Hallo, Ik heb een vraagje, ben nu 26 weken en 3 dagen zwanger maar mijn buik is vrij klein.Het is mijn derde kindje.Bij mijn 2 jongens had ik echt enorme toeters..vind het een beetje raar. Op zich is het natuurlijk wel makkelijk, maar begin nu wel onzeker te worden, mijn vriendin en ik schelen maar 1 week en zij heeft een vele grotere buik, iedereen om ons heen wil niet geloven dat we even ver zijn.ik hoor op school en overal dat mijn buik wel erg klein is, daar ben ik toch wel een beetje onzeker over, zou mijn kindje (te) klein zijn?of maak ik me voor niks ongerust? Groetjes
Hoi anieska, vragen over de grootte van de buik worden veel gesteld op het spreekuur van een verloskundige/gynaecoloog. Laat je alsjeblieft niet teveel beïnvloeden door je omgeving als het op de grootte van je buik aankomt. Iedere vrouw is anders en is niet met elkaar te vergelijken. Én iedere zwangerschap is anders, dus dat wil ook niets zeggen. Je kindje kan wel heel anders liggen, of gewoon een beetje kleiner zijn dan de andere twee, of je was slanker toen je begon aan deze zwangerschap of je hebt wat minder vruchtwater dan de vorige keer of je weet niet meer precies hoe groot je buik was de vorige keren of je baarmoeder is eerst in de breedte gegroeid deze keer en gaat later pas hoger en meer naar voren. Het kan heel veel fysiologische (normale) oorzaken hebben waardoor je buik kleiner kan zijn/ogen. Het is natuurlijk wel zo dat je buik/het kind echt te klein kan zijn, maar daar heb je je verloskundige/gynaecoloog voor. Die zal je informeren als zij dat vermoeden heeft en er actie op ondernemen. Maar zolang je controles goed zijn, probeer het van je af te zetten. Het kan zomaar veranderen. Groetjes Brigitte