Hallo allemaal, Volgens mijn berekeningen ben ik 6 weken zwanger. Een echo gehad omdat ik tegen mijn arts heb gezegd dat ik de exacte tijd van mijn laatste menstruatie niet weet zodat ik een vroege echo kreeg. Nu dus een inwendige echo gehad en hierop was het vruchtzakje goed te zien, maar hier leek niets in te zitten. Degene die de echo maakte en mijn huisarts zeiden beide dat ik me de komende weken nog maar zwanger moet gedragen maar dat de kans zeer klein is. Het zakje was nu 7 bij 4 mm, ietsiepietsie dus. Weet iemand bij hoeveel weken zwangerschap dit formaat ongeveer hoort en of het normaal kan zijn dat je op de echo niets ziet? Kan op internet heel veel vinden over het formaat van het vruchtje, maar niets over de maat van het zakje. Zoals bijna iedereen hier volgens mij inmiddels weet krijg je in het ziekenhuis maar heel weinig informatie en onderschatten ze het 2 weken afwachten... Dus iedereen met meer informatie... WELKOM! Groetjes, Peggy
Ik heb een echo gehad met 6 weken (en 1 dag) en wat ze zagen was ook 4 mm. Ik weet alleen niet of dit alleen het vruchtje was of ook een vuchtzakje. Wel hoorde de echoscopist een hartje kloppen. Op de echofoto die ik meekreeg kon ik persoonlijk niets zien. Hopelijk heb je hier wat aan.
Was het een inwendige of uitwendige echo? Bij mij was rond die termijn op de uitwendige echo ook weinig te zien o.a. ook geen hartactie! Paar dagen later met een inwendige echo een klein kindje met hartslag!
hoi hoi de termijn die je verteld lijkt me eerder 5 weken en dat zou heel goed mogenlijk kunnen zijn nog geen zorgen maken dus groetjes nathalie
Waarom hebben ze geen inwendige echo gemaakt? Zeker bij een zwangerschap die zo pril is kan je veel beter de vrucht zien bij een inwendige echo....
bij mij met 6+3 weken ook een lege vruchtzak. 2 dagen later waren er foetale delen te zien maar nog steeds geen hartaktie. Dan nog eens 4 dagen later wel hartaktie. Dus ik zou nog even afwachten. Misschien kun je nogmaals een afspraak maken voor over een week. Of je foetelt en belt naar een VK.
Bedankt voor jullie reakties! Zit hier inmiddels wel een beetje door te draaien. Ik snap dat ik echt moet wachten tot 30 oktober omdat ze eerder misschien nog niets zien, maar makkelijk is het niet. De ene dag denk ik dat ik elk moment een bloeding kan krijgen, dagen als vandaag ben ik er weer van overtuigd dat ik kei zwanger ben en me gewoon een beetje vergist heb met de dagen. Aan Brenda: weet je toevallig de afmetingen nog van de vruchtzak bij de eerste echo?
Ze heeft een inwendige echo gehad! Sorry meid ik kan je helaas niet helpen. Misschien ben je iets minder ver dan dat je zelf denkt.
je hoeft er maar een paar dagen naast te zitten met je berekening of je had misschien een late eisprong waardoor het beeld niet klopt met jouw berekening. Ik had ook met 6 weken een leeg vruchtzakje, 2 weken later een vruchtzakje met een kloppend hartje. en zie nu mijn zoon is 17 maanden
ik heb een echo gehad met 4, 4 en 5,4 en bij de eerste was niks e zien bij de echo van 5 weken en 4 dagen was er heel veel meer te zien, ook lichte hartactie was al zichtbaar en een piepklein vruchtje. de gyn zag het prima wij moesten zoeken
heel herkenbaar 6.2 weken zwanger wel een stip te zien geen hartactie en hcg waarde blijft achter HOe gaat het nu met jou Reactie van ANgel Eyes levert positieve energie op
Nog 2 nachtjes slapen! Ongelooflijk dat ik er pas 11 nachtjes op heb zitten sinds die eerste echo. Lijkt als een maand of 2. Je geeft aan dat de HCG waarde achter blijft, hebben ze die zomaar getest? Ik heb in het ziekenhuis, bij de arts en bij de verloskundige gevraagd of ze niet iets konden doen waardoor ik eerder uit de spanning was, maar het antwoord was eenduidig: NEE. Lichamelijk gaat het, waren de symptomen rond de echo minder, nu weer in alle hevigheid misselijke buien en alles wat daarbij hoort. Maar alles is dubbel. Buikpijn is leuk zolang er geen bloeding is omdat het waarschijnlijk betekend dat mijn baarmoeder zich verder rekt. Misselijk is ook nog wel grappig tot je hoort dat buikgriep heerst... Ben mezelf helemaal in rondjes aan het draaien, voel me nog zo zwanger! Het verschilt van dag tot dag, maar vandaag heb ik er weer het volste vertrouwen in dat ik wel zwanger ben en alles goed gaat. Ik laat woensdag snel weten hoe het afloopt, kan niet vertellen hoeveel jullie berichtjes betekenen in deze dagen. Het lijkt mijn enige houvast te zijn omdat iedereen niets anders kan zeggen dan dat ik af moet wachten. Nogmaals en zeker niet voor het laatst bedankt!
ik heb zo'n beetje het zelfde euvel! ik kan pas maandag volgende week terug voor een echo en dan weet ik ook meer. ik zal ook voor je duimen dat het wel goed is! gr laura
de afmeting was 8 mm bij 5 weken bij mij, staat bij mij trouwens ook op de echo-foto, was inwendige echo en heel duidelijk!
Duidelijkheid! Vanmorgen naar Biometrie geweest voor een nieuwe, inwendige, echo. ALLES IS GOED! Ben nou volgens de metingen 7 weken zwanger! Mooi vaag vlekje met duidelijke, stevige hartaktie! Vruchtje is nou bijna 1cm, dus met felicitaties van de echoscopiste mocht ik weer naar huis! Iedereen heel hartelijk bedankt voor het delen van jullie verhalen! Die hebben me de afgelopen 2 weken er wel doorheen gehaald. Groetjes, Peggy