Hallo dames ! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze wel eens ... ik heb er 13 kilo bijgekregen tijdens de zwangerschap, niet extreem veel, maar voor mij behoorlijk omdat ik nogal fijn gebouwd ben en nooit meer dan 55 kilo gewogen heb. Ik draag het kleintje helemaal naar voren (zie album) en ben over de rest van mijn lichaam niet aangekomen. Die 13 kilo zitten dus in mijn buik en borsten. De laatste dagen merk ik echt dat mijn lichaam het zwaarder heeft met het extra gewicht. Ik heb last van de spieren in mijn rug maar ook van mijn knieën en schouders. Ik hoef nog maar eventjes, dat is een hele geruststelling, maar toch vroeg ik me af of er misschien dingen zijn die ik kan doen (of laten) om het een beetje aangenamer te hebben. Hebben jullie tips voor mij ? Met name de pijn in de rug is erg vervelend ... Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
hoi Nikki, rusten! Verder wel in beweging blijven, zwemmen kan prettig zijn, eventueel in speciaal verwarmd water. Ook een warme douche of bad kan ontspannend werken. Verder niet meer teveel tillen en niet meer teveel bukken. Probeer wel oefeningen te blijven doen zodat je alles soepel houdt. Draag stevige schoenen, en geen hakken. Mirjam
Hoi Mirjam ! Bedankt voor je antwoord ! Ik merk inderdaad als ik de zaken rustig aan doe en op tijd ga zitten of liggen en rust neem, dat ik dan minder last heb. Gelukkig maar ! Vannacht had ik behoorlijke krampen onderin mijn buik. Nu zijn ze weer weg maar mijn buik voelt wel iets meer gespannen aan dan normaal. De kleine beweegt duidelijk. Zijn dat oefenweeën geweest ? Bedankt alweer ! Groetjes, Nikki F
hoi, ja dat zijn waarschijnlijk voorweeën geweest. Het zegt niks over het moment waarop je gaat bevallen. Mirjam
Hoi Mirjam ! Bedankt voor je antwoord ! Jammer dat het verder niets zegt, maar wel fijn om te weten wat het was ! Groetjes, Nikki F