Hoi Hoi, Afgelopen maandag heb ik een echo laten maken bij een echo bureau. Volgens de berekening zou ik dan net 5 weken zwanger zijn. (heb 28 aug een vroege miskraam gekregen en ben dus gelijk aangeteld. 22 aug voor het eerst positief getest. Ben nu dus super onzeker.) In eeste instantie kon hij niets vinden en later gaf hij aan dat hij wel wat zag. Wat hij zag was een openruimte (zwartevlek) van 2 mm. Hij kon niet met zekerheid zeggen dat ik uberhaupt zwanger zou zijn. Volgens hem had hij al een duidelijke zwangerschapsring moeten zien. Nu moet ik nog 3 weken wachten voordat de verloskundige een inwendige echo gaat maken. Hebben jullie dit ook meegemaakt? en wat zagen jullie bij een echo van 5 weken? Die openruimte (zwartvlekje) is volgens mij dan toch een vruchtzakje of zo. Lijkt me dat het toch iets moet betekenen.? Ik bedoel dan dat het eitje zich dan niet in de eileider heeft ingenesteld. Ben echt op van de zenuwen en kan niet meer wachten op duidelijkheid. Groetjes Karin
Was het uitwendig? want dan zie je echt nog vrij weinig hoor. ik ben geweest met 7 weken en 2 dagen en dat moest inwendig anders zou hij niet veel zien. met 5 weken is het wel erg klein nog!
Hoi Hoi, Ja dat was uitwendig. Ik heb de fot meegekregen en je ziet een piepkleine openruimte (2 mmm). Maar hij kon dus niet spreken over de zwangerschapsring die eromheen moest zitten. Wat hij wel zei was dat het wat oplichte (witte kleur om de openruimte heen). Groetjes Karin
ik heb een foto in mijn album van 5 wkn en 4 dgn en daarin zag je een heel klein vruchtje zitten... het zou kunnen dat je nog vroeger bent dan gedacht en dat je daarom alleen maar misschien het vruchtzakje ziet (zwart vlekje) succes
Waarom al een echo bij 5 weken? Dat kan je inderdaad alleen maar onzeker maken. En dat zou ook inwendig moeten gebeuren, anders zie je nog minder. Nog even afwachten dus...
Hoi Hoi, Ja het kan het vruchtzakje zijn en zelfs dat wil niemand voor mij bevestigen. Die is gemaakt omdat ik een miskraam heb gehad in aug en gelijk ben aangesteld. Weet dus ook niet wat mijn cyclys is. Vandaar dat ze wilde kijken. Morgen mag ik naar de gynacoloog voor verder onderzoek. Het is nu alleen belangrijk dat we kunnen gaan spreken over een zwangerschap. We kunnen dan ook niet veel meer zien maar mij wordt eigenlijk al voor de tweede keer letterlijk gezegd dat ik zwanger wordt van de " lucht" en dat er niets te vinden is. Ik word hier zo onzeker van en moet steeds weken en weken wachten op enigzins wat duidelijkheid. Vandaar dat het gewoon heel zwaar is. Dit loopt al vanaf juli vandaar. Groetjes Karin
ik had een hele vroege echop met alleen een piepklein zwart stipje (de vruchtzak zoals ze dat toen noemde). die zwarte stip is uitgegroeid tot mijn zoon. en een dag verschil kan al een groot verschil in de echo zijn. maar 3 weken wachten vind ik wel wat lang hoor, kun je niet vragen of je over anderhalf a 2 weken terecht kan. dan zou je al veel meer moeten zien. zeker omdat je al een miskraam hebt gehad denk ik wel dat het ZH dit voor je doet. Ik had een echo met 4 w en 5 dagen. en daarna een met 7 weken en een paar dagen. opzich ook wel onzeker hoor maarja de gyn zei toen dat het prima was voor die termijn.
