Onduidelijke eerste echo 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door belle77, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik afgelopen woensdag echo gehad. ik dacht ruim zeven weken te zijn, maar vruchtje was ongeveer 6 weken. Wel sterk kloppend hartje, dat werd echt benadrukt. Gynaecoloog was ook niet zo negatief als ik hoor. Zij had het over meetverschillen en zeer gevoelige testen tegenwoordig. Ik ben verschrikkelijk onzeker nu, aangezien ik hiervoor 3 missed abortions heb gehad, vrees ik zo dat dit ook verkeerd gaat. De vorige keren had ik bij de eerste echo ruim anderhalve week of twee weken achterstand en (nog) geen (sterk) hartje. Ik heb op dag 29 van cyclus getest. Mijn vorig cyclus was 42 (!) dagen, dus helemaal duidelijk is het niet. Oja, op dag 27 lichtroze afscheiding, ik dacht dat menstruatie was begonnen, maar niet dus. Is dat een innestelingsbloeding geweest en zo ja, is dat dan een late innesteling? Of ben ik nu alleen maar in mijn voordeel aan het rekenen?

Wie herkent dit

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dag 29. Was het een duidelijke test of nog een licht resultaat?
    Welke datum was dag 29?

En de gyn heeft het goed hoor. Een milimeter te kort/groot gemeten kan al dagen verschil geven. Tis ook nog allemaal zo klein.

3. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rogiljuli Dank voor je antwoord. Was duidelijke test op 20 juli en twee dagen daarvoor dat lichtroze. Ik ben zo bang! Kont ook door al die miskramen die ik al gehad heb natuurlijk.

4. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens wel een cb test die ook vier dagen eerder gebruikt kon worden. Er was geen ander..

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ok..laten we er dan even vanuit gaan dat je 3 dagen voor nod getest had.
    Dan zou je nod op 23 juli zijn geweest.
    Je zou dan met de echo idd rond de 7 weken zijn geweest.
    Echter kunnen er een paar dingen meespelen waardoor je nu iets korter gemeten bent waaronder dus die meetfout waar de gyn het al over had, maar ook kan de innestelling iets later als gemiddeld zijn geweest. Dan loopt het vruchtje ook een paar daagjes achter.

Ik zie geen reden waarom het geen goede zwangerschap zou kunnen zijn.

Nog gefeliciteerd en lekker gaan genieten ;)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als je kindje nog zo klein is meten ze vaak niet goed hoor ;)
    Er klopte een hartje en dat is al super! Ik zou me niet te druk maken meis

7. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank. Hoop het zo. Voel meteen ook niets meer, ken je dat? Ik weet idd niet wanneer eisprong is geweest. Aangezien ik vorige maand op dag 15 een positieve ovulatietest had en uiteindelijk pas na 42 dagen ongesteld werd heb ik die niet meer gebruikt deze cyclus. Weggegooid geld volgens de gyn trouwens..

Zie dat jij ook aardig wat hebt meegemaakt op dit gebied he.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Weet je zeker dat je ovu toen wel positief was dan? Want je zou dan gewoon 14 dagen later of zwanger moeten zijn of ongi moeten worden

9. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies!! Ik weet het zeker. Digitaal en meestal rond die dag. Het gevaar is dat die test alleen dat hormoon signaleert en niet de daadwerkelijke eisprong. Die kwam dus niet op die dagen! Kansloos dus, dus ook niet meer gebruikt. En wel zwanger 😉

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja een ovu geeft geen zekerheid op een eisprong natuurlijk. Het is een hulpmiddel.

11. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies. Was ook een rare maand. Daarna heb ik besloten het maar aan het lot over te laten. Gedoe allemaal.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Een sterk kloppend hartje is heel postief. Mijn echo met een sterk kloppend hartje kwam eerst uit op 6.2 weken en echt niet meer. Dat was een kleine week minder dan ik dacht. Uiteindelijk bleek ik bij de volgende echo's op dat moment geen 6.2 te zijn geweest, maar 7.1.
    Snap je onzekerheid heel goed hoor, maar is nu echt geen reden voor..... Helaas kan je niets anders dan afwachten.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En zie :D je bent zwanger !

14. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke84, wat fijn te horen. Dat geeft de burger moed. Voel nu m'n lijf niet eens meer zo bang ben ik dat het voor de zoveelste keer gebeurt.

15. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lov23. Ja dat zwanger worden gaat gemakkelijk, daarna begint het geëmmer elke keer.

16. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Beetje vertrouwen hebben, hoe moeilijk ook. Zo te horen heb je nog niet eerder 'maar' een week verschil gehad en nu voor het eerst een sterk kloppend hartje!
    Op deze termijn meten is heel lastig en een klein verschil in meting kan al snel meerdere dagen verschillen.
    Ik ben de eerste weken ook heus wel onzeker geweest (heb een bbz en MK gehad), maar over dit nieuws van je echo hoef je nu niet onzeker te zijn. Probeer dat gevoel van je af te gooien. Hoop dat je snel weer een echo hebt en wat meer vertrouwen krijgt! Je bent nu gewoon goed zwanger en voor je het week ben je een aantal weken verder en begin jij het getrappel in je buik te voelen!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Had je hiervoor ook kloppende hartjes gezien bij je mk?

18. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lov23. Ja twee van de drie keer. De eerste kwam pas later op gang en was week of twee weken later ook gestopt. De tweede keer liep ik ook meteen fors achter en was er volgens mij een traag hartje. Derde keer niet eens... Ik heb overigens ook een goede zwangerschap gehad hoor, en een fijne dochter van bijna drie daarvan. Dus het kan wel zou je denken...

19. belle77

belle77 Lid

16 aug 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke84. Dank voor de bemoedigende woorden. Ik moet idd twee weken wachten.. Brr. Jij fijn zwanger nu? Voel je al iets?

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Helemaal fijn zwanger hier. Geen kwaaltjes, ook niet de eerste 12 weken, behalve wat vermoeidheid en ondanks dat de placenta voor licht voel ik al even getrappel in mijn buik. Helemaal top!
    Op basis van je verhaal geloof ik dat het bij jou ook echt goed zal gaan. Dit is allemaal positiever dan bij de drie keer dat het mis ging.... Jammer dat je 2 week moet wachten, is best lang, maar ook wel een teken dat de arts er vertrouwen in heeft.....

Deel Deze Pagina