Welke verloskundige Groningen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Riens32, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riens32

    Riens32 Nieuw lid

    14 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal!
    Ik ben nu 5 weken zwanger en mag dus op zoek naar een verloskundige. In Groningen is er nogal wat keus, dus vandaar mijn vraag: Welke?
    Ik twijfel wat tussen de "Stadspraktijk Groningen" (bij UMCG) en "De Verloskundigenpraktijk van Groningen" (Bij Martiniziekenthuis). Er is Iemand ervaring met een van beiden?
    De Stadspraktijk is groot, maar misschien meer expertise in huis. De Verloskundigenpraktijk van Groningen heeft maar 4 verloskundigen, dus misschien wat persoonlijker?
    Mocht ik in een ziekenhuis willen bevallen dan maakt het niets uit, ik mag bij beiden zelf kiezen.

    Graag zou ik wat tips willen ontvangen.
    Groetjes Riens
     
  2. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zat bij stadspraktijk, woon er om de hoek en wilde zelf graag in het zh bevallen. Ik vond het heel fijn bij hun - ze zijn betrokken, je kunt ze altijd bellen, ik vond ze heel fijn bij de echo's...

    Ik had geluk dat ik bij de bevalling precies mijn 'favoriete' vk had, maar eigenlijk vond ik ze allemaal supergeschikt.

    Maar goed. Ik heb maar ervaring met 1 praktijk he! Ik zou wel de volgende keer weer bij hun gaan. Het leuke is ook dat ze direct aan het UMCG verbonden zijn, en zo kun je via hun praktijk makkelijk aan onderzoeken meedoen waar je bv. een extra echo krijgt ;) Zo hebben wij bij zo'n extra echo op 32 wk per ongeluk gezien dat Renske een meisje was :D (vonden we niet erg om toch te weten ;)).
     
  3. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Ik zit bij De verloskundigen praktijk (de huisarts gaf dat advies). Ik ben er nog niet geweest. De echo moet je ergens anders laten doen.
     
  4. Mijs

    Mijs Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik zit bij de verloskundigenpraktijk. Heb er ook voor gekozen omdat er minder verloskundigen waren dan bij de stadspraktijk. Leek me persoonlijker. En we waren wel een beetje UMCG-moe na 6 ICSI-behandelingen.
    Hebben nu 3 bezoekjes gehad aan de verloskundige en hadden elke keer een ander. 2 keer waren het invallers. Ik heb er helemaal niks mee, met die hele praktijk. Heb ook nooit wat te vragen, geen problemen tot nu toe in de zwangerschap en als ik wat wil weten zoek ik het op op internet (lang leve zwangerschapspagina).
    Deze zomer beval ik in de vakantieperiode, grote kans dat er dan ook een vervanger aan mijn bed staat.
    Hmmm, klinkt niet zo heel positief, hè? Hihi. Ik heb er gewoon niet zoveel mee, met verloskundigen, geloof ik. Je ziet er elke maand maar 10 minuutjes één. Tot nu toe, dan, misschien wordt het later in de zwangerschap anders als ik er vaker heen ga.

    Succes met kiezen en een fijne zwangerschap gewenst!
     

Deel Deze Pagina