Echo ziekenhuis vs echo centrum

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door angel02, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hallo dames
    Even een vraag .ik lees van vrouwen die een mooie echo hebben gehad waarop alles heel duidelijk te zien was was zoals de handjes een dicht buikje de hersens enz.nu heb ik ook een mooie echo in het zk maar das echt niet zo zichtbaar.is het nu zo dat de apparatuur bij een echo centrum beter is of ligt het daar helemaal niet aan.ben nu wel benieuwd eigenlijk.
    Liefs

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echo-apparatuur in een ziekenhuis is niet per definitie beter. Ook de echo-apparatuur bij een echo centrum niet. Je moet een beetje geluk hebben.
    Daar komt bij dat het helemaal afhankelijk is waar ze op focussen (wat ze belangrijk vinden) en hoe de instellingen van het apparaat staan.
    Kortom, heel veel variabelen.

Zie ook dat je pas 11 weken bent. Dan zie je dat überhaupt allemaal nog niet.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je moet idd een beetje rondvragen waar ze met goede apparatuur werken. Ik ben zelf heel erg tevreden over Echolooks, zij zit in Nieuwegein in het Antonius Ziekenhuis. Ze is zelf echoscopiste van het zkh en doet pretecho's erbij. En ze werkt dus met de apparatuur van het zkh. Er zijn misschien nog wel geavanceerdere apparaten, maar zij werkt in ieder geval met véél betere apparatuur dan bijv de verloskundigen waar ik geweest ben.

4. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Nou er zijn mensen die het wel zien hoor bij de echo s en volgende week met de echo ben ik 12 weken en die foto s die ik bedoel zijn met 12 weken gemaakt en de vk zei ook dat je het kon zien bij de combinatie echo.

Wanneer denk jij dan dat ik dat wel duidelijk kan zien dan.
    Liefs

5. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt tevreden ben over de echo's die ik krijg qua kwaliteit in net zkh. Ik weet alleen wel dat het op zo'n enorm scherm (zo'n tv scherm :p) veel mooier eruit ziet dan wanneer ik daadwerkelijk de foto's zelf in handen heb... De kwaliteit van de foto's die afgedrukt worden wil ook nog wel eens per apparaat verschillen vind ik persoonlijk.

6. Hier ook alles met die termijn al goed te zien hoor. Dat was wél bij een echopraktijk overigens, niet in het ziekenhuis. Wij hebben tig echo's laten maken en de kwaliteit verschilt overal ontzettend erg. Over het algemeen vind ik de echo's in het ziekenhuis van veel minder mooie kwaliteit, maar we zijn ook bij sommige echopraktijken geweest waar het niet heel fantastisch was. Het ligt echt ontzettend aan de apparatuur én aan degene die de echo maakt..

Deel Deze Pagina