Hallo Dames, Even een vraagje. Kan het zijn dat het ook een beetje erfelijk kan zijn met hoe snel je zwanger bent. Ik had het namelijk met mijn moeder der over en zij was echt met '1 prikkie ' zwanger. En haar moeder ( mijn oma ) die was ook heel snel zwanger. Bij mijn moeder was het zelfs zo dat toen er 2 kinderen waren mijn ouders er klaar mee. Maarja er scheurde alleen een condoom en ja hoor weer zwanger. Dus mijn moeder zei tegen mij: Als je je moeders genen heb, dan ben je zo zwanger. Ik vraag dit ook omdat ik het met een vriendin het erover heb gehad. En zij twijfelt of ze moet beginnen want bij haar moeder duurde het 9 jaar. Iemand die mij wat kan vertellen?
Mijn ouders hebben 13 maanden geprobeerd en mijn schoonouders vijf jaar. Zie m'n onderschrift. Tja, het geeft je nooit garanties natuurlijk. Het zaad van je vriend kan ook slecht zijn, het hangt van twee af. Wat betreft je vriendin, 9 jaar is uitzonderlijk hoor. Niet te druk maken, het komt vanzelf goed! En als je nooit begint, raak je ook nooit zwanger Edit: vijf jaar terug heb ik door de pil een ongelukje gehad. Het is echt niet waterdicht.
In mijn familie is iedereen vlot zwanger. Oma komt uit een gezin van 14(!), zelf heeft ze vier kinderen. Mijn moeder was binnen drie maanden zwanger van mijn zus en van mij. Ook mijn zus is erg vruchtbaar.... En bij mij duurt het al langer dan een jaar. Zaad van m'n man is goed. En gisteren hebben tijdens een operatie gezien dat bij mij niets een zwangerschap tegen houdt. Alleen een lichte vorm van endometriose... maar dit hoeft geen probleem te zijn. Dus ik denk niet dat het niets hoeft te zeggen hoe het bij je familie is gegaan.
Mijn ouders en schoonouders waren beiden onbegrepen verminderd vruchtbaar. Toen ze allebei de hoop hadden opgegeven na jaren proberen waren ze toch zwanger van mij en mijn vriend. Het puzzelde ons ook erg omdat meerdere familieleden niet zwanger kunnen raken. Wij waren dan ook zeer verbaasd en dankbaar dat het in de 3e ronde al raak was! Dat hadden we absoluut niet verwacht. Ik denk dus dat het alle kanten op kan. Succes!
Mijn oma is 7x snel zwanger geworden, mijn moeder 2x door de pil heen, mn zus 1x in maand 1 en 1x in maand 2 en bij ons heeft het 2,5 jaar geduurd dus nee ik denk niet dat het wat zegt...
Mwah, zowel mijn moeder als tante raakten moeilijk zwanger en ik nu ook. Maar ik ken ook iemand die, als je naar haar familie zou kijken, zo goed als geen kinderen zou kunnen krijgen en nu onverwachts zwanger is door de pil heen. Ik denk niet dat het wat hoeft te zeggen.
Ik had laatst even wat in wetenschappelijke databases gezocht, en waar ik op uitkwam: ja, er is een erfelijkheidsfactor, maar die is niet 100%. Ook is de erfelijkheid hoger bij goede dan bij minder goede vruchtbaarheid (op wat erfelijke aandoeningen na).
Ja ik denk het wel. Ik heb een vriendin die beide keren de eertse keer zwanger was geraakt. Haar moeder had haar hier al voor gewaarschuwd want het blijkt in de familie te zitten, dus dat kan dan best.
Dank jullie wel voor de reacties.. Mijn vriendin in nog niet bezig maar ze had het er wel over omdat haar vriend al 32 is. En ze zegt: Als ik er ook 9 jaar over doe dan mag ik wel gaan beginnen. Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen.. Nog 2 weken en dan is mijn pil klaar.
Ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen. Bij ons in de familie is iedereen "gelijk" zwanger. Maximaal in ronde 3. (hier zwanger twee x door de pil en 1x door spiraal) Ik heb een vriendin waarvan haar moeder voor de eerste twee jaar bezig was. Al haar drie zussen ook twee jaar bezig voor de eerste. Ook mijn vriendin twee jaar bij de eerste. Nummer 2 (of 3,4) allemaal binnen drie rondes raak. Of het erfelijk is weet ik niet, toevallig is het op zijn minst.
Mijn hoeft maar naar me te kijken en ik ben al zwanger. Mijn moeder had dit ook (met mijn vader dan uiteraard ) en haar moeder ook. Maar mijn tantes (moeders zussen) hadden allebei heel veel moeite om zwanger te worden. De 1 deed er 11 jaar over en de ander 9. Dus ik denk dat het echt erg weinig zegt. En sowieso speelt de vruchtbaarheid van de man inderdaad ook mee.
Spannend dat je de pil de deur uit gooit. Succes! Mijn moeder tante en nicht raakte erg snel zwanger, en ik ook. Zodra ik m'n moeder had verteld dat ik ging stoppen zei ze ook, ik was 2x over heel snel zwanger! Nooit gedacht dat het bij mij ook zo vlot zou gaan, nou wel dus
Snel of moeilijk zwanger worden heeft over het algemeen helemaal niks met erfelijkheid te maken. We hebben niet allemaal hetzelfde lichaam en doen het niet met dezelfde man. Het enige dat erfelijk is, is een vervroegde overgang. Als je moeder dit heeft, dan heb jij ook een hele grote kans hierop. Dat kan echt in de familie zitten en het zwanger worden bemoeilijken.
Ik ben meteen na de pil verwekt, en mijn broertjes door de pil heen (beide!) mijn oma heeft geloof ik ook geen moeite gehad, vader komt uit groot gezin. Maar mijn eisprong wil totaal niet en dat heeft niemand in de familie hier
Hoe het in mijn familie zit weet ik niet (geadopteerd). Mijn schoonmoeder is wel 2x super snel zwanger geraakt (weet niet of het in 1x was). Haar dochter is in 1x zwanger geraakt. En bij haar zoon (bij ons dus) was het ook in 1x raak. Het is altijd een spel tussen genen en omgeving. "Genes load the gun, but the environment pulls the trigger".
Dat zegt helemaal niks mijn moeder raakte door de pil zwanger en mijn sm was ook snel zwanger wij zijn 3,5 bezig geweest en uit eindelijk via ivf poging 3 zwanger geworden
Zegt vrij weinig denk ik. Uit eigen ervaring blijkt dat wij al zwanger zijn als we bij wijze van naar elkaar kijken, terwijl mijn ouders en schoonouders beiden vrij veel moeite hadden met zwanger worden of zwanger blijven.
Bij ons in de familie klopt het wel. Mijn beide oma's hebben heel veel kinderen gekregen en die kinderen (mijn ooms en tantes) ook weer veel. Mijn eigen moeder was meteen zwanger van mijn broers en mijzelf en ikzelf was eigenlijk ook meteen zwanger. Mijn broers hebben ook kinderen gekregen en daar was het ook 2x in de eerste ronde en 1x in de tweede rond raak.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt (dus min of meer in 1x), m'n zus zit al ruim anderhalf jaar in de MMM, bij m'n moeder heeft het volgens mij nooit langer dan een jaar geduurd maar ook niet gelijk.. Denk dat het ook deels van je partner afhangt?