Echo waarop niets was te zien

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by germar, Jun 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb afgelopen vrijdag een 1ste echo gehad. Vanuitgaande van mijn laatste menstruatie, was ik op dat moment 8 weken en 2 dagen zwanger. Er werd een inwendige echo gemaakt, omdat t nog aan de vroege kant was. Er was dus helemaal niets te zien, slecht een baarmoederring. Dit kan nu 2 kanten opgaan; of ik ben korter zwanger, zo'n 5 weken (i.p.v. 8 weken) Dan is er idd nog niets te zien.. of dit gaat leiden tot een miskraam. Moet nu 29 juni terug komen voor een 2de echo en dan hopen dat t vruchtje gegroeid is en er een hartje zichtbaar is. Dit was wel ff schrikken en we gaan 2 onzekere weken in helaas. Heeft iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt? Dat je dacht dat je langer zwanger bleek te zijn dan werkelijk? En wanneer kun je er evt. achter komen dat t gaat leiden tot een miskraam? Geen bloed geeft nog geen garantie dat t goed zit, werd me verteld door de vk.
    Ik hoop op reacties :) Alvast bedankt!

2. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Niemand?

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

3 weken verschil lijkt me wel heel erg groot, dan zou je dus een heel erg lange cyclus hebben gehad. Ben je regelmatig of niet?

En een miskraam wordt vaak pas ontdekt met een echo, je hoeft er idd niets van te merken.

Wel een rotnieuws zeg, ben benieuwd wat je over 2 weken gaat zien!

4. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    ik heb het ook meegemaakt, maar helaas is het bij mij uitgelopen in een miskraam. Ik dacht ruim 7 weken te zijn en was op de echo ook ongeveer 5 weken. Er was alleen een vruchtzakje te zien en verder niets. Een week later was er wel een vruchtje, maar alles zag er veel te klein uit en een paar dagen later heb ik thuis een miskraam gehad.
    Ik was daarintegen wel zeker van mijn cyclus en wist dus ook absoluut zeker dat ik geen 5 weken kon zijn bij die eerste echo. Het kan wel goed gaan, ik lees ook wel verhalen waarbij er een weekje later toch een goede groei is gemaakt. Dat hoop ik voor jou!

liefs loes

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben dit ook mee gemaakt.

Met de IVF van onze dochter.
    Met 5wkn een echo gehad en toen was er ook bijna niks te zien. Een heeeeeel klein vruchtzakje en wij moesten rekening houden met een MK.
    Ze is nu 20mnd oud.

Heb je een onregelmatige cyclus?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja maar jij was 5 weken sloppyslayer, dan weet je dat er evt. Nog niets te zien is. Met 8 weken ruim verwacht je toch wel een baby met hartje...

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ja dat is waar, maar ik bleek achteraf pas 4wkn zwanger te zijn terwijl ze zeker wisten dat ik 5wkn zwanger moest zijn.

3wkn verschil is wel heel groot, dat is wel zo natuurlijk.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,874
    9,386
    113
    Gelderland
    Ik heb het ook gehad alleen was het verschil iets kleiner. Ik had toen wel een onregelmatige cyclus maar verwachte wel rond de 7a8 weken te zijn. Met de echo was alleen een zwangerschapsring te zien wat neer kwam op ongeveer 5 weken zwangerschap. Soms duurd het wat langer voordat het allemaal op de goeie plek zit en ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. De echo 3 weken later liet trouwens een mooi boontje zien en ik zat weer ongeveer op mijn eigen ouwe berekening.
    Succes meid!

9. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Wij hebben dit ook gehad..
    zou 8 weken zwanger zijn uitgaande van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Werd ons precies hetzelfde verteld.
    In diepe onzekerheid zaten we, week erop moesten we weer komen en nog steeds geen verandering.
    de week daarop was er een zakje te zien en week daarop een kloppend hartje..
    nu ben ik alweer 24 weken zwanger.

Heel veel sterkte maar het kan nog allemaal goedkomen.

Liefs

10. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Ik dacht 8w zwanger te zijn en was maar 5w zwanger volgens echo. Ik moest ook rekening ouden met een MK maar alles ging gewoon goed verder. Ondertussen nog steeds een gezonde plakbeeb. innestelling duurde gewoon lang blijbaar. moed nog niet verliezen meid!

11. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    De innesteling zou ook later gekomen kunnen zijn.. maar ik ben wel aardig regelmatig. Er zitten vaak wel een paar dagen tussen, maar dan kun je nog niet van onregelmatig spreken.

12. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Vanuitgaande van mijn laatste menstruatie, zou ik ruim 8 weken zwanger moeten zijn.. maar misschien dat t pas later op gang is gekomen, de innesteling.
    Ik blijf t ook raar vinden dat er zomaar 3 weken verschil tussen kan zitten.. Bij mij was er alleen een baarmoederring te zien.

13. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Nee, heb geen onregelmatige cyclus, zitten slechts paar dagen tussen elke keer.

14. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Dank je wel!
    Op mijn echo was dus ook alleen een zwangerschapsring te zien en komt ook neer op 5 weken zwangerschap. Had jij een erg onregelmatige cyclus of viel t mee?

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    3 weken is erg veel. Dit gaat een late innesteling echt ver te boven. Ik denk dat het hopen is op een wondertje.
    Hier iets vergelijkbaars gehad, geen 3 weken, maar ook een te grote achterstand op de te verwachten zwangerschapsduur. Dit is niet goed afgelopen.
    Hopelijk had jij gewoon een afwijkende cyclus deze maand en ben je gewoon korter zwanger!

16. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Dank je wel!
    Fijn om te horen dat t ook nog goed kan komen, dat er ook nog positieve verhalen zijn :)
    Op hoeveel weken werd jou 1ste echo geschat, ook 5 weken?
    Die onzekerheid is vreselijk.. maar kan me er wel eventjes overheen zetten..

17. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Ik wil de moed ook niet verliezen.. maar vind t wel eng. Hoop heb ik zeker nog wel, zeker wel als ik meer van dit soortgelijke verhalen lees.
    Had jij een regelmatige cyclus? Zagen ze op jouw 1ste echo ook helemaal niets?
    Je zag op mijn echo een zwangerschapsring en een zwart rondje met iets daarin.. dit moet t "vruchtje" zijn wat nog moet groeien..

18. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Al is mijn hoop nog zo groot, ben eerlijk gezegd ook wel bang dat dit niet goed gaat aflopen.. een soort voorgevoel zeg maar. Volgens de vk kan t 2 kanten opgaan en meer zullen ze wel niet kunnen zeggen..

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hoelang zijn je cyclussen germar?

20. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0