Onvolkomen stuit 36 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Annina, Feb 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi,

Vandaag weten we via een extra echo dat de baby nog steeds in onvolkomen stuit ligt. We zouden meer informatie krijgen maar werden in plaats daarvan meteen door gestuurd om een afspraak te maken in het ziekenhuis. Ik was zelf een beetje overvallen en kon daardoor niet goed doorvragen zelf.
    Maandag krijgen we weer een echo en een consult in het ziekenhuis. Betekend dit dat ze meteen gaan proberen te draaien als ze (we weten niet wat het is maar ik houd ze aan) nog steeds stuit ligt?
    Iemand positieve ervaringen met een baby die uit zichzelf nog gedraaid is zo laat in de zwangerschap?
    We proberen nu al bijna twee weken moxa therapie. Iemand nog andere tips of positieve verhalen over uitwendig draaien of bevallen met een stuitligging/keizersnee?
    Ivm mijn angststoornis mag ik niet te veel googelen gezien er vaak meer horror dan positieve ervaringen online worden gezet. Ik heb er op dit moment stress en daardoor harde buiken van, ik heb gewoon even wat positiviteit nodig:').

2. jaatje

jaatje Actief lid

Jun 11, 2014
    347
    6
    18
    Ach meis, stress is helemaal niet nodig, maar wel begrijpelijk hoor.
    Ik heb zelf een vaginale stuitbevalling gedaan (ook een onvolkomen stuit) en dat ging prima. Bij mij kwamen ze er pas bevallen je 41.2 achter dus een draaipoging was niet meer mogelijk. Ik denk dat bij jouw termijn draaien nog best veel kans van slagen heeft. Weet je of je een klein, gemiddeld of groot kindje hebt? Bij een vriendin hebben ze een draaipoging gedaan en was in 10minuten pijnloos gelukt.
    Ik hoop voor je dat draaien nog lukt en anders dat een stuitbevalling nog kan. Bij mij waarschuwden ze toen dat ongeveer 50% dan alsnog een keizersnede wordt, maar ik dacht, niet geprobeerd is sowieso een ks... En omdat het mijn eerste bevalling was wist ik toch al niet wat te verwachten en dat is denk ik wel goed geweest. Niks om mee te vergelijken :)
    In het ziekenhuis zullen ze gewoon alles goed bekijken en opties met je/jullie doorspreken. Probeer het gewoon te laten gebeuren en niet te stressen! Ze zorgen echt wel goed voor jou en de baby!

3. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Ik vond het draaien/versie verschrikkelijk!!
    Zou dit nooit meer willen bij een 2e eerlijk gezegd.
    Een week later na de mislukte versie kreeg ik ween en heb ik een stuitbevalling gehad.
    Wel heb ik met 5 a 6 cm een ruggenprik gehad mochten ze ineens ingrijpen.
    Dit is mij echt prima bevallen.

4. Beschuitje87

Beschuitje87 Actief lid

Jul 10, 2016
    111
    0
    16
    Bij de yoga als tip gekregen (geen ervaring nog)

Tip 1
    Je warme handen op je buik leggen en dan langzaam naar beneden toe, lichtjes mag je duwen
    Tip 2
    Je handen op de grond zetten, en je voeten/tenen op de grond
    Verticale rug zover mogelijk proberen te maken

5. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Hier met 39.1 gedraaid veel mij heel erg mee. Tuurlijk voel je het maar meer als druk en een grote plop als de kleine draait. Het heeft mij geen pijn gedaan. Mevrouw besloot net voor de bevalling (werd ingeleid) weer te draaien. Dus bij voldoende verwerkte mond weer gedraait en daarna direct de vliezen gebroken zodat ze niet meer terug kon.

6. Mammie79

Mammie79 Actief lid

Aug 28, 2014
    291
    95
    28
    Bij 35 weken plots in stuit. Kregen de opties mee om na te denken:
    1) versie
    2) vaginale stuitbevalling
    3) geplande keizersnede.

Gyneacoloog zei dat de keuze bij ons lag. Ben op advies 2x daags 15 min op knieen gaan zitten met hoofd/schouders lager op een kussen.
    Of dat geholpen heeft ???, maar de kleine was paar dagen daarna wel gedraaid en hoefden wij geen keuze te maken.

Succes

7. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Succes met de keuze, ik zou altijd eerst voor een versie gaan. Zelfs al doet t (veel) pijn, dan nog zou ik dat verkiezen boven een stuitbevalling of bewuste keizersnede.

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hier ook een uitwendige versie gehad. Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Natuurlijk duwen ze flink etc. Maar zelf zo relaxed mogelijk blijven helpt dan het beste.
    Na een hele tijd proberen zijn ze gestopt, want ons zoontje wilde niet draaien. Hij lag prima zo.
    Uiteindelijk voor een keizersnee gegaan en ook dit herstel viel me 100% mee.

9. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag zijn we voor een echo en consult gegaan. Uit de echo bleek dat ze nog steeds in onvolkomen stuit ligt maar nu wel opeens met één beentje naar beneden, wat het nog lastiger maakt om te draaien :'). De gynaecoloog zei we het beter gewoon kunnen proberen, maar de kans dat het lukt is niet echt geweldig. Morgen weer terug voor de versie. Toen ze vanmorgen al even ging voelen bij het stuitje was het al aardig gevoelig, zelfs pijnlijk. M'n buik is aardig strak gespannen. Zelfs de echo deed pijn. Ik heb het idee dat ze de laatste paar weken zo hard gegroeid is dat mijn buik nog geen tijd heeft gehad mee te rekken oid. Het is ook mijn eerste. Als het goed is krijg ik medicijnen die gaan zorgen dat mijn baarmoeder ontspant.

Voor de zekerheid alvast een keizersnee ingepland. Ik ga daar ook maar vanuit, dan kan het altijd meevallen. Nu ik er wat over gelezen heb ben ik er ook minder bang voor. Als ze in stuit blijft na morgen dan ga ik daar voor denk ik, zo min mogelijk risico voor de baby. Maar morgen krijg ik nog meer info, mocht het nodig zijn.

Yvke86, hoe lang heb jij over je herstel gedaan? Kon je lang geen trappen lopen(er is hier geen lift)?

10. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    ik zou dan ook kiezen voor een keizersnee en geen stuitbevalling

al gaat het bij de meeste goed
    bij me schoonmoeder ging het fout
    haar zoon draaide ineens overdwars en de arts
    zei lukt wel stuitbevalling met draaien
    hij wou geen keizersnee doen
    haar zoon is er spastisch uitgekomen
    daarom heb ik een beetje angst daarvoor gekregen
    al is de kans klein natuurlijk

11. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Amch, nee een stuitbevalling lijkt mij ook niks persoonlijk. Dit vooral omdat ik het idee heb dat het bij mij beneden smal is en strak - lijkt mij ook de reden waarom ze überhaupt in stuit ligt. Ze heeft volgens mij ook al vaker geprobeerd te draaien, maar het lukt op de een of andere reden niet.
    Ik zie nu wel al op tegen de pijn, gezien het voelen en zelfs de echo al pijn deden gister door mijn gespannen buik. Die strakheid veroorzaakt echter al pijn als ik een stukje loop, waardoor het waarschijnlijk oogt alsof er een hele langzame pinguïn door de buurt sukkelt.
    Iemand nog ervaring met medicijnen die je baarmoeder moeten ontspannen?

12. Annina

Annina Lid

Jul 6, 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het draaien is helaas niet gelukt, het zat er dicht tegenaan maar het deed echt heel erg pijn dus na een paar pogingen gestopt. Voelde echt alsof ze met haar stuitje vacuüm gezogen zat.

De medicijnen werkten wel heel erg snel en mn buik werd ook zachter, vooral bovenin. Onderin bleef het echt pijnlijk. Ik ben toch blij dat ik gestopt ben. Het wordt een keizersnede, niet mijn eerste keus maar ik durf geen bevalling in stuitligging aan. Ik heb het idee dat dat bij mij niet gaat lukken en dat het slim is om naar mijn gevoel te luisteren.

Iedereen toch bedankt voor jullie reacties en tips.

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Niet heel lang. Voelde me al snel weer goed.
    Ik mocht na 2 nachtjes ziekenhuis naar huis omdat ik graag zelfstandig naar de wc wilde en ik wilde me douche. Dit ging prima. Dus mocht naar huis.
    Thuis moest ik meteen de trap op. Heb toen s middags lekker in bed gelegen. Maar ben al meteen iedere dag naar benede geweest om te lunchen, avondeten en voor het bezoek.
    We hebben alleen de 1e dag het bezoek boven gehad.
    Natuurlijk voel je de wond en moet je rustig aan doen. Maar na 6 dagen wilde ik ook graag naar buiten. Van de kraamverzorgster mocht het, als ik maar rustig aan deed. Dus na 6 dagen met man samen en de honden naar het bos geweest. De wandelwagen was mijn steunpunt ;) na 1 km omgedraaid en weer naar huis gegaan ;) maar al met al na 1 week zo goed als pijnloos en ging het met de dag beter :)

14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Ik hoop dat het herstel van een keizersnee ook gaat meevallen bij je.
    Succes met de laatste loodjes.
    Hier stond de keizersnee met 39+3 gepland en met stipt 38 weken in het weekend braken mijn vliezen :D
    Dus zoonlief koos toch zijn eigen verjaardag ;)

Share This Page