Hoogte baarmoeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Willem en angel, Jun 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willem en angel

Apr 17, 2008
    43
    0
    0
    Ik heb met 24 weken een cervix meting gehad. (dit was gelukkig goed vertelde de gynaecoloog, 3 cm )
    Maar voordat hij een echo maakte en voelde aan mijn baarmoeder zei hij dat deze al wel erg hoog kwam,..Vast vruchtwater zei hij.

De metingingen daarna wezen uit dat het kindje zijn buikje op 26,4 dagen zat. en het beentje op 25 weken en 3 dagen. en het hoofdje gewoon op de 24 weken. Nou ben ik zelf wel lang hoor 1.84 .

Nu ben ik 25 weken en 4 dagen,.En mijn kindje trapt al tegen mijn ribben aan! (ik weet zeker dat het mijn kindje is want die is overduidelijk aanwezig.) Maar ik herrinder van mijn zoontje dat het wel een stukje verder was wanneer hij tot aan mijn ribben kwam (nou lag hij wel in stuit dus heb ik het misschien nooit gevoeld)
    maar mijn moeder heeft bij mij zwangerschaps suiker gehad, en ik heb wel eens gehoord dat je daardoor veel vruchtwater kan hebben. Is dit erfelijk? of gevaarlijk?

En is het heel raar dat mijn kindje al tot mijn ribben komt, (met het trappen?) Want anders bel ik even de gynaecoloog voor een extra controle. maar ik wil niet overbezorgd zijn.
    Want hij vond het ook al vervelend dat ik hem vroeg wat het inhield als je baarmoderhals 3 cm lang is, en of dat tot 0 moet komen voordat je ontsluiting kan krijgen,.(geschiendenis van vroeggeboorte)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je moet altijd je vragen stellen aan je arts, ook al geeft hij de indruk dat vervelend te vinden. Dat is heel jammer, maar het is zijn vak en hij moet gewoon de tijd voor je nemen en je vragen beantwoorden. Neem desnoods een lijstje mee en stel je vragen allemaal op je volgende afspraak!
    Als je veel vruchtwater hebt had je dat op de echo gezien en had hij dat ook wle gezegd. het kan best dat je je kindje al hoog voelt schoppen, de ene baarmoeder komt hoger dan de andere, en de ene is lang en smal en de andere kort en breed. je kindje ligt keurig op groei-schema dus maak je geen zorgen. het hebben van veel vruchtwater is niet zozeer erfelijk, het krijgen van zwangerschapssuiker zie je in sommige familie swel vaker terugkomen. Als er reden voor is zal de arts zeker je bloed laten controleren. Vertrouw op hem wat bterft het medische aspect, maar laat je niet in een hoekje sturen als je geen antwoord krijgt op je vragen, daar heb je gewoon recht op als patiënt, dat staat zelfs in de wet!

Mirjam

Share This Page