follikelcyste

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lovely79, Jul 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Hallo, ik heb te horen gekregen dat ik een follikelcyste heb. Mijn menstruatie bleef uit en na een onderzoek zijn ze hier achter gekomen. Ik slikte geen hormomen en was ook niet aan de pil. Wel heb ik een maand geleden een HSG onderzoek gehad (voor het onderzoek was de follikel nog klein en ik zou het weekend erop een eisprong hebben maar of dit ook gebeurd is, is onduidelijk).

De follikel, wat nu een cyste is geworden, heeft zich volgezogen met vocht en is rond. Mijn lichaam produceerd al 4 weken Oestrogeen en mijn baarmoederslijm is dik. Ik slik nu sinds 2 dagen Provera om mijn ongie (onttrekkingsbloed) op te wekken zodat het slijmvlies af kan breken en ik weer een normale cyclus krijg. Hierna starten ze met de eerste IUI en dan krijg ik hormoonspuiten.

Wie heeft dit ook gehad? Ik zou graag verhalen horen van mensen die ook een cyste met vocht hebben gehad (na hsg of zomaar) is hij uiteindelijk zelf weggegaan en hoelang duurde het? of ben je eraan geopereerd. Ik heb nog nooit een menstruatie-maand gemist, dit is mijn eerste.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb meerdere keren follikelcystes gehad, maar nooit met de menstruatieproblemen die jij nu hebt. Soms kreeg ik wel buikpijn, vaak rond mijn ovulatie en die pijn nam dan een tijdje toe en dan voelde ik soms een plof en was het weg. Dan breken ze waarschijnlijk. Ik heb ook een keer een verdraaide eierstok gehad erdoor, heel pijnlijk. Ook tijdens mijn tweede zwangerschap had ik zo'n cyste. Heb er verder geen last van gehad en verdwijnt steeds vanzelf weer. Maar weet ook dat ze soms operatief verwijdert worden als ze heel groot zijn en niet vanzelf verdwijnen. Hoop dat die bij jou ook vanzelf weg gaat!

3. nikespits

nikespits Actief lid

Jun 2, 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi vlinder, ik heb het ook gehad, tijdens min vorige zwangerschap. Bij de eerste echo was een flinke cyste te zien en daar heb ik best wel wat last (pijn) van gehad en het werd vanzelf minder. Met de 20-weken echo was er zelfs helemaal niets meer van te zien.
    Vaak verdwijnen ze wel uit zichzelf, dus ik hoop voor je dat dat bij jou ook zo is.

4. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie, dan ga ik er voorlopig maar vanuit dat ze uiteindelijk vanzelf weggaan. Ik wil alleen niet beginnen met IUI en hormoonspuiten voordat de cyste weg is. Vlinder, ik denk dat de reden van het uitblijven van mijn mentruatie is, omdat het eitje niet gesprongen is wat normaal altijd wel gebeurd want ik heb altijd een normale eisprong gehad (al ruim 20 jaar!) en altijd mijn ongie gehad. Ik denk toch echt dat het met de HSG te maken heeft gehad. In het ziekenhuis zeiden ze dat het wel vaker voorkomt na het onderzoek (doorspoelen eileiders), maar ze denken dat het puur toeval is....

Share This Page