Hallo iedereen Ik wil even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn. 2 en half week terug mijn 2e miskraam gehad van een 2ling. Na een week bloeden ben ik heen geweest om te kijken of alles weg was. Dit was dus niet het geval. Er is afgesproken dat ik nog een week zou wachten omdat ik tegen de curretage opzag. ( is bij de eerste keer missed abortion een beetje raar gegaan). Afgelopen donderdag (2week later)weer heen geweest voor controle en het vruchtje was nog niet weg. Ben doorgestuurd naar het ziekenhuis om te kijken wat ze gingen doen. Bij de echo bleek wat het erg laag in de baarmoeder zat en zou het dus met medicijnen (cytotec) wel weggaan. Nou is het zaterdag en dus gisteravond de laatste tabletjes gehad, maar ik verneem helemaal niks... weinig krampen.. niet meer bloedverlies...alleen af en toe wat misselijk. heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi allereerst wat ontzettend verdrietig! Ik zit op t moment ook in een missed abortion en ben vandaag aan de 4e dosis cytotec toe. Dus wanneer het werkt.. geen idee. Hetzelfde als jou tot nu toe. Soms wat krampjes en met de eerste dosis een beetje bloedverlies en klein stukje weefsel. Verder niets. Ik heb ook verhalen gelezen dat vrouwen na een uur of een paar uur al begonnen met zware kramp en bloedverlies. Maar ik denk dat het per persoon verschilt. Moest je ze slikken of vaginaal inbrengen? Sterkte.. ook met de verwerking.
Hoi SGR, Ik heb vanochtend mijn 4e dosis gehad. Nu dus vanaf donderdag totaal 8 pillen ingebracht. Dit is tevens de maximum hoeveelheid, meer heb ik ook niet mee gekregen. Ik heb alleen een beetje buikkrampen gehad, maar dat stelde weinig voor. Bloedverlies was niet meer als voordat ik met die pillen begon. En er komen ook geen grote stukken weefsel los. Ik ga maandag zelf even bellen met de arts, maar volgens mij werkt het bij sommige vrouwen pas na een paar dagen. Veel sterkte er mee! Hopelijk gaat het zijn werk nog doen. Liefs
Ja klopt je leest heel veel dat er snel krampen komen enz.. het afwachten vind ik erg vervelend. Maar is niet anders. ik moet de tabletjes slikken. Begon wel te twijfelen omdat je leest dat heel veel ze in moet brengen maar daar is tegen mij niks over gezegd.. gewoon innemen zei hij. Moet jij ze wel inbrengen? Of ook gewoon slikken? jij ook heel veel sterkte toegewenst !! en bedankt voor je berichtje
Klopt, ik heb ook 8 pillen meegekregen. Daar blijft het ook bij denk ik.. anders word het alsnog een curretage. Je hebt gelijk dat je maandag gaat bellen. Zit daar zelf ook over te denken.. anders moet ik tot vrijdag wachten, en het duurt al zo lang. . Veel sterkte!
Hoi SGR Ja ik moest ze ook slikken. De gyn zei dat het niet uitmaakte. Ik moet trouwens elke dosis 4 pillen slikken. Na mn dosis van vandaag zijn dat er dus 16 in totaal. Wat Iris zegt hoor ik ook vaker. Dat het soms dagen duurt. Sterkte
In mijn bijsluiter staat, vaginaal inbrengen. Deze tabletten worden namelijk ook gebruikt bij maagklachten, dan worden ze oraal ingenomen. Mijn arts zei echt specifiek dat ze vaginaal gebruikt moesten worden. Vreemd dat de artsen daar zulke verschillende visies op hebben.
Ik heb nog geeneens een bijsluiter gehad die over een miskraam opwekken ging.. Er stond idd dat het gebruikt werd voor maagklachten en absoluut niet gebruikt mag worden bij zwangerschap. Ik heb het aan mijn eigen gyn en de gyn die ik verleden week had gevraagd en allebei zeiden ze dat oraal net zo goed werkt als vaginaal inbrengen. Heel vreemd idd..
Het is inderdaad vreemd dat daar verschil in zit. Misschien dat het vaginaal ook beter werkt? Heb geen idee. Ik weet nog wel dat ik vorig jaar de avond vooraan de curretage 2 tabletten cytotec moest slikken. Die ochtend erna bloedde ik wel veel. Maar nu helemaal niks.. nouja niet meer dan anders. Maanvlinder: Ook vreemd dat jij er 16 in totaal hebt... en ook nog weinig reactie daarop... moeten toch nog maar een paar dagen afwachten dan.. hoe lastig ook. Ik vind het al moeilijk genoeg... en het idee dat je al 3 week rondloopt met iets waar het hartje niet meer van klopt vind ik raar haha...
Hier vier stuks ingebracht om 23 uur en het begon om 2 uur tot 6 uur.. Drie dagen later nog 1x4 stuks om het laatste beetje te verwijderen.. Naar mijn idee werkt dit beter dan oraal. Omdat je het op de plek zelf inbrengt zeg maar, en het een bijwerking kan zijn van de tablet als je het oraal inneemt
Als je het oraal in neemt, wordt het opgenomen in het bloed, dus duurt langer voor het zijn werk doet. Maaaaaar ach, hier vaginaal ingebracht maar het werkt nog steeds niet 😉 Dus dat zegt niet alles.
Pfff wat een drama ook.. haha ergens moet ik wel om je reactie lachen Iris.. ik lees er humor in . Al is er niks om te lachen maar ach.. huilen heeft ook geen nut he . Hier om 3 uur ingenomen . Wel beetje krampachtig gevoel maar voorlopig nog geen echte pijn.. sterkte meiden!
Klopt helemaal maanvlinder. Af en toe mogen we best verdrietig zijn, maar ik probeer voornamelijk gewoon voor uit te kijken, dat werkt bij mij het beste. Als het vruchtje niet goed is, is het ergens ook bijzonder en mooi dat de natuur dat afstoot, anders zouden er veel 'ongelukkige' mensen op de wereld rond lopen. Het klinkt wat zwart/wit, maar zo bedoel ik het niet hoor!
Ben het volledig met je eens! Af en toe even het verdriet toelaten en daarna weer jezelf oprapen en door. Het is absoluut niet leuk, maar we doen het ergens voor, dat doel blijft. Mooi juist je instelling
Ik moest in het ziekenhuis mifegyne slikken en de volgende dag 4tabletjes cytotec. s Avonds na die mifegyne had ik al krampen, bloedverlies en stolsels. De volgende dag toch cytotec geslikt en weer krampen en bloedverlies. Vandaag de vijfde dag en bloedverlies is nagenoeg weg. Alleen als veel doe (wat is veel als je een kleintje rond hebt lopen?) dan heb ik wat meer bloed. Dinsdag controle of alles weg is. Hopelijk komt het bij jullie ook op gang, succes.
Wat jammer zeg! Hier ook nog niets, na 5 dagen inmiddels. Wanneer moet je weer naar de arts cq verloskundige?
Hallo allemaal... hoe is het bij jullie? Ik ben vrijdag naar het zh geweest en er zat nog steeds iets. Hele dag daar gewacht omdat ze mij tussendoor wouden curriteren. Dit is vrijdag niet gelukt maar gister ochtend. Viel me deze keer mee gelukkig... nu afwachten wanneer de menstruatie weer komt... hopelijk snel