Vraagje.. Hoe doen jullie dat? Want ik moet gewoon werken, boodschappen doen en dingen ondernemen met mijn peuterdochter en ik ben steeds bang dat ik moet spugen op dat moment. Ik heb wel tabletjes gehaald maar die wil ik niet elke dag nemen.. Hoe gaan jullie met die misselijkheid om in het openbaar? Bij mijn dochter heb ik destijds overal moeten spugen, in de trein, een winkel etc, verschrikkelijk was dat.
Ik ben ook heel de dag misselijk, maar als ik mij rustig houd, gaat het beter. Ik werk ook en heb een zoontje van 2. Ik heb met mijn vriend besproken en die doet nu gewoon heel veel met hem zodat ik rustig aan kan doen. Op werk doe ik heel rustig aan. Ik plan mijn agenda niet te vol en ga af en toe even buiten een rondje lopen. Zodra ik mij teveel inspan word ik kotsmisselijk. Dus ik probeer na elke inspanning thuis even rustig te zitten. Dit helpt redelijk goed maar vraagt dus wel veel van manlief.
bij de dokter zetpillen vragen! ik was vanaf 7 weken kotsmisselijk. 2x opgenomen geweest. emesafene zetpil hielp niet. daarna kreeg ik primperan zetpillen deze werkten een klein beetje. daarna overgestapt naar primperan tabletjes voor het gemak. maar toen weer helemaal mis. nu weer zetpillen. er staat dat het niet schadelijk is voor de baby dus ik gebruik ze gewoon. -iets eten helpt echt. ik moet het bij mezelf naar binnen proppen want mijn eetlust is echt 0,0% en goed drinken (bij mij nog steeds een ramp) -heel rustig doen. voel je het opkomen dan even stoppen en rustig ademen. overgeven lucht mij wel erg op trouwens. dan voel ik mij een uurtje helemaal goed! -frisse lucht, even fietsen helpt bij mij goed! -op pepermuntjes zuigen werkt bij mij ook omdat ik steeds een kots geur in mijn neus heb en veel kwijl. Dat Doorslikken geeft weer kotsneigingen. Ik heb die licht blauwe Sminth blikjes die liggen bij de kassa van de supermarkt. vooral positief blijven denken!
Als je wil dat het goed werkt kun je ze beter wel elke dag op hetzelfde tijdstip nemen. Verder echt goed er bij drinken, dat helpt ook. En zo rustig mogelijk aan doen, de misselijkheid wordt erger als je veel doet en inspannend bezig bent. Hier: Zwanger en misselijk - kun je meer tips enzo lezen.