ruzie en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dicky, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dicky

Dicky Bekend lid

Jan 25, 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    hoi!

Ik ben op dit moment 35 weken zwanger en moeder van 2 dochters, 1 van bijna 3 deze maand en een van 4 1/2.

Nu moet ik soms echt boos op een van de twee of allebei worden waardoor ik mijn stem moet verheffen. Ook heb ik al eens ruzie gehad met mijn oudste dochter. Mijn vriend is gelukkig een schat voor me, dat is al een hele opluchting.

Een paar keer ben ik echt aardig uit mijn vel gesprongen omdat ze zo slecht luisterde en het bloed onder mijn nagels haalde.

Ik voel me dan echt schuldig tegenover mijn nieuwe baby in mijn buik, omdat ik bang ben dat hij er invloed van ondervind.

Nu vroeg ik me af, in hoeverre heeft de baby hier last van?

Gelukkig kan ik op mijn partner rekenen als de baby eenmaal is geboren, zodat hij er dan geen last van zal hebben.

Groetjes, Dicky

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

maak je niet druk, dit hoort erbij. Je baby zal dat ook snappen/aanvoelen. Fijn dat je op je vriend kunt rekenen. Probeer geduldig te zijn naar je dochter, zeg haar dat je moe bent en prikkelbaar en dat je daarom minder kunt hebben. Vraag haar of ze je wil helpen als grote meid, bijv met babyspulletjes klaarleggen oid, dingen voor de baby bedenken, foto's kijken van toen zij baby was, betrek haar! Tel tot 10 als ze weer vervelend is. En tenslotte, kijk of ze vaker ergens kan spelen/logeren zodat je wat rust hebt.

Mirjam

3. Dicky

Dicky Bekend lid

Jan 25, 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    hoi mirjam

Bedankt voor het advies! Het is best een opluchting, zou het zo erg vinden als de kleine er zodanig van schrikt dat hij er last van heeft!

Ik zal zeker je aanradingen in mijn hoofd houden de laatste paar weekjes!

Groetjes, DIcky

Share This Page