Hoi Hoi, Ben inmiddels bij de gynacoloog geweest. De echo liet in iedergeval een duidelijke zwangerschap zien. Heb het vruchtje nog niet gezien maar dat gaat over 9 dagen vanaf nu gebeuren. Hoop dan wel dat het goed is. Mijn bannner klopt precies met de berekening in het ziekenhuis. Erg spannend dus. Ze wilde me eerst laten waten maar heb gezegd dat ik dat niet trek wat ook zo is. Groetjes Karin
hey ik heb met 4 weken al echo gehad vanwege buikpijn of ja het voelde aan als blauwe plekken als ik erop duwde maar het is al weg. en ze dacht dat ze het zag een heel klein plekje mar 5 of 6 weken is ok heel weinig te zien want meot over 1 week terug al sik 6 weken ben maarheb ggister wat bloed verloren dus hoop dat het nog goed zit. maar t is bijna altijd tot 7 a 8 weken inwendig anders zien ze bijna niks < sterkte
hoi hoi ik vind het wel raar dat de arts niet gelijk een inwendige echo heeft gemaakt, meestal als ze met de buikecho nog niets zien maken ze toch gelijk een inwendige echo want van die onzekerheid word je natuurlijk ook niet erg vrolijk hoe dan ook begrijp ik dat je nu bevestigd heb gekregen dat je daadwerkelijk zwanger bent dus alvast van harte gefeliciteerd en hoop dat je een goede zwangerschap hebt groetjes nathalie
Haar eerste echo was bij een echobureau, ik weet niet of die de apparatuur hebben voor een inwendige echo? Fijn dat alles er tot nu toe dus toch goed uitziet!
ik heb ook met 5 weken een echo gehad en uitwendig was niets te zien...inwendig zagen we een vruchtzakje van 4 a 5 weken (konden ze niet precies zien). Twee weken later alles okee....ik begrijp je stress maar al te goed (maar ik kan je vertellen dat die stress blijft...... ) succes
Ik was vandaag ook geweest voor een inwendige echo. Maar alleen een vruchtzakje te zien (zie album) Ben zooooo verdrietig geweest..... Maar nu jullie verhalen heb ik weer een piepklein beetje hoop Over 10 dagen mag ik terug voor een termijnecho.
Hallo.. Ik ben vanavond op het ziekenhuis geweest omdat ik veel bruinverlies had en steken in me buik en niet precies wist hoe het met me cyclus zat moest naar de verloskamer's omdat ze bij de echoafdeling niet meer waren ze hebben er een inwendige echo gemaakt en ze zagen een vruchtenzakje van 3mm dus nog heel klein zie banner ze hebben direckt bloed geprikt voor de hcg,ik moet over 2weken weer een echo laten maken en weer bloedprikken ze gaan dan kijken of de hcg is gestegen en of de vruchtenzak goed is gegroeit..! Groetjes Maria
hey 9 weken na je mk kun je nog posie test hebben het hcg hormoon blijft namelijk zo lang in je lichaam zitten en met 5 weken inwendig zou je iets moeten zien ik heb ook test gedaan en zwanger heb echo gehad en niej zwanger bij 2 de echo ook niej zwanger dus heb ik die maand er voor miskraam gehad heel pril voor dat ik kon testen zeg maar wens je veel s6 nog liefs carola
ik zou ook over 3 weken een inwendige echo vragen,ik had van mijn jochie toen een schitterende echo,je kon m goed zien.ik vind het ook zwaar onverstandig dat ze besloten hebben het uitwendig te doen....misschien is alles wel in orde en zitten ze je gek te maken omdat ze de verkeerde methode gebruikt hebben,vind het best onverantwoordelijk van ze...
ik heb vandaag ook een echo gehad omdat ik licht roze bloedverlies had bij afvegen. wij dachten zelf dat ik 6 a 7 week zou zijn maar de echo was alleen een vruchtzakje van ongeveer9 mm te zien ze dacht er wel iets in te zien maar dat is dus afwachten. Ben nu erg bang dat het niet doorgroeit omdat ik vorig jaar ook een leeg vruchtzakje heb gehad... Maar lees hier weer veel verhalen van echo's met 5 wk die er net zo uitzagen...
hey ik had een echo bij 4 weken en 4 dagen en ze zagen ook niks eigenlkijk pas vanaf 6,5 week zeggen ze maar bij mij zagen ze precies wat jij had klein zwart rondjes echt peiep klein met wit erom heen ik zou zeggen dat je je eiegen geen zorgen moet maken(is moeilijk) ikweet het succes.