Temperatuur gedaald met 0,1 graden vlak voor NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door yaya1988, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 yaya1988, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Hoi dames,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.

Ik zit op cd 30 ik heb 5 dagen een erg hoge temp van 37,3 wat gepaard gaat met veel buikpijn. Vandaag is mijn temp met 0,1 graad gedaald naar 37,2. Waar ik best teleurgesteld van was geworden. Want ik heb gelezen dat temp daalt als je ongi moet worden. Maar daalt ie dan in een keer een paar graden of doet ie dat elke dag een stukje tot aan je ongi? Betekent het nu dat ik ongi ga worden?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Maandag 11nov heb ik controle bij de gyn, dus wil het niet wagen om testje te halen, ben de afgelopen maanden zovaak teleurgesteld geweest.

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Een daling van 0,1 hoef je je geen zorgen over te maken. Je kunt nog steeds zwanger zijn hoor!

Wanneer en hoe snel een temp zakt voor ongi is afhankelijk per persoon en per cyclus.
    De ene keer keldert hij 0,4 graden en die dag wordt ik ongi. En de andere keer gaat het in stapjes van een paar dagen.
    Bij sommige zakt de temp pas tijdens de ongi.. Dus je kunt er van te voren eigenlijk niets over zeggen.

Nu is je temp nog steeds mooi hoog! Hopelijk over een paar dagen een mooie test!

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey toen ik zwanger werd van mijn zoontje had ik een temp van 36,2 a 36.3 voor eisprong en 36,8 a 36,9 na de eisprong. Bij mij wisselde het dus af en toe wel eens 0,1. dus paar dagen 36,9 en dan weer even 36,8 (en soms zelfs even 36.7)

Dus je kunt gewoon zwanger zijn hoor, maar het kan ook van niet. Wat ik bij de meeste meiden zie is hij dat hij een dag voor NOD of op NOD 0,3 of 0,4 daalt en dat ze dan ongi worden.

ik zou je in ieder geval niet druk maken om je temp nu want die zegt eigenlijk nog niets. Maar hij is in ieder geval nog mooi hoog (zelf als hij dus 0.1 gezakt is)

Hoe moeilijk het ook is... je zult nog even moeten afwachten of een test doen. (al had ik een negatieve test op NOD toen ik zwanger was ;) dus ik ga daar voor mezelf ook maar niet meer vanuit ;) )

4. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    per ongeluk dubbel bericht geplaatst

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Yaya: het hoeft nog niets te betekenen. Op hoeveel dpo zit je nu?

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Je temperatuur kan door veel verschillende dingen soms wat wisselen. Zoals hierboven als staat hoef je van een daling van 0,1 nog niet zenuwachtig te worden. Aan de andere kant betekent een hoge temperatuur niet automatisch dat je zwanger bent. Hopelijk kun je snel testen, zodat je meer weet. Succes!

7. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Wat doet je temperatuur normaal voor NOD? Hoe hoog is hij normaal? Daar kan je veel meer vanaf lezen dan een enkele meting. Het hoeft niet veel te betekenen, morgen is je NOD, kan goed dat hij dan weer die 0.1 stijgt :) Spannend!

8. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties dames,

Ik zit op ong op dpo 13/14, normaal is me temp 36,5/36,6. In de vorige maanden heb ik temp niet volledig bij gehouden, dit is de eerste echte keer dat ik hem volledig heb bijgehouden
    Ik heb vaak ff last van buikpijn ( soortige ongipijn) dat is 3keer 20min op een avond, soms denk " ja t is raak"
    Vanochtend temp weer o,1 gedaald dus nu 37,1 ben ik best teleurgesteld over. Terwijl hij 5 dagen op 37,3 stond

Wanneer is jemp eigenlijk "hoog" ? Met hoeveel graadjes moet hij hoog blijven? 0,5 toch???

9. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Als hij nu weer gedaald is zegt nog niet heel veel.

Bij mij betekend het wel dat de ongi eraan zit te komen. Daan gaat mijn temp met 0,1 naar beneden en de volgende dag gelijk en daarna ongi.

Hoop voor jou dat het bij jou niet zo is.

Deel Deze Pagina