Na een hele leuke ontspannen dag met manlief net naar de wc en veeg me af... Bruinverlies! Ik weet dat het niks hoeft te betekenen maar in mijn vorige drie mk begon het zo. Mijn voldragen zw geen bloedverlies. Ik weet het niet meer ben in shock, ik had zon positief goed gevoel. Wat nu? Nu natuurlijk buikpijn van angst en verdriet! Ik wil het niet... Dit mag niet fout gaan... Niet nu...
Ik had vorige week ook bruin bloedverlies. Houd goed bij hoeveel het is en goed kijken naar de kleur. Bij mij was het maar heel kort. Ik had daarvoor ook geen krampen, maar maakte me ook zorgen dat het mis was. Maar vandaag een echo gehad en alles bleek prima te zijn! Bloedverlies hoeft helemaal geen reden te zijn van een miskraam, maar ik snap jouw gevoelens heel goed!
Bedankt voor je reactie. Ik zou 10 januari weer een echo hebben, 20 december liep de echo op schema.. Wat kan ik nu doen? Afwachten, het ziekenhuis bellen voor een eerdere echo? Maar ja dat zegt nog niks natuurlijk.. Geeft geen zekerheid
He inderdaad schrikken gezien je eerdere ervaringen...! Het hoeft echt niets te betekenen maar ik kan me voorstellen dat je er ongerust van wordt. Ik zou morgen even contact opnemen met je vk/ gyn, uitleggen wat er aan de hand is en misschien mag je eerder komen voor een echo? Sterkte en succes!
Ik kan me goed voorstellen dat je je kapot schrikt en dat je nu heel ongerust bent. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn miskraam destijds ook zo begonnen is... Zou willen dat ik een positievere ervaring voor je had, maar helaas is dat niet zo. Je kan eventueel bellen, maar mijn ervaring destijds met de gyn was dat ze me toen adviseerde een paar dagen af te wachten. Bruinverlies hoeft natuurlijk niets te betekenen. Maar ze deden toen ook niet heel erg moeilijk toen ik aangaf eerder een echo te willen omdat ik me zo ongerust maakte. Dus wellicht voor je eigen gemoedsrust toch morgen maar even bellen, wie weet mag je eerder een echo. Ik hoop in ieder geval voor je dat het loos alarm is!
Einad, ik heb deze zwangerschap 3 weken bruinverlies gehad (week 7 t/m 10) en hiervoor ook een miskraam. In alle paniek mocht ik langkomen bij de gyn en na controle bleek het mijn baarmoeder te zijn die aan het oprekken was voor onze kleine. Ik snap de paniek maar het hoeft niet meteen het einde te zijn. Ik zou gewoon bellen en vragen of je langs mag komen, met jouw verleden zullen ze daar vast niet moeilijk gaan doen. Vertrouw op je intuitie. Heel veel sterkte. Dikke knuf
Bedankt dames! Ik wacht morgenochtend even af en bel misschien wel.. Ergens wil je duidelijkheid maar ook hoop houden! Probeer positief te zijn maar ben erg van slag
Hoi dames, nu sinds ik wakker ben twee keer naar het toilet geweest.. Heel heel lichtjes nog wat gespot. Zo maar ff met mijn man overleggen.
Sterkte meis!! Het blijft lastig om er iets van te zeggen wij hadden bij de laatste zw helemaal geen problemen en toch is een kindje gestopt met groeien na 11,4 weken...dus bruin/ bloedverlies zegt niet zo heel veel, volg je gevoel dat is het aller belangrijkste. Als jij denkt dat er iets niet goed zit of je vertrouwd het niet gewoon bellen en langs gaan...succes!! Liefs Bob
Dank je wel bob, wat erg dat jullie kindje gestopt is met groeien na 11.4 weken! Ik mag om twee uur naar de gyn, afwachten maar..
Bloedverlies loopt in 50% van de gevallen uit op een miskraam en de andere 50% is door andere oorzaken, zoals laagliggende placenta, gesprongen bloedvaatjes in je baarmoedermond, enz. Gewoon even bellen en om een echo vragen, ze kunnen regelmatig ook zien waar bloedverlies door veroorzaakt wordt, dus dat zou duidelijkheid kunnen geven.
Heel veel sterkte. Ik wil je ook mijn verhaal even vertellen. Vorig jaar rond deze tijd was ik voor het eerst zwanger. Al vrij vroeg begon ik bruin verlies te krijgen. Volgens de gyn hoeft dat niets te zeggen. Ik heb toen bij 6 en 7 weken een echo gehad en we zagen eemooi kloppend hartje. Toch bleef ik bruin verlies houden en heb toen bij 9 weken naar gyn gebeld of ik niet toch een week eerder mocht komen. Daarop was een gegroeid kindje te zien, met hartslag, maar de gyn zag ook dat het waarschijnlijk fout zou gaan ivm weinig vruchtwater. Inderdaad is toen een week later het hartje gestopt. Na dik 4maanden ben ik weer zwanger geraakt. Ook toen kreeg ik te maken met bruin verlies. Dit heeft van week 6 tot week 8 aangehouden en is daarna gestopt. Nu ben ik alweer 31 weken zwanger. Toen ik bij deze zwangerschap bruin verlies kreeg vond ik dat natuurlijk niet leuk. Maar aan de andere kant is er gewoon niets aan te doen. Het enige wat ze in het ziekenhuis kunnen doen is kijken of het kindje nog leeft. Dus als dat niet het geval is heb je zekerheid. Op het moment dat het met het kindje goed lijkt te gaan, is dat nog geen garantie voor succes. Als het mis gaat, dan zal dat wel een reden hebben waar je toch niets aan kunt doen. Het klinkt hard, maar voor mij was dat juist een soort van geruststelling. Ons eerste kindje zijn we kwijt geraakt omdat het blijkbaar niet goed/gezond/levensvatbaar was. Het is gewoon vaak een kwestie van afwachten. Zeker zo jn het begin van e zwangerschap. Na de 12 weken wordt het een ander verhaal.
Hoi dames Ben weer wat gerust gesteld,, mooi kloppend hartje. De angst is er nog maar ik probeer wel te genieten. In een week tijd gegroeid van 1.8 mm naar 7.5 mm bloedverlies konden ze geen verklaring voor geven, was niks meer te zien gelukkig!