vroege signalen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zilvervosje, Sep 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Ik heb wat vreemde signalen waar ik me een beetje druk over maak. Sinds een week of wat komt er wat vocht/melk (beetje olieachtig met een zweempje wit) uit mijn tepels en soms merk ik dat het kindje heel laag ligt, dan voel ik echt een bobbel bij het afvegen alsof er een tennisbal in zit.

Aangezien ik pas 31 weken zwanger ben lijkt dit me allemaal wat vroeg. Is er reden tot zorg?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

vocht uit je tepels is normaal, je borsten bereiden zich voor op de borstvoedingsperiode.
    Het kindje kan niet zo laag zitten dat je het voelt, je kunt eventueel een verzakking hebben, laat het even zien aan je verloskundige de volgende controle.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Verzakking? Wat is dat precies?

Volgens onze verloskundige vanochtend kwam het omdat het kindje soms erg laag zit, dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet denken. Ze ligt inderdaad al weken met het hoofdje naar beneden en was volgens de verlos al een eindje ingedaald. Ze zei niet of dat (te) vroeg was of niet. Ik voel het trouwens niet de hele tijd.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ok, als het is ingedaald is dat inderdaad een verklaring.
    Een verzakking van je baarmoederwand kan ook zo'n gevoel geven, maar komt gelukkig zelden voor.

Mirjam

Share This Page