steel gedraaide eierstok

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamiReg, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na een curretage eind juni nog niet zwanger :(

Sinds een paar dagen ENORME buikpijn, echt niet te houden, van huisartsenpost naar eigen huisarts naar gyn en uiteindelijke diagnose: steel gedraaide eierstok (torsie ovium)
    Ik ben toch met pijnstillers heengezonden. Morgen terug voor onderzoeken en echo. Op internet lees je over direct opereren om de eierstok te behouden. Ik ben zo bang om mijn eierstok te verliezen! Zou dit te maken kunnen hebben met de curettage?

Wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat gebeurde er bij jou?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad vreemd dat je met pijnstillers naar huis bent gestuurd, want zoiets is behoorlijk link. Door het draaien kun je je eierstok verliezen, dat moet meteen geopereerd worden. Daar ben ik ontzettend voor gewaarschuwd toen ik twee enorme cystes in mijn beide eierstokken had. Door de zwaarte zouden ze ook kunnen gaan draaien.

Ik denk niet dat het iets met je curretage te maken heeft. Tijdens een curretage komen ze niet bij en aan je eierstokken. Je hebt geen cystes?

Sterkte!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel raar dat je naar huis bent gestuurd.
    Een collega van mij is idd gelijk geopereerd. Als de bloedtoevoer wordt afgesneden kun je je eierstok idd verliezen. Is dit verder uitgezocht?
    Denk niet dat het door de curretage komt.
    Wel is bekend dat je na vruchtbaarheidsbehandelingen (stimulatie) een verhoogde kans hebt hierop.
    Geen idee of zoiets ook uit zichzelf weer terug kan draaien. Maar als je er niet gerust op bent (en dat zo ik dus niet zijn), dan zou ik er toch nog eens een belletje aan wagen.
    Sterkte!

4. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Wat raar dat je weggestuurd ben.
    Ik had tijdens de zwangerschap van mijn tweede een cyste op de eierstok wat niet erg zou zijn.
    7 weken na de bevalling ben ik opgehaald met de ambulance omdat ik vreselijke buikpijn had.
    In het ziekenhuis zagen ze dat ik inmiddels 2 hele grote cystes had en dat ik een steeldraai van de eierstok had.
    Ik ben met spoed geopereerd, eerst hebben ze geprobeert het via een kijkoperatie te doen ( de cystes weghalen en terugdraaien van de eierstok ), maar dat ging niet omdat ze te groot waren.
    Dat werd dus een mooie bikinisnede ( net als een keizersnede ).
    De vraag was ook of mijn eierstok kon blijven zitten, en dat kon gelukkig omdat ze toch nog op tijd waren met opereren, deze hebben ze dus teruggedraaid.
    Als ze niks hadden gedaan was hij zeker afgestorven.

Ik zou toch nog even terug gaan naar de huisarts en vragen hoe en wat.

Sterkte.
    MB2005.

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    De oorzaak bij mij was trouwens door een eisprong, de cyste zat er heel de zwangerschap. Normaal gesproken verdwijnt hij ook na een aantal weken.
    Ik moet ook de pil slikken om te voorkomen dat ik een eisprong krijg.
    Ik moet wel zeggen dat ik vlak voor mijn tweede ook gecurreteerd ben, maar ze hebben daar nooit iets over gezegd.

Gr MB2005.

Deel Deze Pagina