Natuurlijk mag je dat vragen. We hebben 12 weken lang nergens last van gehad, was heerlijk zwanger zonder klachten dus! Hebben met 7 1/2 week een goede echo gehad met kloppend hartje etc. Alles deed het volgens schema. Op de ochtend dat we de 12 weken gehaald hadden, feliciteerden we elkaar. Nog geen uur later zag ik op het toilet dat ik een beetje oud bloed was verloren. Heb nog stoer volgehouden dat dit kon en geen reden tot paniek was. Toen het de dag erna nog steeds was, werd ik wel wat ongeruster maar had verder geen buikpijn of stolsels ofzo. 's Avonds kreeg ik wat roder bloed en na een onrustige nacht (zenuwen) heb ik op dag drie toch de verloskundige maar gebeld. Kon meteen terecht en kreeg te horen dat het hartje niet meer klopte. Pffff...... Op dag 5 moesten we de pillen inbrengen zodat de miskraam op gang kwam en nu schrijf ik hier mee. Binnen een week van een meekletsende mama naar een meekletsende meid met een lege buik. Ik blijf het een raar idee vinden.
ooh meis,wat erg zeg, zooo vaag dat het dan of net voor de 12 weken gebeuren of op de dag zelf, pfff wat een klas moet dat zijn geweest
Hee prima, welkom hier! Jeetje, jullie hadden echt een herkenbaar kindje. Indrukwekkend moet dat zijn. Ik had gisteren gewoon een vlezige harde klont zeg maar. Daar binnenin zal wel het vruchtje zitten, maar ik laat het maar zo. Mijn moeder had ooit een mk met bijna 14 weken, en dat was echt een klein poppetje zoals ze zelf zegt. Ik vind het ergens heel raar om niet meer zwanger te zijn. Hoe schokkend het ook was voor ons dat het zo snel raak was, toch is er nu een letterlijk leeg gevoel achter gebleven. Lijkt me heel erg fijn om het weer te mogen voelen, het zwanger zijn. Heel bijzonder was het! Ook het gevoel dat we samen hadden erbij. En toch, het traject dat er aan vooraf ging, het klussen, het tempen, het zoeken naar het ei. De lol die we hadden en de spanning of het raak zou zijn. Daar kan ik me ook weer enorm op verheugen. Maar goed, wij waren nog maar net begonnen, dan is het ook nog leuk...
Hey prima...pff...ik zit met tranen te lezen...dat jullie die ochtend elkaar feliciteren en het even later niet goed gaat...waarom toch?! Tuurlijk mag je je hier aansluiten, ik vind het fijn om met meiden te praten die weten hoe het verlies aan voelt en alles erom heen, ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn.
Je moet denk ik samen met je partner bepalen wat voor waarde dit vruchtje voor jullie heeft en of je het dus begraafd of doorspoelt. Staat het bijvoorbeeld symbool voor dat wat jullie kwijt zijn geraakt, dan zou ik er ook echt afscheid van nemen en begraven. Als het vruchtje op zich geen waarde heeft, dan zou ik het op een andere manier voor jezelf afsluiten. Kijk waar jullie je prettig bij voelen. Over dat doortellen is idd wel een goede vraag. Ik tel ook door tot aan de miskraam. Weet niet hoe anderen dat doen maar ik was voor mijn gevoel zwanger tot aan die miskraam. Ookal weet ik achteraf dat het kindje eerder is gestopt met groeien, mijn lichaam beeindigde de zwangerschap pas op die 12wkn+4dgn.
We hebben er over gemaild vandaag (hoe druk kun je zijn ) en we gaan het ergens begraven. Op een mooie plek ergens, want we gaan volgende maand verhuizen. Lijkt me raar als het dan hier achterblijft. En ik heb net mijn onderschrift aangepast, ik voelde me ook zwanger tot gisteren... Ook al heb ik ruim een week over de mk gedaan. Pff, wat een impact toch hè?
Hier sluit ik me helemaal bij aan...ik mis ook het zwanger zijn...weten dat er een kleintje in je groeit...stiekum je hand op je buik leggen zonder dat iemand het in de gaten heeft...de ongemakken van de kwaaltjes (heeerlijk)...samen fantaseren over vanalles....was echt super gaaf en ik zou dat het liefst morgen weer terug hebben! Nu leg ik ook regelmatig mn hand op mn onderbuik maar dat is dan omdat mijn litteken dan gevoelig is....op dat moment realiseer ik me dan wat er allemaal is gebeurd in zo'n korte tijd. Was jij zo snel zwanger dan Freesia?
Die nieuwe banner vond ik ook moeilijk. Je wordt meteen met je neus op de feiten gedrukt dat je weer terug bij af bent. Die onzekerheid over hoelang het nu weer gaat duren vind ik heel moeilijk. Niemand kan ons vertellen of we het geluk hebben om meteen weer zwanger te zijn of dat het maanden gaat duren. Maar dat hoort er natuurlijk gewoon bij. Als we wel weer zwanger mogen worden, hebben we natuurlijk weer die onzekerheid of het nu wel goed gaat. Hebben jullie ook dat je bij een volgende zwangerschap heel vaak een echo zou willen laten maken voor je zenuwen? Totdat je de baby voelt bewegen zou ik wel iedere 2 weken een echo willen hebben..... Vast niet heel realistisch hé?!
