even een kort verslagje doen he vandaag dus op controle geweest en ze was begonnen met de echo amai wat is ons kleintje al gegroeid tegenover vorige keer en ze was nog al aan het bewegen seg ..alles was in orde navelstreng,vruchtwater maag alles ..de voetjes waren echt schattig en het is nog steeds een meisje hihi ..alleen konden we haar gezichtje niet zien want ze verstopte het elke keer .en ook haar hartslagje meten ging moeilijk want ze zwom altijd weg .we gaan een klein en dun kindje krijgen de gene schat dat het bij de geboorte ong.3 kg of iets minder zal wegen maar ze zei dat het niet erg was dus. daarna wegen ik weeg nu 56 dus ik ben in tot al 10 kg bijgekomen maar ze zei er niets overe men bloedruk was ook goed en over 2 weken moet ik een suikertest laten doen. nu men vraagje zijn er hier nog zwangere of mama's die tijdens de zwangerschap te horen kregen dat ze een klein kindje gingen krijgen ..zo ja hoe groot was dat van jullie en hoeveel woog het en is het gezond?
Als je kindje kleiner dan gemiddeld ter wereld komt, wil niet zeggen dat het dan gelijk ook erg is (zoals je gelukkig ook meteen verteld is). De meeste kinderen zijn tegenwoordig een pond of 7, dat was een tiental jaren terug nog wel anders. Een kindje van 6 pond was toen gewoon helemaal normaal, en nu is dat lichter dan gemiddeld. Ik werd tijdens de zwangerschap globaal op de hoogte gehouden van het vermoedelijke gewicht, en nooit is er gezegd dat het kindje te klein zou zijn. Mijn zoontje was 2970 gr bij de geboorte, 51 cm lang. Gelukkig was ik gezegend met kraamhulpen en verloskundigen met gezond verstand, want hij deed het prachtig en is altijd een superactief kind gebleven. Maar de muts van het consultatiebureau vroeg gelijk of ik gerookt had, ik had dat misselijke rotmens wel willen slaan! (nog nooit in m'n leven een sigaret aangeraakt). Dus er is niks mis met een kindje van 3 kg, zolang het maar mooi volgens zijn/haar eigen curve verder groeit. (En daarnaast zijn mijn man en ik ook geen giganten, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben).
Als ik jou gewicht zie dan ben jij ook maar een petit vrouwtje. Als er dan een 10 ponder uit moet dan ben je niet blij. Zolang alles goed groeit en alles goed werkt dan is er niets aan de hand.
hoi hoi al mijn kinderen waren dysmatuur (zo noem je het als je kindje een te laag geboortegewicht heeft voor de zwangerschapsduur) kimberley geboren met 39 weken en 4 dagen 2580 gram Alisjha geboren met 39 weken en 6 dagen 2680 gram Angélina geboren met 38 weken 2540 gram Destiney geboren met 38 weken 2770 gram Nagéamo geboren met 35 weken 2360 gram allemaal zijn ze gezond en wel ter wereld gekomen alleen Nagéamo moest 8 dagen in het ziekenhuis blijven dit omdat hij ook prematuur was groetjes nathalie