Grote baby en baarmoeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by streepjes, Nov 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een vraagje over de grote van mijn buik/baby
    Ik hoor van de verloskundige steeds maar weer dat mijn buik te groot is en de baby nu ook bij de laatste controle..
    Ik ben nu 30 weken en mijn baarmoeder zit al tot aan mijn ribben en de baby zit al met zijn hoofdje naar beneden en vult ongeveer de helft van mijn buik zei de verloskundige...
    Als volgende week mijn kindje nog steeds te groot is dan willen ze een echo maken om te kijken..maar waar gaan ze dan eigenlijk naar kijken?
    Of het kindje wel gezond is of gaan ze kijken of ik een keizersnee moet als het kind te groot is ofzo?

Moet ik me erge zorgen maken?
    Ik heb al geprikt voor suiker, maar wacht nog op de uitslag

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hoeft je geen zorgen te maken. Het is goed dat je gerpikt bent op suiker en dat ze een groei-echo maken. Ze kijken dan hoe groot het kindje is en hoeveel vruchtwater er is. Het wil zeker niet zeggen dat je dan per se een keizersnede krijgt, als het kindje echt aan de grote kant is blijf je wel onder controle van de gynaecoloog en zullen ze misschien proberen om de bevalling wat eerder in te leiden.

Mirjam

3. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik heb trouwens door de grote baby nu al heel erg pijn aan mijn ribben, vooral als ik zit, kan ik daar iets tegen doen? Hoe kan ik nog zitten zonder dat ik mijn rug hol trek?

Share This Page