Verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roos82, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Gisteren moest ik naar de vk en toevallig werkte één van de vk waarmee ik niet zo blij mee ben. Ik moest een half uur wachten omdat de afspraak met iemand anders was uitgelopen. Toen ik aan de beurt was vroeg ze hoe het met me ging en aangezien ik geen klachten en/of vragen had ging ze meteen mijn bloeddruk opmeten en baby'tje voelen. Ik krijg geen informatie! Enige wat ze zegt is: goed hoor, het voelt allemaal wel goed aan.. Hmmmmm.
    En toen stond ik op de stoep. :x:x

Ze is erg lief en aardig, maar daar heb ik niets aan. Ik zou graag meer informatie willen krijgen. Ze heeft mij bijvoorbeeld niet eens verteld dat ik de baby vanaf nu elke dag moet voelen. Ben ik ff blij dat ik het op internet heb gelezen.

Ik zou graag willen weten hoe jullie verloskundige is? Krijgen jullie voldoende informatie over de baby en de zwangerschap of krijg je pas antwoord als je een vraag hebt?

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Je kan toch ook zelf dingen vragen?

3. Fayy

Fayy Niet meer actief

ik vind dat ze je wat informatie mocht geven over wat zij ging doen en wat ze voelde etc.
    vooral als het je eerste is weet je niet waar je aan toe ben en als zij dan niets zegt dat je het kindje vanaf nu iedere dag kan voelen tja dan weet jij dat ook niet.. en nu zit jij gelukkig op internet waardoor je t leest maar sommige zwangere meiden zitten niet op forums e.d en iedere zwangerschap is anders dus mocht het bij een ander net ietsje anders gaan dat ze bijv. de baby nog niet zo voelt als beschreven staat op internet.. tja aan wie moet je t dan kwijt? en zit t wel goed? want de verloskundige zei niets. en die raken dus in paniek om t kleinste dingentje en die moeten het dan alsnog aan de verloskundige vragen.
    mijn verloskundige legt alles netjes uit enz. en heb genoeg vragen gesteld en gewoon netjes antwoord gekregen ze was niet kortaf enz. ik bedoel je wilt weten waar je aan toe bent wat er gebeurt in je lichaam! en als zij dat niet zeggen word je toch wel wat onzeker lijkt me.. ik vind dat ze alles moeten uit leggen wat er op dat moment ter sprake komt en dan later word er meestal gevraagd of je nog vragen heb en dan jou vragen stellen, maar is bij jou schijnbaar niet gebeurt, vind t in ieder geval niet netjes! volgende x dus maar gelijk vragen gaan stellen mits je geen andere verloskundige krijg. lijkt me wel irritant word je weggestuurd zonder je ook maar iets meer weet.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja idd zoasl hierboven aangegeven je kan zelf ook dingen vragen als je t idee hebt dat ze er zelf niet mee komt.

Ik vroeg altijd zelf van alles en nog wat en kreeg daar dan gewoon antw op...

5. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    @MG2009: Bedankt voor je tip. Zal ik onthouden. ;)

@Fayy: Ze is ook erg kortaf met het beantwoorden met mijn vragen. En indd, als ik niet op het internet had gelezen dat ik de baby elke dag moet voelen had ik ook niet geweten dat dat belangrijk is, dus ook geen vragen kunnen stellen.
    Zij weet dat het mijn eerste kindje is en ze hoort die dingen uit te leggen. Haar collega's vertellen meer en geven uitgebreidt antwoord op mijn vragen. Tjah we zien wel. Misschien vraag ik de volgende x dat ik liever meer uitleg wil.

6. Fayy

Fayy Niet meer actief

dat is wel heel handig van je, want anders kom je ook niet veel verder toch :) dan ga je steeds weg met minder wijsheid.. en dan moet je het maar van t internet hebben, lekker dan! kan je net zo goed thuis blijven. nou ja een echo is nodig:p maar heb t dan over de vragen enz.
    je kan ook heen bellen dat je liever de andere verloskundige heb om t geen dat zij doet, dus niet duidelijk is etc.
    succes :)

7. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    haha.. :D
    Ik denk dat ik haar zelf even aanspreek de volgende keer (als ik haar weer krijg). Ik moet wel met haar verder omdat zij misschien bij me zal zijn tijdens de bevalling. Weet natuurlijk niet wie op dat moment dienst heeft.. :D

Ik weet iig dat de vk wat meer kan vertellen. Bedankt dat ik me ei bij jou kwijt kon. :D

8. Fayy

Fayy Niet meer actief

Oke succes dr mee:) komt goed!!
    fijn he dit forum! kan je lekker alles kwijt :D

Deel Deze Pagina