20 wk echo downsyndroom zien

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ons Kleintje, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik vraag me af, kunnen ze bij de 20 weken echo ook zien of het kindje het downsyndroom heeft?

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik weet niet of ze het kunnen zien , misschien wel verdere afwijkingen die bij down horen , ben je hier bang voor dan ?

Wij hebben zelf gekozen toen ik zwanger was om geen testen te doen voor downsyndroom , omdat bij ons ook zo'n kindje meer als welkom zou zijn ...maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je er heel erg druk over maakt ....

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heel soms maar meestal niet (het is meer door de bijkomende lichamelijke kenmerken dat ze het soms kunnen zien) maar hoeft niet.

4. Ons Kleintje

hoi nee, ik ga er niet vanuit dat ons kind het downsyndroom heeft. we hebben bewust gekozen om geen nekplooimeting te doen maar ik dacht, we hebben maandag de 20 weken echo gehad en die was prima! dus ik wist niet of ik er dan automatisch vanuit mag gaan dat het kindje ook geen down heeft.
    Hoe dan ook is het welkom.
    groetjes

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nogmaals zo'n test geeft niet alleen maar downsyndroom aan ook heel veel andere afwijkingen waarbij je kindje extra in de gaten gehouden moet worden...

Ja nu weet je in principe nog niets met een goede 20 weken echo wat betreft downsyndroom MAAR alle lichamelijke dingen zoals hartje, nieren, maag e.d. werken allemaal goed dus is het wel gezond dat is natuurlijk al het allerbelangrijkste!

6. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ik heb vorige week een 20 weken echo gehad , en daar konden ze meten of de kleine een symtoom had van down!deze was niet het geval , maar wederom was het kindje welkom als het wel zo was.

Ze kunnen behoorlijk veel zien, ze hbben ook gekeken voor een hazelip,klopvoetje, niertjes , hartje, blaasje, ze kijken naar de doorbloeding van de navelstreng en dergelijke, dus behoorlijk wat.Dat wist ik zelf ook niet dus was ook niet zenuwachtig toen we dr naar toe gingen.dus achteraf wel fijn om niet te weten dat ze daar allemaal opletten.

Gelukkig was het to nu toe allemaal goed met onze jongen, en zijn we dr erg blij mee..

groetjes Ramona

7. Ons Kleintje

ja ramoontje dat had ik ook precies! ik keek heel erg naar de echo uit om hem of haar te kunnen bewonderen en dacht niet echt na over dat het eventueel zo kon zijn dat er wat mis was. ik denk dan voel ik wel dat het niet goed zit, en alles voelde goed. Tot ik daar lag en we alles afgingen besefte ik pas: ojeee straks komt ze iets tegen wat niet goed is...
    ik kon trouwens ook verder mn ogen niet van het scherm afhouden zo mooi vond ik de kleine en zo onwerkelijk, zit dat mensje echt in mn buik?!?
    gelukkig was alles goed wat ze tot nu toe hebben gezien, morgen weer omdat de kleine wat dwars was (erfelijke eigenschap v papa haha) kon de vk niet alles bekijken en mogen we nog een keer.
    ik zal t morgen even aan de vk vragen over het downsyndroom wat haar visie daarop is.
    maar ja dr kan altijd wat anders misgaan dus positief blijven en niet te bang zijn is het motto!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    fijn dat je nog een xtje naar jullie wondertje mag kijken !

Wij hebben allebei de keren een extra uitgebreide 20 weken echo gehad omdat wij meer kans hebben op spina bifida .....
    En idd kun je het beste positief blijven maar dat valt niet altijd mee !

Probber te blijven genieten en idd niet bang zijn !

9. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Kleintje,

Fijn dat je nog een keer mag neem aan dat je wilt weten of het een j of m is?Nou geniet er maar lekker van , en fijn dat het een prima echo was.

Groetjes

Share This Page