Hoi hoi omdat ik niet weet of het iets is waarvoor ik even naar de dokter moet voor ik weer op het ziekenhuis terecht kan vraag ik het hier in de hoop dat ik even een advies kan krijgen. Sinds zondag (was toen 30 weken zwanger) begonnen mijn voeten zeer te doen, in de eerste instantie zag ik niet echt vocht of het heel dik worden maar sinds gisteren is het wel zichtbaarder. Alleen ik heb voornamelijk aan de rechterkant last. Links tintelt echt en voelt zwaar en vermoeid net als mijn handen snachts (Carpaal tunnel syndroom) voelen vaak.. maar rechts lijkt het echt met de paar uur pijnlijker te worden gisteren had ik al moeite met fietsen en lopen maar vandaag was een paar minuten van en naar de bus lopen al echt een hel qua pijn. mijn rechtervoet staat helemaal strak en het voelt eigenlijk meer of mijn hele spier ofzo klem zit, vooral hem omhoog bewegen lukt niet.. anderen zien wel wat het dikker is maar ik zie ook heel duidelijk verschil met links en rechts, en vooral rechts doet echt heel veel pijn en links is niet zo heftig. Is dit normaal met vocht in voeten vasthouden? Of is het reden toch even voor de zekerheid naar de HA te gaan? las namelijk dat wanneer het in 1 voet is ook trombose kan zijn? Wil mezelf niet gek maken vooraf dus zou graag advies willen waar ik op moet letten.. overigens leg ik sinds zondag continue mijn voeten hoger en dit helpt niks, water drink ik genoeg gezien de temperaturen Als het reden is toch even naar te laten kijken ga ik morgen ochtend de HA even bellen in de hoop dat ik morgen even langs kan komen nog, anders moet ik het weekend zo door komen dus hoop dat ik nog antwoord kan krijgen. Alvast bedankt.
Hallo, Ja vocht vasthouden in voeten kan pijn doen want het vocht drukt op je zenuwen. Trombose uit zich meestal in een rode, gezwollen, pijnlijke plek die ook warm aanvoelt. Meer dan voeten omhoog en water drinken kan je er niet tegen doen. Groetjes Ineke