Verdikte nekplooi

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mb25, 27 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Momenteel van ik 11+4 weken zwanger, ben vanmiddag tijdens de termijn echo 6 dagen vooruit gezet, nu zag de verloskundige helaas een iets verdikte nekplooi van 3,2 mm, ze gaf aan dat je bij 3,5 mm doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis voor een uitgebreidere echo, ze gaf aan dat ik me niet te druk moest maken maar je raad het al, dat doe ik dus wel helaas...

Woensdag ga ik bloedprikken voor de nipttest en bel morgen voor een afspraak voor de 13 weken echo...

Zijn hier meer dames die dit hebben meegemaakt wat vervolgens goed uitgepakken heeft?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Sterkte met de onzekerheid, het is slopend. Hopelijk dat de nipt je wat geruster kan stellen.

Hier wel een hygroma colli door o.a. T21 maar destijds de NIPT daardoor niet meer kunnen doen, werd gelijk doorgezet naar t EMC dus de NIPT viel af. Werd vlokkentest/uitgebreide echo en arrayonderzoek.

Het kan ook spontaan weer wegtrekken, ook dat komt voor.

3. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ben je zeker van de gestelde termijn?v6 dagen vooruit gezet is best fors. Ik neem te hebben gelezen dat de nekplooi het beste na 12w gemeten kan worden. En dat daarvoor de kans groot is dat hij nog slinkt. En soms is er ook gewoon niks aan de hand. Dus ik snap je angst en onzekerheid maar het is echt nog geen gelopen race! Ik hoop dat je de 13w echo al over een ruime week kunt krijgen, dan ben je hopelijk snel gerust gesteld.
    Ik duim voor je!

4. Mb25

Mb25 Actief lid

24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Hoihoi, dankjewel voor je reactie, ik kan 11 juli gelukkig terecht voor de 13 weken echo, en uitslag van de nipt zal ook die dagen ergens volgen dus dat is wel fijn...

Daar zat ik ook aan te denken maar bij de termijn echo heeft ze echt 11w en 4 dagen gemeten ipv 10 w en 5 dagen, beide zijn mogelijk als ik terug kijk wanneer we seks gehad hebben...

Hoop zo dat we gerust gesteld worden over 1,5 week

Deel Deze Pagina