Donkerbruine afscheiding sinds 2 dagen voor eisprong

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Blss, Jun 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blss

Blss Nieuw lid

Apr 26, 2015
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb altijd hele nette cyclussen, altijd regelmatig en nooit iets geks.
    Nu had ik afgelopen vrijdagavond op cyclusdag 14 mijn eerste smiley van deze cyclus weer op mijn ovulatietest. Zondagavond laat nog steeds een smiley, maandag niet meer getest maar wel wat krampen gehad en dmv temperaturen eisprong op maandag bevestigd.
    Dat is dus netjes al vond ik de smileys wat lang duren en ik dacht altijd eisprong = de dag na eerste smiley maar dat geld voor mij niet.
    Echter ik heb sinds zaterdag ochtend dun bruinverlies gehad.. vooral na het plassen op het toilet, niet in mn ondergoed. Zondagavond leek het weg te zijn, toen ook seks gehad maar toen het sperma er maandagochtend uit liep was dat ook helemaal donkerbruin gekleurd. Daarna een tampon ingedaan, daar zat naast bruine afscheiding ook een heel klein beetje rekbaar helder bloed op dus toch wat (minimaal) nieuw bloed.. dinsdag geen afscheiding gezien dus dacht dat het over was.
    Echter vandaag woensdag (excuses voor de details) was het er weer, alleen niet dun. Er vielen gewoon dikke klodders donker bruin/paarsige afscheiding in het toilet! :(
    Normaal heb ik dat ook wel een beetje na eisprong maar dan is het "schoon" wit.
    Mijn temperatuur is netjes hoog maar heb ook nog een licht menstruatie achtig gevoel in m'n buik.
    Ik heb dit nog nooit gehad en begrijp er dus ook helemaal niks van! Heb echt het idee dat dit niet goed kan zijn...? Zijn mijn kansen op zwangerschap hierdoor kleiner?
    Sorry voor het lange en onsmakelijke verhaal! Maak me toch een beetje zorgen..
    Ben benieuwd wat een professional hier van vind.
    Alvast bedankt! :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Blss,

je kansen op een zwangerschap zijn in mijn ogen niet kleiner dan anders. Er kan toch wel eens een bloeding optreden na een eisprong die bloedverlies en andere afscheiding kan geven. Gewoon blijven duimen Je kunt al testen denk ik? Of weet je al wat meer?

Groetjes Brigitte

Share This Page