Echo was niet goed vandaag

Discussion in 'Miskraam' started by Nadesy, Nov 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    ja ben blij dat het hier ook spontaan is gebeurd hoor,curretage was bij mij ook de laatste optie geweest,

ook omdat ik gewoon bang ben voor narcose hahaha,miss dom maja,

alles wat zo kon was mooi meegenomen

2. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    freesia wat is het syndroom van asherman?

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ow en die reden was ik dus nog vergeten hahaha! Ik hou niet van ziekenhuizen ;)

4. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

Jul 28, 2007
    405
    0
    0
    Haha, ja genoeg redenen. Was er benieuwd omdat ik zelf meteen wist dat ik curretage wou, vandaar.

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    Even op wikipedia gekeken:

Het syndroom van Asherman is een gynaecologisch probleem dat wordt gekenmerkt door het bestaan van verklevingen in de baarmoeder en het geheel of gedeeltelijk ontbreken van functionerend baarmoederslijmvlies (endometrium) na een (te) grondige curettage, of het optreden van een endometritis na curettage. Hierdoor kan de menstruatie uitblijven of kan soms het bloed niet worden uitgescheiden.

Symptomen
    Als bij een curettage het baarmoederslijmvlies niet goed geneest, kunnen de wanden van de baarmoeder verkleven en kan de baarmoeder geheel afgesloten worden. De menstruatie raakt verstoord (bruinige afscheiding) en zal - bij afsluiting of bij nagenoeg volledige afwezigheid van baarmoederslijmvlies - uitblijven. Zwangerschap is daarmee nagenoeg onmogelijk.
    Een ander mogelijk symptoom is cyclische pijn bij de menstruatie aan de zijkant van de buik en de rug, maar dit kan ook bij een aantal andere gynaecologische problemen optreden, bijvoorbeeld bij endometriose.

Prognose
    Behandeling is lastig bij onherstelbare vernietiging van endometrium. In geval van afsluitingen lukt het soms de afvoerweg te heropenen.
    Bij lichte vormen waarbij meer van adhesies dan van verdwenen endometrium sprake is, zijn de vooruitzichten beduidend beter. Deze adhesies bleven in het verleden meestal onopgemerkt, maar worden tegenwoordig door middel van hysteroscopie vaker gediagnosticeerd.

6. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

Jul 28, 2007
    405
    0
    0
    Vind het grappig dat er zo veel vrouwen niet voor curretage kiezen i.v.m. de narcose. Ik wist namelijk niet dat je onder narcose moest en heb nog wel even gedacht, zal ik het niet doen....maar achteraf heel blij dat ik het wel gedaan heb. Heb nergens last van gehad.

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    En toch zijn er aan elke narcose risico's verbonden.
    Heb ook wel eens gehoord dat ze onder plaatselijke verdoving curreteren. Brrr, krijg je spuiten in je baarmoedermond...

8. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

Jul 28, 2007
    405
    0
    0
    Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Dat lijkt me toch wel echt verschrikkelijk. De narcose via het infuus was eigenlijk wel lekker, heb heeerlijk geslapen.

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    Infuus, brrrr. Het woord alleen al :)

10. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

Jul 28, 2007
    405
    0
    0
    Het deed nog minder pijn dan bloedprikken, viel erg mee dus.

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    Ook al zo'n eng woord :( :)

12. Freesia, ik houd ook niet van ziekenhuizen en alles wat daarmee te maken heeft hoor.
    Vervelend dat het niet doorzet. Maar als het verloop op die van mij lijkt dan krijg je niet zoveel pijn meer. Ik heb namelijk op zaterdag een uur lang niet te houden veel pijn gehad (vermoedelijk heeft het vruchtje losgelaten). En toen vanaf maandag bloeden tot en met vrijdag gepaard met alleen ietsje zwaardere ongestelheidsklachten. Hopenlijk komt de rest voor jou ook gauw en zonder veel pijn. Ik duim voor je.

