een paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ingeborgduq, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingeborgduq

ingeborgduq Nieuw lid

28 okt 2007
    3
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hoi,

Ik ben ws pas 6 weken zwanger en heb een paar vraagjes. Ik moet nog voor het intake gesprek bij mijn verloskundige, dus vandaar dat ik mijn vraagjes hier stel!

Ik wilde het volgende vragen:
    - ik heb veel last van brandend maagzuur lijkt het, kan dit al zo vroeg in je zwangerschap, ik had het bij mijn vorige zwangerschap veel later? Wat kan ik hieraan doen?
    - we zijn momenteel in ons nieuwe huis bezig en gaan als het mee zit eind november over, kan ik wel of niet schilderen in mijn huis, ik lees tegenstrijdige berichten overal?
    - ik ben al een paar weken erg neusverkouden, dit schijnt bij het rijtje van de vroege zwangerschapstekenen te horen, klopt dit? Wat kan ik er tegen doen, neusspray ( otrivin baby) en stomen helpen allemaal niet helaas.

Ik wacht rustig de antwoorden af, bedankt alvast!
    Groetjes Ingeborg

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ingeborg.

Klachten die je de vorige keer pas aan het einde van je zwagnerschap had kunnen nu heel vroeg in de zwangerschap al optreden, Dit komt doordat het lichaam geheugencellen heeft opgeslagen van de vorige zwagnerschap. Voor de maagzuur kan je huis tuin en keuken middeltjes gebruiken als: melk, vanille vla, droog biscuitje. Maar je mag ook rennies, regla ph, antagel.
    Je mag gerust verven, kijk even waar de verf op is gebasseerd en zorg dat er goed word geventileerd tijdens het verven. (maar als je onder het verven uit wil komen dan mag je gerust zeggen dat het niet mag hoor! haha)
    Helaas kan je zooo weinig doen aan de verkoudheid, blijven stomen! zorg voor voldoende rust en vocht innamen en denk aan je vitamientjes! Vooral met klussen heb je deze hard nodig! Vergis je niet een tweede zwangerschap is niet niets!

Imke

3. ingeborgduq

ingeborgduq Nieuw lid

28 okt 2007
    3
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zoetermeer
    bedankt voor je antwoorden!
    Ik heb verf voor mijn huis gekocht allemaal op waterbasis, dus dat zit wel goed. Ik ga lekker klussen, maar geen hele dagen hoor, 2 a 3 uurtjes en dan is mijn energie weer even op helaas!
    Ik snotter fijn verder maar geniet wel hoor van mijn zoontje en baby op komst!
    Nou, ik ga lekker genieten verder en nogmaals bedankt!

Groetjes Ingeborg

Deel Deze Pagina