Hoi even mijn verhaal....... Vorige week donderdag was mijn eerste echo, we kregen te horen dat er alleen een vruchtzakje te zien was, dit kwam ons zwaar op ons dak te staan, ik zou 8,4 dagen zwanger zijn geweest...Nou moet ik morgen weer terug voor een tweede echo,dit omdat de vk zeker wil weten dat het om een leeg vruchtzakje gaat.....als dit zo is (voor mij 99 procent) word er een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en worden het de pillen of curretage............graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn en wat beter zou zijn. Ik zie er erg tegenop
Ik heb voor curettage gekozen. Lichamelijk vond ik dat erg meevallen. Ik ging onder narcose dus heb er niets van gemerkt, de ingreep zelf duurt maar 10 minuutjes. Daarna heb ik enkel lichte buikpijn gehad en maar een paar daagjes gevloeid. Emotioneel is het wel heel zwaar, maar dat is het bij elke methode. Pillen zijn lichamelijk zwaarder, maar het kan een voordeel zijn voor de verwerking dat je door dat proces heen gaat. Heel veel sterkte!
Ik heb een curretage gehad onder plaatselijke verdoving. Het was niet echt pijnlijk, maar het besef dat ze mijn kindje weg aan het halen waren was verschrikkelijk. Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen, alhoewel een mini-bevalling mij ook niet echt gezellig in de oren klinkt. Hoe het ook zij; het is zwaar kl*te. Heel veel sterkte!
nadeel van de pillen is dat soms niet alles komt en je alsnog gecureteerd wordt. Ik dacht dat ze pillen ook alleen maar bij prille zwangerschappen gaven. veel sterkte in elk geval.
ha meissie sterkte leef met je mee maar laten ze het niet eerst van zelf afkomen dat hebben ze bij mij gedaan en ook mensen die ik ken hebben ze nog ff gewacht. ik zou zelf denk eerst voor pillen kiezen maar veel sterkte je sluit z on kleintje meteen in je hart.
hoi heb twee kindjes verloren zo zie ik het en voelt het dus miskraamof missed abortion is vind iknaar klinken, maar ik heb 3 keer een curretage gehad stelt niks voor lichaamelijke gezien dan. bij de eerste keer heb ik eerst een gewone bevalling gehad die deed heel erg veel pijnomdat je weet wat het gemis is end at je er niks voor teug krijgt. je toch weeen hebt. nee ik zou voor curatage gaan als het opnieuw mis mocht gaan. niet zonder reden opnieuw de pijn. ik ken de pillen niet hoor dus daar heb ik geen info over geestelijk heb ik toch bij elk verlies eenbehoorlijke klap gehad. maar door te laten curateren ben je zeker dat je goed schoon bent van binnen en dat vind ik wel heel erg gerustellend. heel erg veel sterkte met de keuze die je moet maken. en hoop dat er niet al te lang een lichtje op je wacht die dan weer kan gaan schijnen
Hoi Kimmy, Ik wou je even laten weten dat ik in dezelfde situatie zit. Drie weken geleden bij de intake bleek er niets te zien te zijn. Vandaag weer een echo, en alleen een leeg vruchtzakje te zien. In die drie weken is het bloeden niet vanzelf begonnen, en de vk vindt het nu tijd voor maatregelen. Deze week nog naar de gynaecoloog en misschien zelfs al een curretage. Ik heb de laatste dagen erg zitten dubben over pillen of curretage. Ik neig toch sterk naar curretage. Ik ben nog nooit in een ziekenhuis geweest en narcose enzo klinken me vreselijk heftig in de oren (al valt het volgens de vk erg mee). Maar aan de andere kant zie ik ook op tegen het bloed en de pijn die de pillen-optie waarschijnlijk zullen geven. Ik kies waarschijnlijk voor de "snelle" en minst pijnlijke/ongemakkelijke weg; curretage. Heel veel sterkte de komende tijd. En... succes met je keuze. Dikke knuffel!
Hey Dames bedank dat jullie antwoorden geven.....morgen is een spannende dag en hopelijk weet ik dan meer............zoals ik er nu over denk, zou ik voor een curretage gaan hoe moeilijk het ook is, ik heb ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen erg spannend allemaal en zie er erg tegenop. Marieke, jij ook heel veel sterkte de komende tijd! we zitten in hetzelfde schuitje. ik hou jullie op de hoogte, morgen weet ik meer. Liefs Kimmy
Kimmy, even hier een dikke kus van mij! En mocht je die nodig hebben dan kom ik je die wel persoonlijk geven. (maar dat wist je al) xxx Daphne
Mijn gynaecoloog heeft het niet over curreteren gehad, maar omdat het dus ook niet vanzelf kwam heeft ze pillen voorgeschreven (cytotec) ik heb hier lichamelijk niet zo'n prettige ervaring mee, was erg pijnlijk en we zijn ook naar het ziekenhuis gemoeten door de pijn, daar aangekomen heeft de gyn het kindje eruit gehaald (was bijna 10 weken) en meteen mijn baarmoeder schoon gemaakt (dit kon omdat de baarmoedermond nog open stond, anders had ik nog terug moeten komen om alsnog gecurreteerd te worden). Maar iedereen reageert natuurlijk anders op deze pillen, en de gynaecoloog zei dat 30% alsnog gecurreteerd moet worden. Wat ik wel als prettig heb ervaren is dat wij ons kindje op sterk water mee naar huis hebben gekregen zodat we het eventueel nog in de tuin kunnen begraven. Sterkte meid.
Hoi Kimmy, Ik wens je heel veel sterkte meid! Ik heb ze allebei gehad. Eerste mk. in maart heb ik pillen gekregen (soort bevalling). De pijn viel reuze mee alleen wat ik dus heel erg vond is dat ik de foetus heb gezien. (heb er nog moeite mee als ik eraan denk). Maar daarna ben ik toch nog gecurreteerd om de placenta te verwijderen want dat laat niet los als het nog zo klein is. 23 okt. weer miskraam, toen onder gehele narcose gecurreteerd. Geestelijk vond ik het met pillen erg zwaar. En je wordt toch uiteindelijk gecurreteerd. ik zou voor gehele narcose kiezen. Nogmaals veel sterkte! kus bahar
Kimmy, ik zou 't echt niet weten, moeilijk... Maar ik wil je wel veel sterkte wensen bij het maken van een keuze en bij de verwerking.
Ben vandaag bij de vk geweest en idd en zag er niet goed uit, het vruchtzakje was ook al iets kleiner geworden, er is een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis daar krijgen we een gesprek, morgen om half 3 kunnen we terecht, en dan is het maar weer bekijken wat er gaat gebeuren, ze overleggen dan de opties met ons. Jasses dat het allemaal zo lang moet duren.... Tot Forums..Kim