Go4baby, balen dat het zo langzaam gaat. Heel veel sterkte meid.

Derona, wie weet hebben we allebei een mooi sintkadootje gekregen. Zou mooi zijn.

Voor iedereen die ik vergeten ben... Een dikke knuffel. Ik ben heel moe nu en moet gaan pitten. Vandaag een hele dag kantoor gehad en morgen weer met een etentje van het werk erna. Een extra lange dag dus.
    Het ging wel weer goed op kantoor gelukkig.

Trusten.

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    jaa idd,dat zou zuper mooi zijn :D

14. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Hier nog iemand uit het juli-topic...
    Gisteren ben ik in het ziekenhuis geweest voor een echo, en daar werd mijn slechte gevoel helaas toch bevestigd: Het vruchtje was niet gegroeid, het was nu 4 bij 5 mm. Kwam dus helemaal niet overeen met mijn zwangerschapsduur van dik 9 weken.

Ik was 1,5 week geleden ook al in het ziekenhuis voor een 2e echo, en daar was het vruchtje 7 bij 4 mm, dus het is al gekrompen ofzo.
    Wat ik wel vreemd vind, is dat de gyn toen zei dat het wel overeenkwam met mijn zwangerschapsduur toen, 7 weken 5 dagen.
    Hij zei toen ook dat hij nog nét geen hartactie zag.
    Volgens mij had hij toen al wel zijn twijfels, en ik dus ook, maar hij heeft ze niet naar ons uitgesproken.

Het vruchtje is bij ongeveer 5 weken gestopt met groeien. Ik heb rond die tijd dus ook die ontzettende hevige buikpijn gehad, die ongeveer 2 weken heeft geduurd, dus ik denk nu dat het toch daarmee te maken heeft gehad.
    Dat het eigenlijk een miskraam moest zijn, maar dat mijn lijf het toch niet doorgezet heeft ofzo.

Als het nu niet doorzet, word ik woensdag gecurreteerd.. A.s. vrijdag krijg ik gesprek met de anesthesist.
    Verder voel ik me gewoon zwaar klote. :(

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    OOh meis nee toch,je hgevoel heeft dan jammer genoeg het vaak goed dan he,pffffffff heftig allemaal,
    ik wil hier nu ook geen juli mama's meer zien,

16. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Ik vind ook dat het afgelopen moet zijn bij de juli mama`s

Sterkte jusi we weten wat je voelt :cry:

Ik heb klote geslapen vannacht en nu heb ik volgens mij ook nog een beginnende griep heb hoofdpijn en warm/koud en ben misselijk zit al met een emmer op de bank.

verder nog steeds geen beginnende miskraam.

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    Lieve Jusi...
    Echt zo ontzettend shit dat nu ook jij af moet vallen bij de Juli-mama's :(
    Wat een ellende...

Ik hoop voor jou dat het snel op de natuurlijke manier gebeurd, zodat je niet meer zolang hoeft te wachten. Hele dikke knuffel voor jou, mijn buddy [​IMG]

Ik had gisteravond echt veel krampen, maar tot een uur of 6 vanmorgen was het weer rustig. Daarna begon het weer, ook weer bloedverlies. Maar echt nog heel weinig.
    Werk afgebeld, was best emotioneel. Het hakt er allemaal erger in dan ik had gedacht. Je kunt maar zolang nuchter zijn natuurlijk.
    Nu ga ik lekker cocoonen (doe al 4 dagen niet anders zucht) en afwachten op wat komen gaat.

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    OOh vervelend dat je je zo beroerd voeld.
    hier blijft het hangen op keel pijn en verkoud heuid en snel moe zijn

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    heey meis.
    wat vervelend dat het bloeden niet doorzet zeg,
    pfff,.goed van je dat je je werk hebt afgebeld.

dikke knuff

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Kloosterzande
    Ik zit maar te wachten op de grote knal zeg maar ;)
    Of het moment van helse pijnen door uitdrijving en emmers bloedverlies.
    Lief van je, dank je wel.

Share This Page