe...

ben benieuwd naar jou echo straks...
    denk je bij mij echt een jongetje???

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ja dat denk ik echt, ik heb in ieder geval niet zoiets tussen mijn benen hangen en ben een vrouw:p

Ik laat het weten. Nog een paar uurtjes!

10. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is overduidelijk een jongetje. Volgens mij is de apparatuur van die mevrouw toch niet zo goed, heb ook met 13 weken een pretecho in Belgie gehad en ik zag het zelfs meteen dat het een jongetje wordt.

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Over welke foto heb je het? Die van Tijgertje1980 staan hier ook namelijk en die zijn inderdaad wel heel duidelijk een jongen.

Mocht jij het wel direct zien dan vind ik dat wel knap want de verloskundige was op basis van de foto's maar voor 70% overtuigd van een jongen, met name omdat hij/zij het maar van 1 kant liet zien. Vanaf de andere kant was geen "raketje" te zien.

Op het Potty Shot-topic hier werd trouwens ook door iedereen meisje gezegd op basis van de eerste echofoto (die van 13+2). Vind het zo gek allemaal haha.

12. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Tijgertje is duidelijk een jongen, bozoe met deze foto's zou ik zeggen een meisje, maar zijn inderdaad hele onduidelijke foto's. Ben benieuwd wat er later vandaag uit komt 😊

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha ja je gaat er vanuit dat zij er verstand van heeft :p
    Ik wilde ook een pretecho doen voor het geslacht maar na al die verhalen denk ik dat ik maar mooi wacht tot de 20 weken.. haha

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Haha je kunt wel een geslachtsbepaling doen maar ik zou de kamer nog niet knalroze of blauw verven als ik jou was:p:p

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Bozoe ik denk bij jou toch echt een jongen ;)

Die foto van 13+2 zie je niet eens billen op... kan er totaal geen geslacht uithalen!

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je wel doen hoor, maar gewoon pas vanaf een week of 15.

13 weken vind ik echt gewoon te vroeg. Het is allemaal zo klein dat fouten snel gemaakt zijn. Dat zie je in dit topic dus mooi ;);)

17. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Het is beide even welkom dus dat scheelt haha. Denk je dat trouwens op basis van de eerste of tweede echo? Dan kan ik vanavond ook aan First Look vragen waarom zij toch uit is gegaan van een meisje.
    Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van echo's in die zin dat ik soms niet eens kan zien of ons kind nou vijf of zes vingers heeft;)

18. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die 13+2 dat is toch die bruine foto? Daar zie je nog niks op.
    Bij ons zag je met precies 13 weken een duidelijk raket en die is bij jullie bij foto van verloskundige ook duidelijk te zien, of ze moet haar vingertje daar hebben :D

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Op de eerste!!

Op de 2e foto zie ik geen geslacht.... ik zie niet eens billen oid! ;)

20. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Nee gek hé? De kwaliteit van de echo was ook bagger moet ik zeggen. Maar op basis van de eerste dus een jongen. Ik vraag mij toch af waar First Look dan het vandaan haalt dat het een meisje is.

Deel Deze Pagina