Echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dee, Aug 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee

Dee Lid

Dec 27, 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Lieve allemaal,

Ik heb even een vraag hoe betrouwbaar een inwendige echo is? Ivm pco en dus een zeer onregelmatige cyclus heb ik op 07-07 een echo gehad: 5w+1dag en later op 02-08 een echo: 8w+5...Nou is dat natuurlijk vrij precies allemaal maar ik zit met een onzekerheid....

Ik heb op maandag 19-06 een laparoscopie gehad met doorspuiting van mijn eileiders. Nou zeggen ze dat ik dat weekend voor de operatie(16/17/18 juni) ben aangeteld...
    Maar hoe kan dat vruchtje dan overleven, als daar zo'n zee van contrastvloeistof doorheen komt...? Zou ik bijvoorbeeld toch die maandag aangeteld kunnen zijn na de operatie, maar dan loopt de echo 3 of 4 dagen achter...? Of een week voor die operatie, maar dan loopt echo ook weer 3 of 4 dagen te laat, en een week omdat dan het vruchtje beschermd en ingenesteld zit in de baarmoeder?

Sorry hoor voor mijn warrige verhaal...
    Groetjes
    Dee

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Een inwendige termijnecho is echt betrouwbaar, dus je kunt toch echt van de door hen gestelde datum uitgaan. Veelal gaan we uit van de eerste dag van de laatste menstruatie en aan hand daarvan bepalen we de uitgerekende datum. Tegenwoordig krijgen veel vrouwen een termijnecho om te kijken of de termijn klopt, gezien de eerste dag van de laatste menstruatie. Hier mag een week verschil in zitten. Wanneer bij de termijnecho blijkt dat de vrouw een week meer of minder ver is of nog langer, dan houden we de termijnecho aan. Zo kan het dus zijn dat er enkele dagen verschil in zit. Een ingewikkeld verhaal, maar ik probeer even te schetsen dat een paar dagen verschil niet erg is en je daar niets mee hoeft.

Lonneke

Share This Page