dinsdag eerste bezoek aan de dokter, wat kan ik verwachten?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Dinky, Jun 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Dinsdag is het zo ver, mijn eerste afspraak bij de dokter. Ik moet ochtendurine meenemen en de assistente had het over formulieren en informatie en bloedonderzoeken..

Wat houden die bloedonderzoeken nu eigenlijk in? En wat willen ze bekijken aan die ochtendurine?

Mijn huisarts is zelf ook verloskundige, doet aan thuisbevallingen enz.. zou hij al een kijkje willen wagen denken jullie? Ik ben dan 6 weken en 3 dagen.. dat is nog wel wat vroeg (maar ik ben zowwww nieuwsgierig hihi).. zou er uberhaupt al wel iets te zien moeten zijn rond die tijd?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    bij mij was rond 6 weken en 2 dagen beebje met kloppend hartje te zien

bloed is voor de standaart onderzoeken dat ze prikken

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik denk dat de huisarts geen echo-apparaat zal hebben, dus ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben om een kijkje te nemen. Je zal waarschijnlijk wel een formulier meekrijgen om een echo te laten maken bij een echobureau of in het ziekenhuis.
    De ochtendurine hebben ze misschien nodig om nog een zwangerschapstest te doen. Vaak kijken ze ook of er eiwitten en/of suikers aanwezig zijn.
    Met het bloedonderzoek gaan ze kijken welke bloedgroep jij hebt en wat je hb (ijzer vanwege eventuele bloedarmoede) is. Ook gaan ze kijken of je bepaalde antistoffen en/of bepaalde ziektes hebt.

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Dus je huisarts is gelijk ook je VK?
    Mijn huisarts controleerde namelijk alleen mijn bloeddruk (en dat alleen omdat ik van mezelf al een hoge bloeddruk heb) en verwees me door naar de gynaecoloog.
    Bloedtest is heel verschillend. Ik bij mij zijn iets van 8 buisjes afgenomen (ik weet niet precies hoeveel, want ik durf bij naalden nooit te kijken :oops: ) en dat bloed werd op van alles en nog wat onderzocht. Van ijzergehalte tot allerhande ziektes.
    Ik neem ook aan dat je urine wordt gebruikt voor de zwangerschapstest en eventueel voor een controle op het suikergehalte en de hoeveelheid eiwitten (voor een nulmeting, voor het geval je later in de zwangerschap symptomen van bijvoorbeeld zwangerschapsvergifting krijgt, dan kunnen ze de waardes van nu en dan vergelijken).

Als je huisarts ook VK is, is het mogelijk dat je een echo krijgt (bel even om dat te vragen), maar als het een uitwendige echo is, is de kans groot dat er nog erg weinig te zien is.

Ennuh... Gefeliciteerd! :D

5. Mijn huisarts is ook mijn verloskundige en hij heeft ook een echoapparaat, echt reuzehandig. Ik heb al 4 echo's gehad in 12 weken. Echt superleuk.
    De eerste keer was ook rond de 6 weken, maar toen kon hij van buitenaf nog niet zoveel zien eigenlijk.
    Succes bij de dokter :)

6. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Dank jullie voor de reacties, ik heb er nu een idee van, maar 8! buisjes?! pffftttt ik heb echt een heeeeeeeeeeeeekel aan naalden :cry:

Mijn huisarts heeft inderdaad wel een echo-apparaat trouwens. Eigenlijk hoop ik dat ie niet van plan is om te gaan kijken, omdat de kans nog zo groot is dat hij niks kan zien en dan maak ik me ongerust (om niks misschien).. maar ik ken mijzelf wel, want als hij dat toch van plan is dan kan ik geen nee zeggen omdat ik te nieuwsgierig ben. :oops:

Ik weet niet waarom maar ergens heb ik het gevoel dat ik al langer zwanger ben dan wat ik heb uitgerekend.

Ik vertrouwde het de maand er voor eigenlijk niet omdat we toen naar mijn idee in de "gevaarlijke periode" gevreeƫn hebben. Ook voelde ik me anders dan anders. Ik heb toen een test gedaan op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden en die was negatief. Een dag later werd ik ook ongesteld maar het was anders dan normaal en veeel korter (normaal een kleine week en nu amper 3 dagen), maar ik dacht ongesteld is ongesteld en de test was negatief.

Achteraf gezien heb ik misschien te vroeg getest, bedenk ik nu. Deze maand heb ik 5 dagen nadat ik ongesteld zou moeten worden getest en deze test was zo duidelijk met meteen binnen 3 seconden 2 donkere strepen... misschien toch maar eens gaan vragen dinsdag ?!

7. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Bij mij waren het maar 3 buisjes bloed hoor ;) , dus het verschilt nogal.

Gefeliciteerd in ieder geval!

8. Bij mij 5 en dat vond ik al veel. 8 buisjes, jeetje mina zeg!

Share This Page