Oh ja..... idem dito! Heimwee naar dat mooie gevoel............... Als ik nu mijn hand op mijn buik leg denk ik steeds 'oh nee dat is niet meer zo'.
Met die banner ben ik nog niet zo bezig..ik moet eerst wachten tot mijn 1e menstruatie, ik hoop dat die tussen kerst en oud&nieuw komt want volgens mij heb ik vorig weekend mijn eisprong gehad (hoop ik). Ik hoop echt dat het deze maand nog komt en ik een goede cyclus mag gaan krijgen. Inderdaad...ik denk dat ik bij een volgende zwangerschap een kamertje in het z'huis boek met een echo app erbij zodat ik de eerste weken/maanden veel kan controleren (laten we even lekker onrealistisch zijn (nou en!))
Ik had me ingesteld op minstens een half jaar tot een jaar proberen. Ik ben 20 jaar aan de pil geweest, ik ben te dik en al 35. Maar in de derde ronde was het opeens raak. Vonden wij heel erg snel. En ergens waren we er nog helemaal niet aan toe. Maar dat veranderd snel als het eenmaal zover is. Je voelt je zo snel 1 met dat beginnende leventje in je... Ook al hield ik mijn reservaties (achteraf dus terecht). Ik ben toch zwanger geweest. ZWANGER! Heel erg bizar en tegelijk zo bijzonder...
Dat idee heb ik inderdaad ook! Ben ook heel bang dat ik er weer niet van kan genieten. Heb ik nu ook niet gedaan, door de schok en doordat ik een slecht voorgevoel had. Ik zou zo graag dan echt willen genieten, zoals ik zoveel mama's-to-be zag doen. Kan ik echt jaloers op zjn...
Het was een mooie verassing dus! Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en was gestopt in augst, in okt zwanger en in nov bbz, ook erg snel dus en het was zooo welkom!
En ik ben 10 weken en 5 dagen zwanger geweest, ook al is het niet groter geworden dan 0,51cm...een week geleden nog maar 3mm en vandaag nog kleiner, helemaal verschrompeld, dus mijn lijf was er wel mee bezig. Jusi, hoe ging het vandaag? We waren om 12.30 uur in het ziekenhuis. Moest om 13.30 uur 2 paracetamol slikken + een diclofenac + iets rustgevends. Werd om ongeveer 14.10 uur gehaald, kreeg infuus, en in de OK (ongeveer 14.45-15.00 uur) ging de narcose het infuus in, ik zei dat mijn gezicht tintelde, men zei "dat is goed" en toen werd ik om 15.20 uur al weer wakker. Moest even een paar traantjes, puur omdat ik even niet wist waar ik was (voel me zo hulpeloos zonder contactlenzen) en dat was het qua emoties, ik vermoed toch dat ik het meeste heb verwerkt in mijn 2 wachtweken tussen de echo's in. Was om 15.50 uur weer in mijn eigen kamertje. Jammer dat de verpleegster niet gelijk even Vent naar boven belde, die kwam uiteindelijk zelf om 16.15 uur even kijken of ik al terug was. Alles gaat goed, behalve wat kramp en gloeiing doordat de pijnstillers lijken uit te werken, maar 't voelt nu als een goede menstruatie. Kreeg wel nog een vette shot in mijn bil, want ik heb bloedgroep A negatief. Iets met Rhesusfactor. Zou een baby A positief hebben dan zou dat heel gevaarlijk voor mij zijn. Half 7 thuis, en lekker patat gegeten ! Zit heel onhandig met laptop op de bank, en moet van de vreselijk lieve gynaecoloog (oudere man, een droppie) morgen met een Margriet op de bank liggen. Denk alleen niet dat ik het helemaal op volg, ga zowiezo naar de paarden en wil even langs werk voor de kerstlunch. Niet werken hoor, dat niet. Misschien vrijdag.
Hey allemaal, Ben door drukte even niet online geweest. Maandag naar het ziekenhuis geweest echo gehad en de gyn vond het wel tijd worden dat ik werd gecuretteerd dus via hem een afspraak voor maandag de 24ste. Vandaag even bij de anestesist geweest in het ziekenhuis over de narcose enzo, moest een 1,5 uur wachten en was met 5 minuten klaar want ben zo gezond als een vis. Fijn dat je er nu vanaf bent naat wel een ellende die pijn. @prima, fijn dat je ook mee komt kletsen kunnen we elkaar mooi steunen. Was de mk niet extra hevig omdat je al verder was? jij ook veel sterkte. jusi en molly hoe is het met jullie gegaan? ik sluit het af als laatste maandag...
Ja goed Freesia, en mijn dag eindigt super met een mailtje van de veulenopfok met een foto van mijn kleine meisje en het bericht dat de veulenopfokmevrouw haar een lekker ding vindt en dat het ERG goed met haar gaat Welkom Prima, al is de reden niet fijn.... Goudvis, maandag curettage, mij is het achteraf meegevallen, meid. Knuffie van mij.