Wie heeft hier ook ervaring mee? Met de 20 weken echo bleek dat de nierbekkens van onze kleine boy vergroot waren, waarvoor ik met 32 weken terug moest voor een extra echo. Nu was het rechter niertje goed, maar het linker nierbekken leek nog wat vergroot.... We zijn doorverwezen naar het AZM in Maastricht en zij constateerde ook dat het rechter niertje in orde is en het linker nierbekken nog wat verwijd is.... Dit blijkt veel voor te komen bij jongetjes en wordt HydroNefrose genoemd.... 2 weken na de geboorte moeten we ons melden bij de kinderarts om te kijken of het linker nierbekken nu ook goed is of nog steeds verwijd... er kan dan langdurige antibiotica gegeven worden, omdat de kans hiermee vergroot is op urineweginfecties, hoe en wat dan verder ik heb geen idee....
dit verhaal verteldde ze ons toen ook. bij mijn zoontje werd met 20 weken ook verwijdde niertjes gezien. Ik was al onder controle in het academisch ziekenhuis ivm verdikte nekplooi. Ik moest toen met 34 weken terug komen voor een echo omdat dan de niertjes ook pas goed gaan werken. Toen waren beidde niertjes weer goed. Dus kan zijn dat er toch na de geboorte niks meer aan de hand is. Ik was wel erg blij dat ik erwel op voorbereid was en dat hij evt na de geboorte ab zou krijgen. Veel succes
Ik heb zo ook een echo ivm een vergroot nierbekken van onze jongen... Ze kwamen er bij mij vorige week achter ivm te weinig vruchtwater. Bij mij gaven ze ook aan dat er misschien ab gegeven moet worden na de geboorte mocht het zo blijven. Ik moet ook onder begeleiding van een gyn in het ziekenhuis bevallen als het goed is... Ik hoop vanmiddag meer te horen...