Dat is vrij regelmatig ja, dan denk ik inderdaad niet dat er sprake is van een late innesteling. Als je van je langste cyclus uitgaat qua zwangerschapsduur, ben je dan korter zwanger of ben je er nu ook van uit gegaan ? Ik heb zelf met 6.6 week een echo gehad en alleen een vruchtzak gezien die gelijk is aan 5 week, ik heb met 7,4 week ook een miskraam gehad. Hoop dat jij tussen de positieve verhalen hoort.
Dat is heftig, dat je een miskraam hebt gehad. Mijn langste cyclus in de afgelopen 8 maanden was 36 dagen.. maar ik weet niet of ik dan korter zwanger ben.. ik hoop t
Waarschijnlijk wel, er wordt gerekend vanaf twee weken voor eisprong.. Soms maken meiden en ook vk/gyn daar een fout mee door te rekenen van de eerste dag van de laatste menst. Terwijl dat niet klopt, anders ben je op je NOD met een lange cyclus nooit 4 wk zwanger en andersom met een korte cyclus ook niet.
wonderen bestaan echt! Ik had een erg onregelmatige cyclus en ik had 2x het idee gehad dat m'n menstruatie gewoon niet doorzette (na beide keren 2 dagen een kleine beetje bloed verloren te hebben). We waren net op vakantie geweest met het vliegtuig en dacht dat het daaraan lag. Ik kreeg vervolgens wel wat last van zwangerschapskwaaltjes. Uit een testje bleek ik hardstikke zwanger te zijn. Omdat ik geen idee had hoe lang ik dus al zwanger zou zijn liet ik een echo maken (op donderdag). Ze zagen alleen een leeg vruchtzakje en dat zou dus een miskraam betekenen. 4 dagen later (op maandag) kon ik al bij de gynaecoloog terecht (voor info over curretage enzo) en zij maakte ook nog even een echo. En die vertelde me doodleuk dat ik in verwachting was van een tweeling en op dat moment was ik al 9 weken! Ze begrijpen nog steeds niet hoe ze deze 2 over het hoofd hebben kunnen zien. Inmiddels ben ik 13 weken en een beetje aan het idee gewend. Gelukkig gaat alles nog goed en volgende week weer op controle.
Ik dacht 8 weken te zijn maar was volgens de echo net 6 weken. Het bleek een missed abortion te zijn. Ik ben gecuretteerd met 10 weken.
De belangrijkste vraag in dit alles is niet zozeer of je een regelmatige cyclus hebt, maar of je je ei hebt gespot. Want die kan zomaar eens later zijn, ook als je cyclus qua lengte niet afwijkt! Verder kan innesteling idd ook lang duren, maar een grotere afwijking dan 2 weken kan eigenlijk niet, vertelde onze echoscopist. Maar.... wij werden dus 2,5 week teruggezet bij Thirza, (van 11 naar 8,5) wat 5 weken later werd gecorrigeerd met 'slechts' 1,5 week verschil met onze cyclusdatum. Ik had ook pas 19 dagen overtijd positief getest, wat klopt met een late innesteling, (en gezien het feit dat ik de vorige zwangerschap weer pas 4 dagen overtijd positief testte, ook een laag HCG). Maar in dat hele verhaal is dus vooral de datum van je eisprong belangrijk: op basis daarvan kun je tellen of een late innesteling mogelijk is geweest, of dat er echt wat anders aan de hand is.
Lieve Germar, Ik heb een soortgelijk geval. Zou volgens mijn laatste menstruatie (1e dag was 4 mei) nu 6 weken en 6 dagen moeten zijn. Vandaag bij vk geweest. Wel vruchtzakje te zien en dooier, maar geen vruchtje. Vruchtzakje is in 6 dagen tijd van kleine 10mm naar zo'n 17mm gegroeid. Vk gaf aan dat het kan zijn dat ik iets minder ver ben en er daarom niks te zien is, maar ik maak me natuurlijk erg ongerust over. Dinsdag 28 juni mag ik weer naar vk. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs, een troelie