Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Aankomende donderdag komt er een vrouw van mvm, ik ga er deze keer weer aan meedoen. Vind het fijn dat ik op die manier kan helpen.
    Ook al werd ik bij mijn vorige zwangerschap misselijk van de lucht die uit de flessen kwamen
     
  2. Niet meer actief

    Nou moeders voor moeders is net geweest. Hun gaan uit van een zwangerschapsduur van 5 weken dus ben dan 14-09-2006 uitgerekend.
    Ik mag na aruba gaan beginnen met urine opvangen aangezien je pas kan beginnen met 6 weken.
    Ik doe dus in totaal 9 weken mee met mvm.
    Ik heb gekozen als cadeau voor het mooie boek. en ik krijg nog een serviesje (platbord, diepbordje,drinkbeker) en omdat ik voor de 7 weken mezelf heb aangemeld krijgik ook nog een fotolijst om de echo foto in te kunnen doen
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat is een heel mooi boek ;)
    Ik heb dat toen ook gekozen. En heb gisteren voor het laatst mijn flessen ingeleverd dus kreeg toen dat serviesje meteen kado, heel leuk. En voor een goed doel geweest natuurlijk!
    Plas-ze de komende tijd :)
     
  4. Niet meer actief

    dank je. Mijn dochtertje heeft het zelfde serviesje dus kunnen ze dadelijk geen ruzie maken hihi.
    Vorige keer had ik als extra cadeautje een knuffel gekozen van 40 cm. Maar dat boek leek me leuker dit keer
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zat heel erg te twijfelen tussen het boek en de dvd. Maar ik denk dat je het boek wat vaker inkijkt.
     
  6. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hey Babypaula..khad me ook aangemeld, maar toen kreeg ik bloedingen en nu is het nog niet zeker dat het goed gaat dus heb me toen toch maar weer afgemeld..
    Maar als ik het goed begrijp ga je op vliegvakantie? Is het niet zo dat als je in de eerste 3 maanden gaat vliegen je een verhoogde kans op een miskraam hebt door de luchtdruk verschillen? Wij willen ook graag vliegen, maar tis sterk afgeraden??

    liefs Peetje
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben zelf stewardess geweest en voor zover ik weet is er geen enkel bezwaar om niet te vliegen hoor...Alleen op het laatst wil je natuurlijk niet het risico lopen in de lucht te bevallen :)
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf ook gevlogen toen ik 4 weken zwanger was, kan volgens mij wel hoor.
    Ik heb van moeders voor moeders de dvd gehad, maar deze viel mij een beetje tegen, ik had achteraf ook liever het boek gehad. Maar ja toch hartstikke leuk dat je een kadootje krijgt :D
     
  9. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ik heb gisteren ook een bezoek van een mvm informatrice gehad. Een erg goed doel en vind het erg belangrijk hieraan mee te doen. Ze zouden hier eigenlijk meer reclame voor moeten maken denk ik. Via mijn vriendenkring had ik er nog nooit iets over gehoord.

    Heb trouwens ook voor het boek gekozen.
     
  10. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik had voor de DVD gekozen, en vond hem toch wel erg mooi.
    Heel wonderlijk om te zien hoe zo'n bevruchting tot stand komt.
    Heel mooi gefilmd vind ik.
     
  11. aardbeitje

    26 aug 2005
    12
    0
    0
    Ik had me ook aangemeld om mee te doen...Maar toen ze een test hadden uitgevoerd bleek dat het negatief was!

    Ik heb meteen de volgende dag een afspraak gemaakt bij de huisarts om een nieuwe test af te leggen...Ik maakte me hele grote zorgen!

    Gelukkig bleek dat ik gewoon zwanger was...Ben nu aan het af te tellen... 8)
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik meegedaan. (koos voor het boek) toen het mis ging kreeg ik van hun (zo lief) een bloemenbon met een lieve brief. Nu heb ik niet meegedaan, omdat ik lange tijd onzeker was of het goed zou gaan.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Daar was ik allebei de keren bang voor dat ze die test afnemen en dat er dan in een keer 1 streepje komt te staan. Je zal wel geschrokken zijn aardbeitje. Ik heb het boek, de dvd en nu het boxkleed, die is ook erg leuk.Toen ik afgelopen zomer een mk kreeg kreeg ik ook een bloemenbon. Nu doe ik ook weer mee!
     
  14. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb ook voor het boek gekozen, ben nu een week bezig, maar moet er af en toe wel goed aan denken :oops: , ik krijg het in ieder geval niet helemaal vol, ze vertelde een fles per dag is goed..
     
  15. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij is alles wat je inlevert al is het geen fles vol toch goed?

    Pim
     
  16. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat mag ik wel hopen! Haha, ik heb echt niet elke dag een volle fles kunnen plassen hoor, da's volgens mij wel heel veel :)
     
  17. Cat

    Cat Lid

    9 dec 2005
    37
    0
    0
    Hallo dames,

    Hoe werkt dat dan precies? Heb wel wat gelezen op internet maar staat en dan iedere dag een fles urine bij je voordeur die ze dan op komen halen? Net als de melkboer maar dan anders? :( Ik wil er wel aan meedoen maar niemand weet dat ik zwanger ben en dan staan er ineens iedere dag 'flessen' voor de deur, dan weet iedereen genoeg denk ik....

    Groetjes,
    Cat
     
  18. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Cat, op de site van moeders voor moeders staat alles precies uitgelegd.
    ( het is een keer in de week ophalen, of in mijn geval weg brengen )


    Ik moet nog tot 4 febr, we hebben een mooi box kleed en boek gekregen.
    boek vind ik erg leuk om regelmatig even door te bladeren.
     
  19. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Je krijgt voor een week lang 1 fles per dag omdat dat wat hygiënischer is. Maar die fles hoeft echt niet perse vol hoor. De ene dag heb je er meer in geplast dan de andere maar dat maakt niks uit.
     
  20. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Cat,

    Het is inderdaad een beetje het idee van de ouderwetse melkboer, maar dan nét iets anders ;)

    Je krijgt twee kleine kratten, in elke krat 4 flessen; dit is voor een hele week. Je kunt zelf kiezen hoe het opgehaald moet worden. Kan zelfs op je werk. Bij ons wordt het doordeweeks 's avonds opgehaald en zo heeft ook nog niemand door dat ik zwanger ben..als het goed is :)
     

Deel Deze Pagina