Ik ben nu 6 weekjes zwanger en heb zo'n vreselijke pijn in mijn maag. Ik ben ook erg misselijk maar aan de andere kant voelt het alsof mijn maag in brand staat en als ik erop druk doet het heel veel pijn. Ik slik al 15 jaar maagzuurremmers en bij de vorige zwangerschap hielpen die prima. Omdat er bij ons in de familie veel mensen met een maagzweer zitten ben ik daar wat bang voor... Heb vanmiddag de dokter gebeld en de assistente zei dat ik morgen maar langs moet komen. Alleen nu doet het ook zo'n pijn en ik begin me af te vragen of dit evt ook schadelijk voor het vruchtje kan zijn.....?
Hey TS! Ik heb hier ongeveer hetzelfde.. ben nu bijna 19 weken zwanger en heb al paar weken last van extreme maagpijnen.. Bij elk bezoek aangegeven bij de vk en ook naar de huisarts geweest, werd afgewezen als hoort erbij maar toch een klein medicijntje gekregen.. Afgelopen zondagnacht werd het zo erg dat ik maandagochtend weer ben gegaan en nu denken ze ineens aan een bacterie of beginnende maagzweer.. Volgens de vk kan het pas kwaad op het moment dat een maagzweer doorzet en dan zal het uiteindelijk de baarmoeder gaan irriteren.. maar in jouw geval ben je pas 6 wk dus je baarmoeder ligt nog erg laag.. geen reden nu om je zorgen te maken maar wel iets om na te laten kijken!! Gr
Dank je!! Ben toch ff naar de dokterspost geweest. Heb extra maagzuurremmers gekregen. Hopelijk gaat het werken. Jij ook veel sterkte!!